Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

5 stopni i w dół problem ze ssaniem - odpalaniem czy co?


Rekomendowane odpowiedzi

Już myślałem, że mu przeszło ale chyba jednak nie  ;(  

Jak tylko temperatura rano spadła do +5 stopni_C niestety znowu się zaczyna  - właśnie dzisiaj rano był ten pierwszy sygnał w tym sezonie.

No więc było tak wcisnąłem "start" - rozrusznik zakręcił normalnie (krótko) ale samochód jakby chciał ale nie odpalił (prawdopodobnie był chwilowy zapłon więc rozrusznik przestał kręcić dalej a silnik zgasł).

I to, jak znam życie, to jest właśnie początek problemów z odpalaniem które miałem cały okres jesień-zima w zeszłym roku :!

Dzisiaj to było jeszcze łagodnie (bo to pierwszy lekki objaw) ale już wkrótce ;( problem będzie wyglądał trochę inaczej - mianowicie: wciskam "start" - rza pomocozrusznik kręci długo długo a silnik nie odpala. Nauczyłem się, że wciśniećie gazu mu pomaga - dość gwałtowne wciśnięcie pedału gazu "do samej dechy" prawie jednocześnie / w chwilę po rozpoczęciu pracy rozrusznika - w tym momencie silnik odpali.

 

Jeżeli ktoś domyśla się co to jest - bardzo proszę o trafną podpowiedź (cały okres od wiosny do teraz problem ani razu nie wystąpił a auto codziennie rano było odpalane więc ewidentnie jest to problem związany z temperaturą). Z góry dzięki wielkie za pomoc :)

 

(PS. A jeszcze ciekawostka - jak się wciska pedał gazu do samej dechy to na samym dole - na tym ostatnim krótkim odcinku jest wyczuwalny opór - znacznie większy niż w wyższym zakresie pracy pedału gazu - ciekawi mnie ci to jest..?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdanie - to jest punkt oporu pedału gazu który w razie jazdy na ograniczniku prędkości pozwala przyśpieszyć w nagłej potrzebie. Komputer nie odetnie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info  (jutro to przetestuję), czyli że jeśli ogranicznik prędkości nie jest włączony to naciskanie tego punktu oporu nie wpływa zupełnie na nic ?

 

Tymczasem wracajmy do meritum dyskusji!

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎23‎.‎10‎.‎2018 o 22:13, aniewa napisał:

Ostatnie zdanie - to jest punkt oporu pedału gazu który w razie jazdy na ograniczniku prędkości pozwala przyśpieszyć w nagłej potrzebie. Komputer nie odetnie paliwa.

 

Przetestowałem - faktycznie wciśnięcie pedała do dechy pozwala pokonywać limit prędkość utrzymywany przez ogranicznik prędkości.

 

A wracając do meritum - dzisiaj odpalił normalnie więc na razie będę tak sobie czekał i obserwował... Myślę, że pomiar dopiero jak się bardziej ochłodzi i to zacznie występować regularnie to wtedy będzie najlepiej dokonać sprawdzenia czujników - 

 

 

Dnia ‎23‎.‎10‎.‎2018 o 22:37, jabrze napisał:

Podłącz clipa na zimnym i sprawdź temperaturę płynu chłodzącego i temperaturę powietrza zassanego, oraz przesunięcie zapłonu na obrotach biegu jałowego. 

 

- kolega ma jakiś chiński kabelek obd2 chyba ELM327 i do tego jakiś program na laptopie. Czy to styknie?

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem się nasila - t.j. już występuje codziennie.

Nie bardzo mam jak / gdzie podłączyć pod komputer więc trwam w tym stanie.

 

Jedno co jest ratunkiem to ten punkt oporu pedału gazu, który po wciśnięciu pozwala na odpalenie (bo samo naduszanie pedału bez dociskania do tego punktu nic nie

Jest to niewątpliwie główne praktyczne wykorzystanie systemu ogranicznika prędkości w moim aucie :) :) 

 

Może zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury płynu chłodniczego - ??

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalać powinien bez gazu.  Przyciskając gaz utrudniasz zapalanie przez przesunięcie zapłonu do przodu. Na max podaje bardzo dużą dawkę paliwa i dlatego odpala.

Sprawdz na zimnym, czy odpali po wyczepieniu czujnika płynu. Masz tylko odpalić na 15 sekund nie używając gazu. Musi to zrobić czysto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Wymień świece, zmniejsz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm.

     Zadbaj aby świece i cewki były czyste i suche,

2/ Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność w dolocie przy montażu,

3/ Sprawdź stan filtra powietrza,

4/ Sprawdź stan akumulatora i stan jego klem,

5/ Przeczyść czujnik położenia wału korbowego i stan jego łączy.

6/ Zabieg z wypięciem czujnika temperatury silnika, da do myślenia.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt 5 z tego co napisał wyżej @Andrzej-2010, warto sprawdzić. U mnie zabrudzenie tego czujnika powodowało konieczność długiego kręcenia przed odpaleniem na zimno. Nasiliło się właśnie wraz z pojawieniem się niskich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Zapalać powinien bez gazu.  Na max podaje bardzo dużą dawkę paliwa i dlatego odpala.

 

1. Wiem, że zapalać powinien bez gazu i tak odpala przez pół roku w okresie kiedy jest ciepło.

2. Nie wiem - pytam - czy w ogóle tutaj dodawanie gazu przy odpalaniu silnika (z  przepustnicą sterowaną przez ECU) powoduje zwiększenie dawki paliwa?

(samo dodawanie gazu nie pomaga jak zauważyłem. dopiero pomaga w ciśnięcie do dechy - do momentu wciśnięcia tego punktu oporu - wtedy jakby za magicznym guziczkiem problem znikał - zastanawiam się być może ten punkt oporu jednak w jakiś sposób usuwa usterkę - chodzi mi o to, ze może jest to jakiś trop. Może ktoś wie w jaki sposób ECU reaguje na wciśnięcie tego punktu oporu ??)

 

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Sprawdz na zimnym, czy odpali po wyczepieniu czujnika płynu. Masz tylko odpalić na 15 sekund nie używając gazu. Musi to zrobić czysto.

 

Spróbuję to zrobić - mam nadzieję, ze chyba to nie zaszkodzi w żaden sposób (dlaczego mam uważać żeby nie przekroczyć 15 sekund)?

Przy okazji: Jak szybko powinien silnik osiągnąć właściwą temperaturę pracy (wczoraj sprawdziłem to - musiałem przejechać ok. 5 km w 5 minut żeby wskazówka ustawiła się na środku skali - czy to prawidłowo)?

Dnia 27.11.2018 o 16:32, Andrzej-2010 napisał:

1/ Wymień świece, zmniejsz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm.

     Zadbaj aby świece i cewki były czyste i suche,

2/ Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność w dolocie przy montażu,

3/ Sprawdź stan filtra powietrza,

4/ Sprawdź stan akumulatora i stan jego klem,

5/ Przeczyść czujnik położenia wału korbowego i stan jego łączy.

6/ Zabieg z wypięciem czujnika temperatury silnika, da do myślenia.   

 

Ad. 1 Świece podobno były wymieniane przez poprzedniego właściciela bo też próbował znaleźć przyczynę.

Ad. 2 - 6 Te czynności jeszcze przede mną.

Zaczynam podejrzewać też system zmiennych faz rozrządu (ostatnio chyba koło zachrobotało przy odpalaniu poza tym jeśli jest przestawiona faza rozrządu to może dlatego nie odpala - pytanie jak to najłatwiej sprawdzić ?).

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Przyciskając gaz utrudniasz zapalanie przez przesunięcie zapłonu do przodu.

 

Możesz mi to dokładniej wyjaśnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎28‎.‎11‎.‎2018 o 16:20, jabrze napisał:

Zrób to doświadczenie.

 

Doświadczenie robiłem już 3 razy.

 

Pierwszy raz w środę po 8- godzinnym postoju - było zajebiście.

Drugi w czwartek rano też zapalił ale obroty byłu chwilę za niskie no ale nie zgasł więc fajnie

Do trzech razy sztuka myślę... no i tym razem dzisiaj rano to powiedzonko sprawdziło się tylko, że negatywnie bo tym razem problem powrócił jak zwykle - nakręciłem to telefonem i dodałem komentarze:

 

 

wersja bez komentarzy:

 

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdza się, że  jest to problem z zapłonem, a nie z paliwem. Trzy próby dały obraz, że koło KZFR "tańczy". Już wiemy, że to jest koło lub zawór sterujący, a w najgorszym wypadku jedno i drugie.

Dlaczego jest gorzej przy ochłodzeniu? - olej jest gęściejszy i ciśnienie wytworzone pompą jest wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 30.11.2018 o 13:37, jabrze napisał:

x

Tylko jaki związek ma koło z zapłonem - może ja nic nie kumam ale nie widzę związku - możesz to wyjaśnić please ??

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośredni - ujemne zbocze zczytane z czujnika wałka rozrządu napędzanego kołem zmiennych faz poprzez sterownik wyzwala zapłon. Zakres mechanicznego przesunięcia kątowego na kole to różnica czasu między dwoma czujnikami (wału i wałka), a w stosunku do czasu pełnego cyklu przekłada się na zakres kątowego wyprzedzenia zapłonu.  Sprawne koło wypełniane olejem po zgaszeniu samochodu zawsze stoi w pozycji zerowej. Dawka paliwa biegu jałowego jest uzależniona od kilku czynników, ale nie jest od przesunięcia zapłonu.

Dnia 30.11.2018 o 10:39, ditron napisał:

rano też zapalił ale obroty byłu chwilę za niskie no ale nie zgasł więc fajnie

W warunkach prawidłowych powinien się zawierać w zakresie od -1 do +3 stopni - było powyżej 10

Jeśli dotykamy gaz to zwiększamy paliwo, ale od 1400 obrotów również wyprzedzenie zapłonu, bo to początek sterowania elekrozaworem. Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne i im zimniej tym gorsze warunki zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!