Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsię silnikiem, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy już nie proszę, a błagam o pomoc...

podczas jazdy wypiał mi się wężyk od listwy paliwowej, prawdopodobnie zalał alternator i poszło zwarcie wynikiem czego auto zgasło (spaliło główny bezpiecznik na plusowej klemie). Zmostkowalem drucikiem na krotko zamiast bezpiecznika i odpaliłem samochód, auto falowało (trzęsło silnikiem) dodanie gazu=gaśnięcie silnika. Nazajutrz mechanik wykręcił alternator był już suchy i wszystko w nim grało. Założył wiec nowy bezpiecznik, ale auto nadal faluje na wolnych, trzęsie silnikiem, a dodanie gazu powoduje zgasniecie silnika. Błędy pokazywało takie jakby w ogóle powietrza nie dostawał. 

Stwierdzono wiec ze to komputer.. kupiłem wiec używany komputer zdjęli immo. I nic dalej to samo odpala i faluje. Podmieniono czujniki map sensory dwa i nic to nie dało. Auto stoi już u 2 mechanika i on tez nie wie o co chodzi, 2 miesiące u mechaników...

Jedyne co zostało podmienić to przepustnica....

co Wy koledzy o tym myślicie? Proszę o pomoc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam kontrole stanu cewek, ich korpusów, czystość i suchość ich gniazd;  

Objawy uszkodzonej cewki to ;

nie równa praca silnika,

brak mocy,

zapach  benzyny, 

wypadanie zapłonów,

szarpanie, 

strzelanie,

gaśnięcie,

..a/ każdą cewkę, mimo wszystko wypiąć i kolejno zastępować nową. Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

      Czy nie ma gdzieś wilgoci, czasami mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy. Silnik potrafi chodzić jak traktor,  

       szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone. Najbardziej zawodne są cewki Sagem.

..b/ na zimno było wszystko OK, jak się zagrzała, przerywała, nieco schłodzona znów działała. 

       Po wymianie na nową, silnik hula znowu aż miło,

..c/  przeczyścić wszelkie styki, złączki ;

     - przekaźnik od pompy paliwa miał zaśniedziałe gniazdo i nie zawsze uruchamiał pompę paliwa.

       Ten sam przekaźnik podaje napięcie na cewki i sprawa stała się jasna. Po oczyszczeniu gniazda i wyprowadzeń

       przekaźnika, odpala za pierwszym razem.

32 minuty temu, dante944 napisał:

Nazajutrz mechanik wykręcił alternator był już suchy i wszystko w nim grało. 

-  wyjąć wtyczkę z alternatora, uruchomić samochód i obserwować, czy powód pływających obrotów występuje?

34 minuty temu, dante944 napisał:

Jedyne co zostało podmienić to przepustnica....

W pierwszej kolejności należy ją przeczyścić i wymienić oringi na nowe, oraz pomierzyć czy wartości  napięcia

zmieniają się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wypiętym alternatorze to samo się dzieje. Czy możliwe, ze mechanik by cewki przeoczył ? 

Mechanik tez mierzył cieśninie paliwa objął wpiął się w przewód za regulatorem to pokazało mu ponad 5 atmosfer czy to okej? I czy od zbyt wysokiego ciśnienie tak się może dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie. Zadzwoniłem do mechanika i mówi, ze zmierzył i jest 3,5 bara. Jutro podmieniam wszystkie cewki plus świece zobaczymy czy coś to da. Jeśli nie laweta i niech stwierdzą problem w ASO, diagnoza 150 zl

Gdzie znajdę ten przekaźnik ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dante944 napisał:

Jutro podmieniam wszystkie cewki plus świece zobaczymy czy coś to da.

Polecane cewki to beru.

5 godzin temu, dante944 napisał:

Gdzie znajdę ten przekaźnik ? 

W module UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2018 o 09:47, Andrzej-2010 napisał:

W pierwszej kolejności należy ją przeczyścić ( przepustnicę ) i wymienić oringi na nowe, oraz pomierzyć czy wartości  napięcia zmieniają się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia przepustnicy.

 

2 godziny temu, dante944 napisał:

bez zmian trzęsie silnikiem i nie wkręca się na obroty. 

Należy sprawdzić ustawienie rozrządu ( przeskoczenie paska ).

Dnia 4.09.2018 o 19:37, dante944 napisał:

oddaje w piątek do ASO na diagnozę 

Istotny jest kumaty mechanik z clipem, nie musi być aso ; Dealerzy, serwisy, warsztat,

Problemem jest prawdopodobnie uszkodzona elektronika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy po raz kolejny opisze mój tajemniczy/nietypowy przypadek.
Pacjent to megane ph2 CC 2.0 T. Podczas jazdy wypiął mi się wężyk od listwy paliwowej, prawdopodobnie za słabo wciśnięty był. Paliwo oblało alternator poszło zwarcie i podczas jazdy silnik nagle zgasł ( spaliło bezpiecznik ten duży na klemie i wyłączył się zapłon). Zmostkowalem drucikiem zamiast bezpiecznika i spróbowałem odpalić, ale aż się czerwony robił to zrezygnowałem. Auto na druciku falowało a próba dodania gazu kończyła się zduszeniem motoru i silnik gasł. 
Mechanik na drugi dzień wyciągnął alternator obejrzał go (był już suchy) i stwierdził, ze jest okej. Odłączył jednak go żeby zobaczyć czy auto dalej tak będzie falować i trząść silnikiem i było tak samo nawet z nowym bezpiecznikiem którego już nie paliło. Obstawiali kompa wymieniłem go wiec na drugi i nic dalej to samo. Podmieniłem czujnik map sensor i nic. Ciśnienie paliwa okej, kompresja idealna, rozrząd ustawiony perfect. O co tu chodzi? Dwóch mechaników już go miało i nie wiedza o co chodzi, bo nawet błędów nie wyrzuca już żadnych. Teraz od dwóch dni stoi w ASO...
Cewki i świece tez podmienione i nic. Jeszcze przed wymianą komputera wyrzucał błędy związane z powietrzem (tak jakby w ogóle go nie dostawał), ale już nic nie wyrzuca.

Połączyłem z istniejącym już tematem - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!