Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie pracuje na 1 i 2 cylindrze


lukilks

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy dzisiaj sobie jechałem i autko nagle przestało pracować na 1 i 2 cylindrze. iskra jest na każdym cylindrze. przepinalem wiązkę wtryskiwaczy między 1 a 4 i 2 a 3 myślałem ze wtrysk nie chodzi. autko nadal nie pracowało na 1 i 2. świece z tych cylindrów czarne. cylindry 3 4 świece prawidłowe. po wyjęciu podłączonych cewek z 1 i 2 cylindra brak jakiej kolwiek zmiany w pracy silnika.

przy jeździe tylko na 2 cylindrach pod obciążeniem (wciskajac np. mocniej gaz) w silniku rytmicznie coś stuka jak by ktoś młotem walił bardzo głośno  jadąc bez obciążenia w silniku cisza.

nie mam na razie jak zmierzyć kompresji. od dłuższego czasu miałem ślad oleju splywajacego po bloku silnika. wiem to wróżenie z fusów ale moze jakas podpowiedz, zawory ? uszczelka pod głowica ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie  sprężania wiele powie. Stukanie tłoków jest słyszalne przy braku zapłonu w jednym cylindrze, a co dopiero dwóch. Dobrze, że pozostało naprzemienne. Sprawdzałeś iskry w niepracujących tłokach po wyciągnięciu świec? Te świece pracują na jednym wyjściu sterownika. 

 

A może jest zwarcie w jednej z tych dwóch cewek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem iskry. na 1 i 2 iskra jest. wiem ze zapłon jest 1-4, 2-3. jak było by zwarcie to chyba parami by nie działało. cewki zamieniałem miejscami na wszystkie sposoby i nadal nie pali tylko 1 i 2 :/

pozostaje zmierzyć mi kompresje i zobaczyć co dalej. 

 

 

 

sprężanie zmierzone na 1 i 2 cylindrze 25 psi na 3 i 4 po 150 psi.

uszczelke raczej wykluczam bo olej lał mi sie przez nieszczelny korek wlewu oleju i ciekło po bloku. to co to moze być, zawory ? akurat w 1 i 2 ?

Edytowane przez lukilks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.09.2018 o 21:43, lukilks napisał:

w silniku rytmicznie coś stuka jak by ktoś młotem walił bardzo głośno  jadąc bez obciążenia w silniku cisza.

 

Dnia 6.09.2018 o 22:23, lukilks napisał:

nie miesza sie. ani nie ma oleju w płynie ani płynu w oleju. zastanawia mnie to głośne stukanie pod obciążeniem.

Nic nie dymi na biało, to raczej zawory wydechowe.

Od kiedy masz gaz?

Nie było problemów z zapalaniem na zimnym silniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic na biało nie dymi, przynajmniej nie dymiło bo jak chodzi tylko na 2och cylindrach to ciężko stwierdzić żeby cokolwiek dymiło.

wiec albo zawory albo jednak ta uszczelka. dziwne żeby   zawory padły od razu na 1 i 2 wiec może rzeczywiście to uszczelka. zaprowadzę do mechanika i zobaczymy tylko z tymi mechanikami też różnie bywa.

gaz jest od 5 lat.na zimnym zawsze ładnie zapałał i zapala. instalacja wyregulowana i często kontrolowana wiec  mieszanka była zawsze w porządku 

Edytowane przez lukilks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy cylindrami uszczelka jest stosunkowo wąska, brak w tym miejscu kanałów wodnych i olejowych więc nie będzie dymiło na na biało. Głośna praca wynika z tego, że silnik pracuje na dwóch cylindrach i sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa by nie dopuścić do zgaśnięcia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych obrotach czuć wydmuchiwane powietrze przez korek wlewu oleju, jak zwiększę obroty to powietrza juz nie czuć. zobaczymy ile krzyknie mechanik bo będzie trzeba tez wymienić rozrząd. autko jest juz trochę leciwe i nie wiem czy nie lepiej zainwestować w coś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!