Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzejące się tarcze hamulcowe po wymianie - tył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po ostatniej wymianie tylnych tarcz i klocków hamulcowych (elektryczny ręczny) zauważyłem niepokojące zjawisko. Po jeździe temperatura tylnych felg i tarcz jest wyższa niż przodu. Tarcze z przodu są letnie a tył ciepły/gorący. Tak jakby role się odwróciły i przód wspomagał tył a nie na odwrót. Dodam, że po 103kkm klocki z przodu i tarcze są jeszcze fabryczne (9mm grubości klocka) a tył już wymagał wymiany (tarcze poniżej 7mm i klocka zostało 2mm).

Sprawdziłem następujące rzeczy:

- podczas ruszania postojowy zwalnia się automatycznie bez problemów.

- rozebrałem i wyczyściłem tylne prowadnice zacisków, blaszki i jarzma - klocki "chodzą" luźno.

- podniosłem auto i sprawdzenie czy hamulce nie trzymają - po zwolnieniu hamulca ręcznego koła kręcą się swobodnie.

- rozebrałem i wyczyściłem cały przód analogicznie do tyłu.

- przed wymianą tarcz i klocków wymieniłem płyn hamulcowy. Teraz sprawdziłem czy nie ma zapowietrzenia.

- sprawdziłem skuteczność hamowania w stacji kontroli pojazdów - diagnosta nie miał uwag. Przód „bierze” równo tył to samo (czy „łapie” wcześniej niż przód to nie da rady stwierdzić).

 

Nie wiem co dalej? kończą mi się pomysły. Zastanawia mnie jedna rzecz. Gdy dzwoniłem do ASO zapytać się ile kosztuje wymiana tarcz i kloców na tyle osoba w serwisie stwierdziła, w cenę wchodzą trzy pozycje: tarcze i klocki, robocizna czyli wymiana oraz adaptacja hamulca postojowego (130pln). Co to takiego jest??

 

Może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Atomic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klocków z tylu przy elektrycznym ręcznym wymaga CLIPa lub innego softu który wejdzie ci w procedurę wymiany klocków. Cofa on max. tłoczek w zacisku (resztę się wkręca czy tam wciska). Po wymianie w CLIPie robi się kalibracja/adaptacja położenia tłoczków do nowych klocków/tarcz. Jeżeli tego nie zrobisz to auto pamięta ustawienia do klocków tarcz sprzed wymiany i podczas jazdy i hamowania nie odbija ich do końca. Niestety tutaj trzeba zrobić kalibrację (oczywiście metody na podanie napięcia bezpośrednio na zacisk w celu cofnięcia tłoczka działają ale czasami właśnie dzieją się takie cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do posta gRRuby  :

 

Dnia 25.05.2016 o 23:34, gRRuby napisał:

Klocki wymienione. Zastosowałem chyba najprostszą metodę "bez Clipa" zaczerpnięta z francuskiego forum. Jest zaletą jest to, że nie potrzeba nakładki z trzema bolcami bo tłoczek się wciska bez wkręcania. Wadą to, że przydaje się druga osoba. Potrzebna jest też maszynka do wciskania tłoczków - podstawowa z płaskim talerzykiem

Wygląda to tak

1) zwalniamy ręczny czyli karta włożona, wciskamy pedał hamulca i równocześnie go puszczamy i przyciskiem zwalniamy ręczny

2) zdejmujemy zacisk, który ma wystarczająco luzu

3) zakładamy maszynkę i wciskamy tłoczek ile da radę

4) zaciągamy ręczny i zwalniamy

5) wciskamy tłoczek ile wejdzie (około pół obrotu)

6) zaciągamy ręczny i zwalniamy

Punkt 4-5-6 powtarzamy aż do całkowitego wciśnięcia tłoczka - około 8 razy

Zakładamy nowe klocki i dokładnie to samo robimy po drugiej stronie.

 

 

Próbowałeś tego ?

 

Właśnie dzisiaj zamierzam wymienić tarcze i klocki i ciekaw jestem czy to działa

 

Edytowane przez unkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!