Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16V gaśnie na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła


Pakul92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Megi, mianowicie wsiada rano odpalam auto bez problemu, przy powiedzmy -6 stopni, obroty okolo 1000. Ruszam 1 bieg, 2 bieg obroty okolo 2000 wciskam sprzegło obroty leca do 0, bez jakiego kolwiek komunikatu itd... zapalaja sie tylko lampki wewnatrz, sprawa jest na tyle dziwna ze jak odpale auto i pochodzi z 2-3 minuty to problem nie wystepuje... błędów brak, rozrzad z KZFR wymienione okolo 10 msc temu, swiece tez wymienione, jakie kolwiek pomiary clipem podczas jazdy i wtedy kiedy gasnie są wporządku... macie jakies pomysly co moze byc?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

A jak sprawdzić elektrozawór?

W sumie jak by był uszkodzony to by spadla moc silnika, a silnik dalej jest żywy i zrywny....

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pakul92 napisał:

wciskam sprzegło obroty leca do 0, bez jakiego kolwiek komunikatu itd..

Proponuje wymianę czujnika pedału sprzęgła.

Dla komfortu użytkowania auta, warto od razu wymienić wszystkie czujniki przy pedałach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

x

Ale objaw ten wystepuje tylko na zimnym silniku po zagrzaniu jest ok...

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos w tym jest... ale jak by byl to czujnik to dzialo by sie to caly czas a nie tylko jak auto postoi na zimnie, jak jest w nocy okolo +5 to po nocy odpali i tez nic sie nie dzieje... jeszcze 1 rzecz mnie zastanawia, czy jest mozliwe ze to wina oleju castrol 10 w 40? Taki zalałem bo tak bylo na kartce po poprzednim włascicielu, a dedykowany jest 0w30 lub 5w30... i czy olej nie jest zbyt gęsty dla zaworu KZFR

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno nie zrobiłeś dobrze, lejąc 10w40, a i poprzedni właściciel odwalał jakąś manianę w takim razie, chyba, że karteczka została doczepiona od pierwszej lepszej butelki, byle przebieg wpisać sobie na niej.

Na pewno 5w30 wymaga producent do Twojego auta? 5w40 Elf jest sugerowany do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pakul92 napisał:

. ale jak by byl to czujnik to dzialo by sie to caly czas a nie tylko jak auto postoi na zimnie,

Czujnik wysyła sygnał/informacje do ECU odnośnie sterowania wielkością dawki paliwa.

Ty kolego, chcesz napisać doktorat, zamiast wydać ok.50 zł na czujnik i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pitrek napisał:

Ale jak wszystkie? Od świateł stopu też? To jakoś wpływa na komfort użytkowania? 

2 godziny temu, droopy napisał:

Auto kolegi Pakul92 ma 170.000 km.

Korzystniej jest wymienić profilaktycznie aniżeli szukać części w trasie jak jest mróz, ciemno i do domu daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pitrek napisał:

czyli silnik krokowy przepustnicy,

Trochę nie na miejscu, że porównujesz Xarę do Megi 2.

Podważasz wskazówki kolegów i odnosisz się do rzeczy, których Twój samochód nawet mieć nie mógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam doskonale obydwie Xary i Megane. Podłączysz Megi pod clipa i podejrzysz dawki paliwa wtryskiwaczy i ich reakcję na pedały - najlepiej w jeździe to zmienisz zdanie.

Oczywiście szczelny układ dolotowy i czyste paliwo to podstawa do dalszych rozważań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!