Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

obroty biegu jałowego 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry przepraszam że pytanie nie dotyczy megane, a mojego drugiego autka jakim jest clio III. Z silnikiem popularnym w megane 1.6 16V K4M 800.

Nie dawno w moim drugim clio III z silnikiem 1.6 16V przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy jakiejkolwiek sytuacji gdzie muszę się zatrzymać obroty spadają mi do 500 a autem trzęsie/telepie jakby miał zgasnąć (po ok. 10 s.) wraca do normy 750 obr. Taki sam efekt jest gdy po odpaleniu lub zatrzymaniu auta po pompuje pedał hamulca (obroty wzrosną a potem lecą do 500 i ten sam efekt jakby chciał zgasnąć) czasem po odpaleniu silnika jest ten sam efekt. 
Czym to może być spowodowane?
Wszystkie cewki były wymieniane, świece, czujnik położenia wału, czyszczona przepustnica i regenerowany alternator a problem nadal występuje. Do głowy przychodzi mi jedynie czujnik położenia wałka, sondy lambda, czujnik położenia temperatury.. Ale fakt faktem poza tymi objawami silnik chodzi lekko i gładko. Znajomy mechanik podejrzewa serwo hamulca, ewentualnie pompę vacum .
Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RenaultClioKonrad napisał:

Znajomy mechanik podejrzewa serwo hamulca, ewentualnie pompę vacum

Ma to związek, ponieważ stanowi obciążenie mechaniczne dla silnika. Regenerowałeś alternator, który również jest  obciążeniem mechanicznym dla silnika.

Żeby nie strzelać w ciemno i nie mnożyć kosztów należy sprawdzić wartość przesunięcia zapłonu w trakcie obniżonych obrotów. Podpiąć clipa i się przejechać zwracając uwagę na ten parametr. Możliwe, że w czasie tych 10 sekund za wolno maleje do wartości prawidłowej i wtedy zaprzeczy sugerowanym podejrzeniom.

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Czujnik pedału hamulca do wymiany.

Oczywiście czujnik hamulca i górny czujnik pedału sprzęgła bierze w tym udział, ale priorytetem jest  to co opisałem powyżej.

Podasz wartość przesunięcia zapłonu dla biegu jałowego jak jest dobrze i jak jest źle i otrzymamy odpowiedź o przyczynie. - na  to nie wpływają te dwa czujniki.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinany był pod komputer fakt, faktem nie pod can clipa, i to na zgaszonym silniku. Dzisiaj po odpaleniu obroty biegu jałowego wyniosły 750 i się utrzymywały. Wystarczyło lekko przygazować i puścić pedał gazu a obroty spadły ponownie na 500 i trzepało przez chwile.

 

Can clip z tego co się orientuje to tylko w ASO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RenaultClioKonrad napisał:

czasem po odpaleniu silnika jest ten sam efekt. 

Warto sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz czystość jego styków.

Czujnik pedału hamulca to koszt rzędu ok. 50 zł.

3 godziny temu, RenaultClioKonrad napisał:

regenerowany alternator a problem nadal występuje.

Konieczny jest regulator napięcia oryginał, właściwy dla danego alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jabrze napisał:

nie mnożyć kosztów

Może być can clip. Są apki działające z ELM. Trochę inaczej nazywa się przesunięcie zapłonu - np kąt lub zapłon pierwszego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!