Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v zbyt nisko schodzace obroty


Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam niedawno stałem się posiadaczem używanej Reni Fluence fajny stan i przebieg. Do pełni szczęścia brakuje mi równej pracy silnika na biegu jałowym. Dzieje się to na zimnym silniku i to nie natychmiast po odpaleniu. Pali na rys jak bym nic nie dotknął to silnik się w pełni rozgrzeje i nie zgaśnie. Problem jest w trakcie jazdy zanim silnik się rozgrzeje to przeważnie ze 4 razy zgaśnie. A wina tego jest ze obroty schodzącą do ok 500-600. Jak nie zgaśnie to to za 2 sekundy obroty się podniosą i jest ok. Po podniesieniu obrotów tez jest rożnie nieraz zatrzyma sie na 750-900 obr Dzieje się to losowo i nie za każdym razem. Jak osiągnie 90 stopni pracuje prawie idealnie i obroty schodzą do ok 850-900. Sytuacja ta ma miejsce zarówno na benzynie jak i LPG . Przepustnica wyczyszczona zresztą była prawie czysta. Bardzo proszę o pomoc bo sytuacja jest mocno niebezpieczna szczególnie jak się to dzieje przy zmianie biegu na zakręcie

Czy ten silnik jest az tak mało popularny ?. To  zapytam inaczej w takim samochodzie z takim silnikiem jakie czujniki/podzespoły są odpowiedzialne za obroty biegu jałowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1/ Zakręć gaz na butli i pojeździj na benzynie.

2/ Wymień;

     -  filtr powietrza,

    -  świece  zapłonowe. Szczelinę na świecach zmniejszyć  do  0,7 mm,

3/ Koniecznie musisz zadbać o suchość i czystość świec i cewek zapłonowych,

4/ Przy użyciu Kontakt 60 ( sprey ) przeczyścić wszystkie dostępne styki w szczególności;

      - czujnika temperatury płynu chłodzącego,

      - map sensora oraz zapewnić szczelność jego montażu,

      - czujnika położenia wału korbowego,

      - klem akumulatora i połączeń masowych,

Dnia 16.12.2018 o 21:06, czapi_czap napisał:

Przepustnica wyczyszczona zresztą była prawie czysta.

Konieczna wymiana oringów przepustnicy na nowe,

Dnia 16.12.2018 o 21:06, czapi_czap napisał:

Czy ten silnik jest aż tak mało popularny ?.

Jest to b.udana jednostka, nie wysilona, b.trwała i niezawodna dla spokojnej jazdy, bez szaleństw, 

Będzie długo służyć jeżeli będzie właściwie eksploatowana;

  -  filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux,

  -  olej syntetyk Valvoline Synpower 5W40, zalewać pod max, 

  -  tankować na sprawdzonych stacjach,

  -  instalacja gazowa; sprawdzona i wyregulowana u kumatego instalatora,

  -  koło pasowe wału  z amortyzatorem gumowym powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta,

  -  podciśnienie w kolektorze ssącym  powinno wynosić na luzie ok. 32 - 38 kPa / 320- 380 milibar, 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej-2010 za podjecie tematu rady zastosuje

2/ Odnośnie świec to jakie byś polecił do tego silnika uwzględniając benzyna/gaz

3/ tzn jak mam o to dbać pytam poważnie bo wcześniejsza fura mała monowtrysk

4/ przeczyszczone nic to nie dało

zostaje mi wymiana tego oringu i zmiana oleju i filtra powietrza choć go sprawdzałem i wygląda czysto

 

Teraz miałem spokój i cisze. Spod plastykowego elementu od dolotu na szczycie silnika słychać wyraźne klekotanie tak jakby coś tam jakiś luz miało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece stosować zalecane przez producenta. Nie ma świeć do LPG,

Świece i cewki zapłonowe muszą być bezwzględnie suche i czyste,

Wszelkie przecieki oleju należy zlikwidować,

Zmień filtr oleju oraz olej a filtr powietrza zostaw, jeżeli jest czysty,

Należy zweryfikować stan licznika w aso, gdyż klekotanie to może być KZFR, ale masz b.mały przebieg???

W tym silniku KZFR w większości przypadków to trwała konstrukcja. 

Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym,

 powinno wynosić na luzie ok. 32 - 38 kPa / 320- 380 milibar /, 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie i pozdrawiam w nowym roku.

Furę oddałem do podobno konkretnego mechanika przynajmniej z opinii innych. Zastosowałem się do porad i zrobiłem.

  1. Olej i filtry prosiłem żeby zastosowali
    Dnia 27.12.2018 o 19:02, Andrzej-2010 napisał:

    olej syntetyk Valvoline Synpower 5W40, zalewać pod max, 

    jednak zrobili po swojemu i zalali ELF Evolution 900 SXR 5W-40 mam nadzieje ze dobry

  2. Sprawdzone podciśnienie w kolektorze ssącym i niby wszystko szczelne

  3. sprawdzone nieszczelności olejowe

  4. Sprawdzone nieszczelności płynu chłodzącego

  5. Zrobiona adaptacja przepustnicy

Sytuacja z obrotami sie lekko poprawiła jednak nie wyleczyła. Był tam tez gazownik i stwierdził ze instalacja LPG niby była trochę źle ustawiona. I jego zdaniem  spowodowało to ze teraz trzeba "regulować zawory" ze mogą być przedmuchy. Nie widział tego naocznie ale taka diagnozę wydał. Zalecił regulacje tych zaworów. Rozmawiałem już wstępnie z fachowcem co się  zajmuje taka regulacją jak to ujął że "trzeba szlifować szklanki" cokolwiek to znaczy. Wydaje się to wiarygodne i pasujące do mojego problemu. Jednak zanim zrobię się lżejszy o kolejne 500zł. Bo na tyle to wycenił twierdząc ze jednej dniówki może być mało na taka regulacje. Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na ten temat. Czy to dobry kierunek napraw ???. Bo fura dalej trochę koślawi 

 

Edytowane przez czapi_czap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.12.2018 o 19:02, Andrzej-2010 napisał:

1/ Zakręć gaz na butli i pojeździj na benzynie.

Zakręciłeś gaz? 

Jeździsz tylko na benzynie???

Jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach należy ;

 - auto przeganiać na trasie na wysokich obrotach aby przeczyścić katalizator,

Dnia 27.12.2018 o 19:02, Andrzej-2010 napisał:

świece  zapłonowe. Szczelinę na świecach zmniejszyć  do  0,7 mm,

Wymieniłeś świece i zmniejszyłeś szczelinę??

Dnia 27.12.2018 o 19:02, Andrzej-2010 napisał:

3/ Koniecznie musisz zadbać o suchość i czystość świec i cewek zapłonowych,

Cewki i świece czyste i suche?

Ma to b.duży wpływ na obroty biegu jałowego

Dnia 27.12.2018 o 19:02, Andrzej-2010 napisał:

filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux,

Filtr oleju markowy założyłeś?

14 godzin temu, czapi_czap napisał:

zalali ELF Evolution 900 SXR 5W-40 mam nadzieje ze dobry

Olej elf, to olej z najniższej półki, trochę lepszy niż woda.

Olej ma b.duży wpływ na zachowanie silnika i pracę jego elementów (np; KZFR, elektrozawór zmiennych faz )

Oprócz funkcji smarnych, chłodzi i uszczelnia,

Dnia 28.12.2018 o 06:45, Andrzej-2010 napisał:

Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym,

 powinno wynosić na luzie ok. 32 - 38 kPa / 320- 380 milibar /, 

Jaką wartość ma podciśnienie w układzie dolotowym?  

Czy map sensor jest szczelnie zamontowany?

14 godzin temu, czapi_czap napisał:

Zalecił regulacje tych zaworów.

 " trzeba szlifować szklanki" cokolwiek to znaczy.

Wcześniej, należy sprawdzić prawidłowe ustawienie rozrządu.

Często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząb.

Po kontroli luzów zaworowych, w razie nieprawidłowych wartości należy;

- zdemontować wałki,

- luzy ustawia się ;

    a/ przez zamianę szklanek,

    b/ przez zakup nowych szklanek,

    c/ przez szlifowanie szklanek,

- w razie regulacji luzów zaworowych konieczna wymiana rozrządu ,

- regulacja instalacji LPG w czasie jazdy z komputerem na kolanach,

Wskazana jest usługa u kumatego mechanika z clipem, celem kontroli szeregu parametrów silnika 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę teraz tylko na benzynie choć nie zrobiłem dużo KM

Świece niby sprawdzali mówili ze dobre chociaż jak to było tak jak z tym olejem to pewnie tam nie zaglądnęli.

Czy jak jest nowy ten ELF zmieniać go na tego Valvoline Synpower 5W40. 100 zł przeboleje żeby tylko się te obroty poprawiły

Świece zmienię tylko proszę Cie podaj mi dokładnie jakie bo jak ich nie dam mechanikowi do ręki to znowu mi jakiś shit wcisną

Map sensor jest szczelny

Podciśnienie gadali ze dobre ale wartości nie podali czyli pewnie nie mierzyli

Odnośnie rozrządu to tam podobno jest łańcuch, jeżeli jest to na pewno od nowości

Od LPG mam ogarniętego gazownika ale to po tych w.w. zabiegach dopiero na regulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy auto dobrze przegonić na trasie;

  -  na wysokich obrotach,

  - po zatankowaniu na sprawdzonej stacji,

Świece zapłonowe ; np; Iskra 20G SFE65LDRS;

 -  Zmieniać co  wymianę oleju, czyli co 10.000 do 12.000 km,

 -  Zmniejszyć szczelinę do ;  0,7 - 0,8 mm,

Należy poświęcić czas i być przy mechaniku, aby dopilnować fachowości, rzetelności usługi,

Valvoline Synpower 5W40  -  to dobry olej,  ze średniej półki, warto go zastosować.

 - Zrób dłuższą trasę lub dwie na tym elfie,

 - Będzie jak płukanka i wymień z filtrem oleju markowym ; mann, knecht, purflux,

Nie można płacić za nie wykonaną robotę!!!

 - Usługa do reklamacji ( wartość podciśnienia ),

- Otwórz zlecenie i spisz swoje wymagania, 

1 godzinę temu, czapi_czap napisał:

Odnośnie rozrządu to tam podobno jest łańcuch, jeżeli jest to na pewno od nowości

 

 - Tam jest pasek,

 - Z którego roku auto?  Konieczność wymiany rozrządu ze względu na czas ???

 - Jakiej mocy?

Koniecznie należy uzupełnić wiedzę na temat silnika, jeżeli chcesz nim pojeździć !!!!

To jest b.dobry, trwały silnik, do spokojnej jazdy, bez szaleństw,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 widzę że trochę mieszasz mu w głowie. Warto by było najpierw ustalić szczegóły a później dopiero pchać kogoś w koszty. Fluence z 2010 roku z silnikiem 2.0 16V to silnik nissana M4R który jest na łańcuchu i którego nie wymienia się okresowo tak jak paska! I jeszcze jedna ważna informacja, ten silnik nie przepada za gazem niestety, często trzeba regulować luzy zaworowe co nie jest tanie w tym silniku bo trzeba rozmontować rozrząd i wyciągnąć wałki rozrządu, często przepala się uszczelka pod głowicą, wypalają się zawory i gniazda zaworowe. Za dobry olej uważasz Valvoline ale świece zapłonowe podajesz Iskra, trochę to dziwne, ten silnik nie przepada za innymi świecami jak oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ziolo napisał:

Fluence z 2010 roku z silnikiem 2.0 16V to silnik nissana M4R,  który jest na łańcuchu

Fakt - przyznaje racje, jest łańcuch.

2 godziny temu, ziolo napisał:

silnik nie przepada za gazem niestety, często trzeba regulować luzy zaworowe

To jest nieprawda, wiedza z przed 10 lat.  

Wymaga tylko kumatego gazownika i regulacji mieszanki ustawionej na około 10 %

wzbogaconej, podobnie jak 1,4 TCe.

Należy tylko częściej kontrolować luz zaworowy i częściej serwisować instalację LPG,

i nie będzie żadnego wypalania gniazd, zaworów czy uszczelki pod głowicą,

2 godziny temu, ziolo napisał:

świece zapłonowe podajesz Iskra,

 

Dnia 28.12.2018 o 06:45, Andrzej-2010 napisał:

Świece stosować zalecane przez producenta. Nie ma świeć do LPG,

Świece Iskra nie ustępują innym. Serwisy je nie preferują, bo są tanie i mało na nich zarabiają. 

Istota polega na zmniejszeniu odstępu elektrody oraz częstej wymianie wraz z olejem.

W przypadku jak jest LPG.

- Koszt regulacji luzów zaworowych to około 300 zł – 350 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!