Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowy brak mocy


aspiezak

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś tu na forum ktoś wrzucał filmik z youtuba, pokazujący prawidłową pracę tego elektrozaworu. Robiłeś w ogóle taki podstawowy test? Wyciągasz i targasz zaworem w jego pionowej osi, nie powinien wydawać z siebie odgłosów stukania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aspiezak napisał:

Czy to wszystko może mieć wpływ na zamulenie, które teoretycznie znikło po uszczelnieniu map sensora i znowu się pojawiło. Zastanawiam się czy nie ma na to wpływu jakiś problem z instalacją elektryczną.

1/ Warto sprawdzić ;

       -  drożność i szczelność wszelkich wężyków,

       -  zastosować Kontakt 60 dla wszelkich styków elektrycznych,

2/  Auto ma spory przebieg ;

     a/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda jest ;

        -  podwyższone zużycie paliwa,

        -  spadek mocy silnika,

     b/  Aby się o tym przekonać pomaga " czasowe " odłączenie sondy lambda.  

          ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy, 

16 minut temu, aspiezak napisał:

Jaki powinien być prawidłowy skok tłoczka w elektrozaworze ZFR? 5-7 mm?

    c/ Warto stosować markowy olej 5W40, utrzymywać poziom max w misce.

          Ważna jest szczelność tego tłoczka. Wg. mnie przy tym przebiegu należy wymienić elektrozawór.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, droopy napisał:

Gdzieś tu na forum ktoś wrzucał filmik z youtuba, pokazujący prawidłową pracę tego elektrozaworu. Robiłeś w ogóle taki podstawowy test? Wyciągasz i targasz zaworem w jego pionowej osi, nie powinien wydawać z siebie odgłosów stukania.

Tak, wyciągnąłem go i robiłem taki test. Przy normalnym potrząsaniu stuków brak ale przy bardzo silnym i gwałtownym potrząsaniu ale to naprawdę silnym słychać stuknięcie. Już przekopałem youtube wzdłuż i wszerz i nie znalazłem co by potwierdziło prawidłową pracę zaworu. Większość filmików pokazuje skok tłoka ok 2 mm. Niestety nikt nie pisze czy to prawidłowy skok. Stąd to moje pytanie o 5-7 mm bo i taka informacja padła tutaj na forum ale nikt tego ostatecznie nie potwierdził.

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Warto sprawdzić ;

       -  drożność i szczelność wszelkich wężyków,

       -  zastosować Kontakt 60 dla wszelkich styków elektrycznych,

2/  Auto ma spory przebieg ;

     a/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda jest ;

        -  podwyższone zużycie paliwa,

        -  spadek mocy silnika,

     b/  Aby się o tym przekonać pomaga " czasowe " odłączenie sondy lambda.  

          ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy, 

    c/ Warto stosować markowy olej 5W40, utrzymywać poziom max w misce.

          Ważna jest szczelność tego tłoczka. Wg. mnie przy tym przebiegu należy wymienić elektrozawór.

Przez weekend zrobię wszystko co piszesz. A co do oleju to stosuję Elfa tak jak zaleca producent, z tym, że wymiana co 10 tys. Właśnie biję się z myślami czy to nie elektrozawór. Jest to wydatek ponad 300 zł więc wolałbym tego uniknąć tym bardziej jeśli może  być tak, że wymiana nic nie da. W przypadku sondy to jej niepoprawne działanie nie sygnalizowane byłoby błędem podczas diagnozy komputerowej?

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aspiezak napisał:

W przypadku sondy to jej niepoprawne działanie nie sygnalizowane byłoby błędem podczas diagnozy komputerowej?

Sonda działa, jest np; leniwa, nie funkcjonuje ze 100% sprawnością i błąd nie wyskoczy.

Olej elf, to olej z najniższej półki, polecam Valvoline Synpower 5W40.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Rozumiem. Ok. To jutro zrobię tak jak piszesz. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Ostatnio posłuchałem Waszych rad i pomogło więc i tym razem zrobię wszystko bezwarunkowo. Dam znać co i jak. Oczywiście, gdyby ktoś miał jeszcze dodatkowe sugestię to jestem otwarty. Zwłaszcza jeśli chodzi o poprawne działanie elektrozaworu. 

 

Aktualizacja:

Po powrocie z pracy sprawdziłem interfejsem wartości bieżące sond lambda. Wyszło, że na wolnych obrotach (po przełączeniu się na gaz) napięcie dla sondy za katalizatorem to ok 712 mV i za katalizatorem ok 350 mV. Czy te wskazania sondy są prawidłowe?

No i pojawił się błąd (a zarzekałem się, że błędów brak): DTC0010/P0010 "Błąd w obwodzie defazera wału rozrządu" - sporadyczny, który dał się skasować. Pojawił się chyba dzisiaj bo wczoraj było czysto. Jutro jak pojeżdżę sprawdzę czy błąd pojawił się znowu. Czy to może wskazywać jednak na elektrozawór zmiennych faz?  

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że wskazania sond nie są za dobre skoro dostałem sugestie używek?

 

Aktualizacja:

 

Witam po miesiącu przerwy (choroba). Problemy z autem zostały tymczasowo rozwiązane (do następnego razu). Za radą Andrzeja przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne do czujników Kontaktem 60 i to pomogło. Dodam tylko, że wtyczka od elektrozaworu była zaolejona. Musiało to dosyć szybko się stać, bo przy wcześniejszym rozłączaniu elektrozaworu tego nie było (albo po prostu nie zwróciłem na to uwagi). Jak na razie problem z utratą mocy znikł. Tak więc po raz kolejny dziękuję za trafne sugestie.

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!