Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsię silnikiem, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, dante944 napisał:

Jeszcze przed wymianą komputera wyrzucał błędy związane z powietrzem (tak jakby w ogóle go nie dostawał), ale już nic nie wyrzuca.

To że błędów nie wyrzuca nie jest zbyt dobrze, bo musisz znać wartości które powinien wskazywać komputer.
Już wcześniej zalecałem wymianę czujnika położenia wału na oryginał. 

Komputer go nie wykazuje, bo jest to czujnik chimeryczny ;

 - Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ;

      - prędkość obrotową ,

      - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu,

      - stabilizuje prace silnika na biegu jałowym,

      - steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa.

3 godziny temu, dante944 napisał:

Podmieniłem czujnik map sensor i nic. Ciśnienie paliwa okej, kompresja idealna, rozrząd ustawiony perfect. 

Podaj te wartości zmierzone przez komputer.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to on chyba właśnie się gdzieś w tamtym obrębie znajduje na dole po lewej patrząc od przodu auta, moze faktycznie go zalało i przestał prawidłowo działać 

No i jest diagnoza. Koło zamachowe... 

pogięte zęby ma. Prawdopodobnie się poluzowało/ coś wpadło (nie wiem jak) i tak się stało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny zbieg okoliczności, że wypiął się przewód paliwa i skrzywiło koło zamachowe.

Jeżeli silnik odpala i pracuje normalnie na wolnych obrotach to znaczy, że koło zamachowe jest ok. Czy z okolic skrzyni dochodzą jakieś hałasy? 

Benzyna szybko paruje, więc teoretycznie nie powinno być problemu z "zalaniem".

Robiłem kiedyś auto z podobnymi objawami i się okazało, że pompa paliwa ma słabą masę. Naprawa połączenia rozwiązała problem. 

Co było robione przy silniku w ostatnim czasie? Napisałeś, że przewód paliwowy mógł być za słabo wciśnięty. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto z ASO koło zamachowe do wymiany, ciśnienie paliwa w normie, wszystkie czujniki pracują poprawnie.

koło to powód, bo czujnik zle zaczytuje dane i daje zła dawkę paliwa itd

specjalnie w ASO zapytałem czy wszystkie czujniki działają poprawnie, odparli że tak sprawdzili i wszystko jest z nimi w porzadku (przepustnica tez daje poprawne odczyty) ten nowy komputer też jest z nim wszystko ok, wgrana najnowsza wersja softu. Wina leży po stronie koła które ma uszkodzone zęby przez co czujnik wału ma za daleko do ząbków i wariuje ecu dając złe odczyty i zle steruje paliwem i powietrzem. 

Edytowane przez dante944
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!