Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowy brak mocy


aspiezak

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś tu na forum ktoś wrzucał filmik z youtuba, pokazujący prawidłową pracę tego elektrozaworu. Robiłeś w ogóle taki podstawowy test? Wyciągasz i targasz zaworem w jego pionowej osi, nie powinien wydawać z siebie odgłosów stukania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aspiezak napisał:

Czy to wszystko może mieć wpływ na zamulenie, które teoretycznie znikło po uszczelnieniu map sensora i znowu się pojawiło. Zastanawiam się czy nie ma na to wpływu jakiś problem z instalacją elektryczną.

1/ Warto sprawdzić ;

       -  drożność i szczelność wszelkich wężyków,

       -  zastosować Kontakt 60 dla wszelkich styków elektrycznych,

2/  Auto ma spory przebieg ;

     a/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda jest ;

        -  podwyższone zużycie paliwa,

        -  spadek mocy silnika,

     b/  Aby się o tym przekonać pomaga " czasowe " odłączenie sondy lambda.  

          ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy, 

16 minut temu, aspiezak napisał:

Jaki powinien być prawidłowy skok tłoczka w elektrozaworze ZFR? 5-7 mm?

    c/ Warto stosować markowy olej 5W40, utrzymywać poziom max w misce.

          Ważna jest szczelność tego tłoczka. Wg. mnie przy tym przebiegu należy wymienić elektrozawór.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, droopy napisał:

Gdzieś tu na forum ktoś wrzucał filmik z youtuba, pokazujący prawidłową pracę tego elektrozaworu. Robiłeś w ogóle taki podstawowy test? Wyciągasz i targasz zaworem w jego pionowej osi, nie powinien wydawać z siebie odgłosów stukania.

Tak, wyciągnąłem go i robiłem taki test. Przy normalnym potrząsaniu stuków brak ale przy bardzo silnym i gwałtownym potrząsaniu ale to naprawdę silnym słychać stuknięcie. Już przekopałem youtube wzdłuż i wszerz i nie znalazłem co by potwierdziło prawidłową pracę zaworu. Większość filmików pokazuje skok tłoka ok 2 mm. Niestety nikt nie pisze czy to prawidłowy skok. Stąd to moje pytanie o 5-7 mm bo i taka informacja padła tutaj na forum ale nikt tego ostatecznie nie potwierdził.

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Warto sprawdzić ;

       -  drożność i szczelność wszelkich wężyków,

       -  zastosować Kontakt 60 dla wszelkich styków elektrycznych,

2/  Auto ma spory przebieg ;

     a/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda jest ;

        -  podwyższone zużycie paliwa,

        -  spadek mocy silnika,

     b/  Aby się o tym przekonać pomaga " czasowe " odłączenie sondy lambda.  

          ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy, 

    c/ Warto stosować markowy olej 5W40, utrzymywać poziom max w misce.

          Ważna jest szczelność tego tłoczka. Wg. mnie przy tym przebiegu należy wymienić elektrozawór.

Przez weekend zrobię wszystko co piszesz. A co do oleju to stosuję Elfa tak jak zaleca producent, z tym, że wymiana co 10 tys. Właśnie biję się z myślami czy to nie elektrozawór. Jest to wydatek ponad 300 zł więc wolałbym tego uniknąć tym bardziej jeśli może  być tak, że wymiana nic nie da. W przypadku sondy to jej niepoprawne działanie nie sygnalizowane byłoby błędem podczas diagnozy komputerowej?

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aspiezak napisał:

W przypadku sondy to jej niepoprawne działanie nie sygnalizowane byłoby błędem podczas diagnozy komputerowej?

Sonda działa, jest np; leniwa, nie funkcjonuje ze 100% sprawnością i błąd nie wyskoczy.

Olej elf, to olej z najniższej półki, polecam Valvoline Synpower 5W40.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Rozumiem. Ok. To jutro zrobię tak jak piszesz. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Ostatnio posłuchałem Waszych rad i pomogło więc i tym razem zrobię wszystko bezwarunkowo. Dam znać co i jak. Oczywiście, gdyby ktoś miał jeszcze dodatkowe sugestię to jestem otwarty. Zwłaszcza jeśli chodzi o poprawne działanie elektrozaworu. 

 

Aktualizacja:

Po powrocie z pracy sprawdziłem interfejsem wartości bieżące sond lambda. Wyszło, że na wolnych obrotach (po przełączeniu się na gaz) napięcie dla sondy za katalizatorem to ok 712 mV i za katalizatorem ok 350 mV. Czy te wskazania sondy są prawidłowe?

No i pojawił się błąd (a zarzekałem się, że błędów brak): DTC0010/P0010 "Błąd w obwodzie defazera wału rozrządu" - sporadyczny, który dał się skasować. Pojawił się chyba dzisiaj bo wczoraj było czysto. Jutro jak pojeżdżę sprawdzę czy błąd pojawił się znowu. Czy to może wskazywać jednak na elektrozawór zmiennych faz?  

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że wskazania sond nie są za dobre skoro dostałem sugestie używek?

 

Aktualizacja:

 

Witam po miesiącu przerwy (choroba). Problemy z autem zostały tymczasowo rozwiązane (do następnego razu). Za radą Andrzeja przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne do czujników Kontaktem 60 i to pomogło. Dodam tylko, że wtyczka od elektrozaworu była zaolejona. Musiało to dosyć szybko się stać, bo przy wcześniejszym rozłączaniu elektrozaworu tego nie było (albo po prostu nie zwróciłem na to uwagi). Jak na razie problem z utratą mocy znikł. Tak więc po raz kolejny dziękuję za trafne sugestie.

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!