Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsię silnikiem, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy już nie proszę, a błagam o pomoc...

podczas jazdy wypiał mi się wężyk od listwy paliwowej, prawdopodobnie zalał alternator i poszło zwarcie wynikiem czego auto zgasło (spaliło główny bezpiecznik na plusowej klemie). Zmostkowalem drucikiem na krotko zamiast bezpiecznika i odpaliłem samochód, auto falowało (trzęsło silnikiem) dodanie gazu=gaśnięcie silnika. Nazajutrz mechanik wykręcił alternator był już suchy i wszystko w nim grało. Założył wiec nowy bezpiecznik, ale auto nadal faluje na wolnych, trzęsie silnikiem, a dodanie gazu powoduje zgasniecie silnika. Błędy pokazywało takie jakby w ogóle powietrza nie dostawał. 

Stwierdzono wiec ze to komputer.. kupiłem wiec używany komputer zdjęli immo. I nic dalej to samo odpala i faluje. Podmieniono czujniki map sensory dwa i nic to nie dało. Auto stoi już u 2 mechanika i on tez nie wie o co chodzi, 2 miesiące u mechaników...

Jedyne co zostało podmienić to przepustnica....

co Wy koledzy o tym myślicie? Proszę o pomoc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam kontrole stanu cewek, ich korpusów, czystość i suchość ich gniazd;  

Objawy uszkodzonej cewki to ;

nie równa praca silnika,

brak mocy,

zapach  benzyny, 

wypadanie zapłonów,

szarpanie, 

strzelanie,

gaśnięcie,

..a/ każdą cewkę, mimo wszystko wypiąć i kolejno zastępować nową. Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

      Czy nie ma gdzieś wilgoci, czasami mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy. Silnik potrafi chodzić jak traktor,  

       szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone. Najbardziej zawodne są cewki Sagem.

..b/ na zimno było wszystko OK, jak się zagrzała, przerywała, nieco schłodzona znów działała. 

       Po wymianie na nową, silnik hula znowu aż miło,

..c/  przeczyścić wszelkie styki, złączki ;

     - przekaźnik od pompy paliwa miał zaśniedziałe gniazdo i nie zawsze uruchamiał pompę paliwa.

       Ten sam przekaźnik podaje napięcie na cewki i sprawa stała się jasna. Po oczyszczeniu gniazda i wyprowadzeń

       przekaźnika, odpala za pierwszym razem.

32 minuty temu, dante944 napisał:

Nazajutrz mechanik wykręcił alternator był już suchy i wszystko w nim grało. 

-  wyjąć wtyczkę z alternatora, uruchomić samochód i obserwować, czy powód pływających obrotów występuje?

34 minuty temu, dante944 napisał:

Jedyne co zostało podmienić to przepustnica....

W pierwszej kolejności należy ją przeczyścić i wymienić oringi na nowe, oraz pomierzyć czy wartości  napięcia

zmieniają się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wypiętym alternatorze to samo się dzieje. Czy możliwe, ze mechanik by cewki przeoczył ? 

Mechanik tez mierzył cieśninie paliwa objął wpiął się w przewód za regulatorem to pokazało mu ponad 5 atmosfer czy to okej? I czy od zbyt wysokiego ciśnienie tak się może dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie. Zadzwoniłem do mechanika i mówi, ze zmierzył i jest 3,5 bara. Jutro podmieniam wszystkie cewki plus świece zobaczymy czy coś to da. Jeśli nie laweta i niech stwierdzą problem w ASO, diagnoza 150 zl

Gdzie znajdę ten przekaźnik ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dante944 napisał:

Jutro podmieniam wszystkie cewki plus świece zobaczymy czy coś to da.

Polecane cewki to beru.

5 godzin temu, dante944 napisał:

Gdzie znajdę ten przekaźnik ? 

W module UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2018 o 09:47, Andrzej-2010 napisał:

W pierwszej kolejności należy ją przeczyścić ( przepustnicę ) i wymienić oringi na nowe, oraz pomierzyć czy wartości  napięcia zmieniają się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia przepustnicy.

 

2 godziny temu, dante944 napisał:

bez zmian trzęsie silnikiem i nie wkręca się na obroty. 

Należy sprawdzić ustawienie rozrządu ( przeskoczenie paska ).

Dnia 4.09.2018 o 19:37, dante944 napisał:

oddaje w piątek do ASO na diagnozę 

Istotny jest kumaty mechanik z clipem, nie musi być aso ; Dealerzy, serwisy, warsztat,

Problemem jest prawdopodobnie uszkodzona elektronika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy po raz kolejny opisze mój tajemniczy/nietypowy przypadek.
Pacjent to megane ph2 CC 2.0 T. Podczas jazdy wypiął mi się wężyk od listwy paliwowej, prawdopodobnie za słabo wciśnięty był. Paliwo oblało alternator poszło zwarcie i podczas jazdy silnik nagle zgasł ( spaliło bezpiecznik ten duży na klemie i wyłączył się zapłon). Zmostkowalem drucikiem zamiast bezpiecznika i spróbowałem odpalić, ale aż się czerwony robił to zrezygnowałem. Auto na druciku falowało a próba dodania gazu kończyła się zduszeniem motoru i silnik gasł. 
Mechanik na drugi dzień wyciągnął alternator obejrzał go (był już suchy) i stwierdził, ze jest okej. Odłączył jednak go żeby zobaczyć czy auto dalej tak będzie falować i trząść silnikiem i było tak samo nawet z nowym bezpiecznikiem którego już nie paliło. Obstawiali kompa wymieniłem go wiec na drugi i nic dalej to samo. Podmieniłem czujnik map sensor i nic. Ciśnienie paliwa okej, kompresja idealna, rozrząd ustawiony perfect. O co tu chodzi? Dwóch mechaników już go miało i nie wiedza o co chodzi, bo nawet błędów nie wyrzuca już żadnych. Teraz od dwóch dni stoi w ASO...
Cewki i świece tez podmienione i nic. Jeszcze przed wymianą komputera wyrzucał błędy związane z powietrzem (tak jakby w ogóle go nie dostawał), ale już nic nie wyrzuca.

Połączyłem z istniejącym już tematem - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!