Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłokietnik Megane IV do wersji LIFE


Rekomendowane odpowiedzi

Z tym silnikiem to nie poszalejesz z mocą. Wolnossące jednostki są oporne na podnoszenie i mocy i jedyne co uzyskasz, to jakieś 10KM kosztem właśnie kilku tysięcy. Niestety, jedyną sensowną opcją jest doładowanie silnika sprężarką albo turbo, a to z kolei jest zupełnie nie opłacalne w przypadku tego silnika (koszt ponad 12 tys. zł) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale on mówił również o zwiększeniu reakcji na pedał gazu, samą kulturę pracy, głośność. Sumarycznie twierdzi że jest w stanie uzyskać 30% więcej mocy i momentu, który jest osiągany znacznie szybciej niż ten w seryjnym silniku. Takie filmiki mi podesłał... https://44tuning.pl/nie-tylko-chip-tuning-silniki-wolnossace-maja-duzy-potencjal-do-tuningu  Ale tak jak mówię, do sierpnia mam jeszcze gwarancję więc mam czas na przemyślenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany o których Ci powiedział, to faktycznie mogą delikatnie wpłynąć na pracę jednostki, ale to bardziej zmiana charakterystyki pracy silnika (kultura, przebieg wykresu momentu obr.), samej mocy nie przybędzie za dużo, a już na pewno nie 30%. Przyrosty tego rzędu uzyskuje się w doładowanych jednostkach chiptuningiem i jest to całkiem realne bez zmiany gratów w samochodzie. 

Co do tego co piszą na tej stronie, to jakieś czary, bo jak można podnieść moc o 15%, zmieniając olej i lekko przebudowując dolot? A poza tym uzyskanie doładowania 0,1-0,2 bara z samej zmiany dolotu bez żadnej dmuchawki, to już czyste kłamstwo.

Także, zastanów czy chcesz zostawić u "znajomego" kupę forsy za znachorskie metody tuningu z niepewnym efektem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że najpierw bierze na "warsztat" i sprawdza silnik, jakie są realne szanse na tuning. Jeśli stwierdzi że niewiele może to nie robi nic. Także podchodzę do tego na luzie, bez spiny...da się to fajnie, nie da to tez nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie....też mówił że najwięcej można zyskać gdyby założyć turbinę, ale to już co najmniej 10 tys. No i nie wiadomo czy by to wytrzymała skrzynia biegów i przełożenie na koła.  Powiedział że z 1.6 to by się dało nawet 200 koni zrobić, ale jak dla mnie to zbyt duża ingerencja, bałbym się potem o niezawodność jednostki. A na tym najbardziej mi zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że z turbo się z 1.6 wykręci 200KM, nawet Renault wypuszczało MIV GT z 1.6 TCe o mocy 204KM, ale nie mam pewności czy to ten sam silnik co 1.6 SCe. Poza tym, wydaje mi się, że rajdówki nie chcesz budować, więc na Twoim miejscu bym nie kombinował z eksperymentalnym (i w/g mnie fikcyjnym)podnoszeniem mocy i dla dobra jednostki dbał o olej i filtry, a to wystarczy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 Tce to jest całkowicie inna jednostka niż 1,6Sce.

 

Jak w wolnossaku podniesie moc zabiegami jak w tym artykule o 30% to ja jadę do niego w ciemno - kurde takich głupot to jak żyje nie słyszałem.

To tak jak w Maluchu się podnosiło moc (do 40KM) zakładając "turbinkę Kowalskiego" i grzebiąc w dolocie. 

Co prawda ta "turbinka" działała - i są na to dowody, ale nie w takim zakresie (dawała 1-2KM).

Z 1,6Sce da się wycisnąć więcej - ale to już grzebanie w głowicy i dole silnika - a w sumie to bardziej wpłynie na przebieg mocy/momentu, co będzie miało przeniesienie na odczucia z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, facet mnie zaintrygował, mam do niego niedaleko to pojadę na miejsce, może mi pokaże na własne oczy te jego "tuningi", to mnie nic nie kosztuje :)  Może da mi namiary do ludzi, którym przerabiał - ich popytam czy warto. Jeśli jest w stanie sprawić, żeby moment był większy i dostępny od niższych obrotów to może wyglądać całkiem ciekawie :)  Jeśli podejmę decyzję i dam mu do przeróbki to Wam opisze oczywiście jaki jest zysk i czy warto. Ale to najszybciej w przyszłym roku w sierpniu - kiedy gwarancja się skończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zanim się tam wybierzesz, to poczytaj opinie, bo pośród słodzących, znalazłem parę, na których ów Pan osobiście opisuje, że liczy sobie za przegląd silnika 1800zł (słownie: tysiąc osiemset złotych polskich) także, skoro za sam przegląd silnika tyle kasuje, to za swój magiczny tuning, pewno ze 3 razy tyle (mam nadzieje, że w pakiecie ma święcenie silnika przez biskupa co najmniej). Chodzi o to, żebyś się przypadkiem w bezsensowne, duże koszty nie wpakował.

 

Żeby nie być gołosłownym, w załączeniu jedna z odpowiedzi właściciela, gdzie chwali się ceną za usługę (zaznaczony tekst)

Bez nazwy.png

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapytałem go o to, powiedział że  włącza potem to w koszty tuningu jeśli się zdecydujesz. . Dlatego gdybym się miał decydować, spróbuję dotrzeć do osób, które coś u niego robiły i u źródła popytać czy faktycznie warto, czy to zwykłe bajki. Tutaj opisał jak to robi https://44tuning.pl/na-czym-polega-tuning-mechaniczny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem ich stronę i nic odkrywczego nie piszą, za to ładnymi, rozbudowanymi zdaniami. Chwalą się, że z 1.4T fiata zrobili 300KM po kompletnej modyfikacji wszystkiego i jest to sukces na miarę światową... no cóż.

Fajnie będzie jak właśnie podzielisz się z nami relacją ludzi, którzy tam byli, robili samochody i coś im tam wyszło.

Ciekawi mnie też, czy ktoś kto uzyskał na ich hamowni dodatkowe 30% z wolnossaka, na innej hamowni również pokazało mu podobny przyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!