Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie. Sam przycisk blokowania nie uruchamia centralnego. To działa dopiero po otwarciu drzwi klamka wewn.

Ja nie umiem czytać układów elektronicznych i nie wiem jak to podłaczyć więc nie podłączyłem
To jak w końcu u Ciebie działa to otwarcie samej klapy bagażnika? Deaktywuje alarm czy nie? Co się dzieje po takim otwarciu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do podłączenia autoalarmu. Mam zamiar podłączyć kierunkowskazy oraz czujnik wszystkich drzwi oraz bagażnika do złącza R2 istniejącego w MeganeII (Uwaga: R2 to dwa 52 pinowe złącza obok siebie. Nas interesuje złacze do którego nie wchodzi czerwony przewód 3mm). Trochę musiałem przewalić dokumentacji i schematów, ale chyba doszedłem jak to zrobić. W załącznikach jest prawie wszystko przedstawione. Pierwszy obrazek pokazuje jakie oznaczenia (z gwiazdkami) istnieją w MODULE kabinowym którymi "lecą sygnały te które są nam potrzebne". Dodatkowo podaję (wg schematów) kolory przewodów występujących w złaczu R2: 13E z jednej strony złacza i z drugiej kolor ŁOSOSIOWY; 64D od strony przodu samochodu BEZOWY; 64C od strony przodu samochodu POMARANCZOWY. Teraz zobaczymy jak moje dociekania sprawdziły sie w praktyce. Ale to musi trochę potwać, bo przy tej okazji będę podłączał zestaw głośnomówiacy. Pozdrawiam

post-1915-1242300001_thumb.jpg

post-1-1242300001_thumb.jpg

post-1-1242300002_thumb.jpg

post-1-1242300003_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie zastanawiam, nad podłączeniem sterowania kierunkowskazami. Podłączysz +12V, które zostanie podane na żarówki, ale i na komputer sterujący elektroniką kabiny. No chyba że są przekaźniki pomiędzy kompem a wiązką kierunkowsazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module zespolonym w kabinie kierunkowskazy podłacza się właśnie do 64D i 64C ( np. tak wynika ze schematu podłaczenia SEO). Dlaczego więc coś by miało się stać jak się wpinam pod ten sam przewód tylko w innym miejscu. Dla informacji - nie ma żadnych przekaźników po drodze. Polecenie zadziałania kierunkowskazów podaje się do komputera z modułu kierownicy (a ściślej przez kombinację połączeń diód ). Natomiast komputer to interpretuje i włacza przekaźniki, które wysyłają impulsy na kierunkowskazy. Jeżeli cała ta procedura jest nieczynna, to nie ma obawy, że podanie +12v na 64D i 64C wyrządzi krzywdę. Jest jedna obawa. Co się stanie gdy alarm poda +12v a samochód bedzie włączony i ktoś da kierunki (?). Ale taka sytuacja jest raczej niemożliwa. A zresztą sądze, że obecne rozwiązania są jednak odporne na "ludzką głupotę", bo coraz więcej urzadzeń elektronicznych posiada takie zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy po pierwsze nawet po otwarciu drzwi nie uruchamia się przyciskiem centralnego musisz włączyć stacyjkę

 

Tak jak pisałem nie umiem zrobić układu żeby go podłączyć pod przycisk od bagażnika który powoduję tak jak w oryginalnym alarmie że otwarcie bagażnika wyłącza alarm

Więc jak otworzę bagażnik to uruchamia się alarm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy po pierwsze nawet po otwarciu drzwi nie uruchamia się przyciskiem centralnego musisz włączyć stacyjkę
NIe chodzi o okrągły przycisk obok awaryjnych, tylko ten w drzwiach (od blokowania szyb).
Więc jak otworzę bagażnik to uruchamia się alarm
NO właśnie ta kwestia mnie zastanawiała. Jakoś trzeba i to rozwiązać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś trzeba i to rozwiązać

Nie bardzo to da się rozwiązać, jeżeli alarm uzbraja sie przez centralny zamek. Otwarcie samega bagażnika nawet z pilota nie daje sygnału do centralnego zamka i alarm jest wciaż na czuwaniu.

Przed momentem sprawdziłem (oczywiscie wg schematów) i rzeczywiscie jedna z końcówek alarmu podłącza się do złącza w MODULE kabinowym do złącza nr 7. Wtedy prawdopodobnie otwarcie bagażnika chwilowo blokuje alarm.

post-1915-1242325885_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy już ci to raz pisałem

"Sprawdziłem u siebie kilkukrotnie wciskałem włącznik blokady tylnych wewnętrznych klamek ale nie spowodowało to odblokowanie klamek zewnętrznych więc musiałem otworzyć klamką wewnętrzną co spowodowało uruchomienie alarmu i musiałem znowu lecieć po kartę"

Widzą Lewy że na siłę próbujesz się włamać do mojego samochodu ale wersie które do tej pory podajesz u mnie niestety nie otwierają samochodu bez wywołania alarmu

Problem otwarcia bagażnika SEO rozwiązało tylko ja nie umiem podłączyć

Może z wysłanego ci schematu potrafisz mi wyjaśnić o jaki układzik chodzi i jak się go podłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu drzwi wystarczy kliknąć przełącznikiem blokady drzwi i szyb tylnych (w drzwiach kierowcy). Zależnie czy blokada była włączona czy wyłączona, przyciskamy raz albo dwa. Centralny otwiera wszystko

U mnie jest to samo. Ale już samo otwarcie drzwi spowoduje właczenie alarmu (jeszcz przed kliknięciem przełącznikiem). Nawet gdyby sie chciało wybić szybę, to i tak aby otworzyć centralny jak pisałeś to trzeba wcześniej otworzyć drzwi a to już włącza alarm. A czy takie otwarcie przełącznikiem spowoduje dezaktywację alarmu tego nie wiem. Może spowodować jeżeli zasilanie jest podłączone do drzwi, ale czy napewno to nie jestem pewien. Jest jeszcze jedna opcja. Jeżeli nie ma się czujnków ruchu, wybija się szybę, wchodzi przez powstały otwór i kradnie sie np. radio i inne przydatne rzeczy.I spokojnie się wychodzi. Dlatego trzeba instalować czujniki ruchu. Jeszcze czujnik udarowy moze pomóc, bo przy wybiciu szyby powinien uaktywnić alarm....no chyba, że ktoś szybę wytnie a tak można zrobić. Wszystko zależy jakie "skarby" mozna gwizdnąc.

 

A przechdząc do mojega alarmu. Załaczam ostateczną wersję podłączenia do Megane II. Zobaczymy jak to wyjdzie.

post-1915-1242370952_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, ja wiem, że taka próba włącza alarm. Być może SEO też blokuje jakoś ten przycisk? Choć wątpię analizując schemat, za który dziękuję. Mi chodzi o takie działanie. Otwierasz klamką wewnętrną drzwi (przez okno) -> klikasz raz lub dwa przyciskiem blokowania szyb -> centralny odblokowuje wszystkie drzwi. No i teraz pytanie: alarm się wyłącza czy nie?

Tak jak pisałem nie umiem zrobić układu żeby go podłączyć pod przycisk od bagażnika który powoduję tak jak w oryginalnym alarmie że otwarcie bagażnika wyłącza alarm
To co opisujesz, to wg schematu inwerter poziomów, zamieniający impuls +12v na impuls masowy. Można go kupić za ~25-30zł lub zrobić z jednego przekaźnika. Oto poglądowy rysunek:

post-3-1242398241_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy znowu się nabiegałem tym razem zrobiłem dwa testy

1 z alarmem - otwarłem szybę po włączeniu centralnego otwarłem wewnętrzną klamką drzwi przełączałem przyciski od blokady tylnych klamek ,wciskałem przycisk na konsoli środkowej i nic - alarm wyję klamki zewnętrzne zablokowane.

2 odłączyłem alarm - jeszcze raz zrobiłem to samo i klamki zewnętrzne też zablokowane czyli jest to ustawienie fabryczne

 

Może mamy różne wersie

 

Dzięki za wyjaśnienie o jaki to układ chodzi na schemacie - sprawa prosta zrobię sobie na przekażniku i sprawdzę .

Może będę mógł zachodzić megi od tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskałem przycisk na konsoli środkowej i nic
Nieruszaj tego przycisku :!: :D Chodzi tylko i wyłącznie o ten w drzwiach. Trzeba go kliknąć raz, albo dwa razy, w zależności czy wcześniej blokada była włączona czy wyłączona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ :!: :D Chodzi tylko i wyłącznie o ten w drzwiach. Trzeba go kliknąć raz, albo dwa razy, w zależności czy wcześniej blokada była włączona czy wyłączona

 

ależ ja to robię i u mnie nie uruchamia to centralnego czyli nie odblokowuje klamek zewnetrznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drzwi masz już wcześniej otwarte klamką wewnętrzną?

 

Wracając do klapy bagażnika. Trochę dziwnie to rozwiązano w SEO, ale zakładając, że ikt nie wsiądzie przez bagażnik i nie będzie próbował odpalić auta, to będzie działało.

Można to jednak zrobić tak, aby otwarcie klapy (przyciskiem) i zablokowanie (przycisk w emblemacie) po zamknięciu klapy, deaktywowało i aktywowało alarm tak jak centralny.

Podczas otwierania, wysyłany jest impuls (masa lub +12v) do zamka klapy. Można go spokojnie podłączyć do odblokowującego wejścia alarmu (byc moze przez inwerter?), zabezpieczając diodą aby nie podać go też na c.z. Podczas blokowania zamknietaj klapy, impuls wysyłany jest też do c.z. więc nawet kombinować nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drzwi masz już wcześniej otwarte klamką wewnętrzną?
Tak

 

A jak miałby ktoś wejść przez ten bagażnik ?

Wyłamanie zamka i otwarcie drzwi to sprawa mechaniczna i nie wyłączy alarmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!