Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

5 stopni i w dół problem ze ssaniem - odpalaniem czy co?


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 15.12.2018 o 01:22, jabrze napisał:

Jeśli dotykamy gaz to zwiększamy paliwo, ale od 1400 obrotów również wyprzedzenie zapłonu, bo to początek sterowania elekrozaworem. Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne i im zimniej tym gorsze warunki zapłonu.

Ok rozumiem.

 

Jeszcze w kwestii mojego sposobu na odpalanie w takiej sytuacji...

Z tego co piszesz to przyjmuję do wiadomości, że wyprzedzenie zapłonu zmienia się wtedy kiedy silnik wchodzi powyżej 1400 obrotów tak więc wynika, że wciskanie gazu w momencie odpalania silnika - tego wyprzedzenia zapłonu nie zmienia bo obroty są poniżej 1400.

Zauważ, że w momencie odpalania silnika - wtedy kiedy ja wdeptuje gaz do punktu oporu - silnik jest jeszcze na obrotach rozrusznika - grubo poniżej 1000 więc podążając za tym co napisałeś - nie będzie zmieniało się wyprzedzenie zapłonu. Nawet w momencie kiedy już silnik zaskoczy to nie osiąga ponad 1400 obrotów tylko chwilowo wchodzi maks. na ok. 1200-1300 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ditron napisał:

x

Wszystko się zgadza. Tak jest w rzeczywistości. Pedałem gazu jedynie zwiększasz dawkę paliwa do momentu odpalenia. Wszystko w założeniu, że koło  napędzane paskiem i jego druga część napędzająca wałek z krzywkami jest ustawiony w pozycji zerowej (startowej na ograniczniku) W tym czasie koło jest puste, bo olej nie zdążył dotrzeć do jego wypełnienia a, ponadto jest blokowany elektrozaworem. Tak powinno być. Wtedy gaz jest niepotrzebny.

Koło przesilone to takie, które nie wraca do do lewego ogranicznika. Nie jest wystarczająco sprężyste. Pracuje w ograniczonym  zakresie tzn od +10 stopni w górę..  Dlatego prosiłem o pomiar na wolnych obrotach, którego jeszcze nie Dokonałeś. Dalszym etapem uszkodzenia będzie terkotanie.

11 godzin temu, ditron napisał:

 

Nie wiem, jak długo kręcisz rozrusznikiem i jaki wpływ na wypełnienie koła olejem ma Twój elektrozawór. Uszkodzony -  to najczęściej niedomknięty , ale tego jeszcze nie wiemy.

Dnia 15.12.2018 o 01:22, jabrze napisał:

Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne

W założeniu, że wszystko działa prawidłowo i powyżej 1400 obr. rośnie do maksymalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎18‎.‎12‎.‎2018 o 19:53, jabrze napisał:

Dlatego prosiłem o pomiar na wolnych obrotach, którego jeszcze nie Dokonałeś.

 

Pomiaru jeszcze nie dokonałem bo jeszcze nie jestem do tego przygotowany ale mam zamiar pożyczyć od kolegi chiński kabelek "obd2" dokładnie chyba to jest "ELM327" - pytanie czy to będzie odpowiedni sprzęt do tego pomiaru (wyprzedzenia zapłonu) i jaki do tego powinienem mieć zainstalowany program? Dla mnie to jest zupełnie nowy temat - czy taki program można pobrać z sieci jako darmowy?

Pozdrawiam i życzę forumowiczom Wesołych Świąt i nie psujących się Renówek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OK - Pomiar dokonany (z użyciem kabla elm327) - rezultaty na poniższym filmie...

 

Teraz wielka prośba o wyjaśnienie...  Co z tego wynika ?

 

 

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

x

Oby nie zapeszyć ale trzymam kciuki za trafność twojej diagnozy - tzn, że to będzie zawór. Jeżeli zawór to czy nie wystarczy go wyjąć, rozebrać i wyczyścić czy trzeba od razu kupić nowy i wymienić?

 

Przeglądając jeszcze dalej nagrania z pomiarów jest kolejna rzecz, którą już z resztą dawno słyszałem ale teraz dopiero coś widać więcej mając na ekranie odczyty ECU. 

Słychać pojedynczy odgłos stuknięcia (jakby metaliczne uderzenie). Jednocześnie jest też lekki wzrost obrotów (wg danych z ECU z 800 na 850 rpm) i jednocześnie pokazuje chwilowe przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu do wartości ujemnej "-8 st.". (Nie wiem czy to walnięcie to może być z zaworu czy raczej z KZFR ?). Na poniższym filmie przestawienie kąta jest widoczne w 4 sekundzie (słychać też to uderzenie). Dalej ok. 14 sek., 20 sek., i 41 sek. nagrania widać na wykresie rpm i też słychać. Być może to tylko potwierdza twoją teorię?

 

PS. Jeszcze jedno - jak widać na tym pierwszym filmie - na wyłączonym silniku ECU podaje RPM na poziomie 178 albo i ponad 200 - czy to normalne ?

Drugi film:

 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ditron napisał:

Jeżeli zawór to czy nie wystarczy go wyjąć, rozebrać i wyczyścić czy trzeba od razu kupić nowy i wymienić?

Możesz na próbę go reanimować przez wyciągnięcie sprężynki do dwukrotnej długości, ale czas się za to zabrać dopóki koło nie jest  przesilone i wraca do pozycji zadanej.

Na wolnych obrotach i gorącym silniku idealne przesunięcie zapłonu jest do +3 stopni. Twój zawór na rzadkim oleju również jest niedomknięty.

Odczyty dokonujemy z pracy koła i miejmy nadzieję, że to tylko zawór. To co zauważyłeś to jest początkowe terkotanie o którym inni piszą.

Nie możliwa jest tak duża wartość ujemna, ale tak została przeliczona z uwagi na szybką zmianę.

2 godziny temu, ditron napisał:

na wyłączonym silniku ECU podaje RPM na poziomie 178 albo i ponad 200 - czy to normalne ?

Nie wiem, czy to nie są pomiary zapamiętane po ostatnim zatrzymaniu silnika? Tym bardziej rodzi się pytanie, czy to koło zatrzymuje się w lewej skrajnej pozycji?

Może próby na zaworze dadzą odpowiedź. Jaki masz olej 5, czy 10W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!