Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 2.0 CVT odpala i gaśnie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Megane III 2.0 CVT, 2011r, 145.000km.

Od kilku dni auto stoi pod chmurką (deszczowo, temperatura ok 0 stopni) i pojawiły się problemy przy porannym odpalaniu. Wygląda to tak, że auto odpala po czym po 2-3s gaśnie i tak kilka razy, aż w końcu za którymś razem odpala i już nie gaśnie. Dodawanie gazu niewiele pomaga. Po kilku minutach pracy silnika każde następne uruchomienie przebiega bez żadnego problemu.

Wstępne badanie akumulatora wykazało, że jest on już trochę zużyty, więc wsadziłem nowy (Varta 77Ah), ale niestety problem pozostał. Myślałem o wymianie filtra paliwa, ale z tego co się doszukałem to jest on zintegrowany z pompką i umiejscowiony gdzieś w baku, a jego żywotność to ok 250.000km, więc odpuściłem temat.

Na desce rozdzielczej wszystko wygląda OK, test systemów pokładowych "OK".

Miał ktoś może podobne problemy? Wiecie może czy problem jest powszechny w tym samochodzie? Jakieś sugestie w którym kierunku to diagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić;

-  filtr powietrza,

-  świece zapłonowe,

Zadbać o suchość i czystość świec i cewek zapłonowych,

1 godzinę temu, jinx_20 napisał:

Po kilku minutach pracy silnika każde następne uruchomienie przebiega bez żadnego problemu.

Warto sprawdzić i przeczyścić styki czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu oraz czujnik ten optymalizuje (dla danej temperatury płynu)

kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

Jeżeli winowajcą jest czujnik temperatury silnika to odpięcie tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem wczoraj czujnik temperatury płynu, ale bez poprawy tj. dzisiaj rano odpalił dopiero za 3 razem. Przy odłączonym czujniku komputer sygnalizował "sprawdź wtrysk paliwa", a wentylatory na chłodnicy chodziły na 100%.

 

Testu czujnika położenia wału w taki sam sposób pewnie nie zrobię?

 

19 godzin temu, onomatopeja napisał:

Czujnik temp płynu, czujnik wałka rorządu ? tak na szybko z problemem odpalania. Czy ten silnik ma KFZR ? być może ono kaszani ?

Właśnie tego nie wiem. Jak mogę to potwierdzić?

Czytam jeszcze trochę o tym czujniku położenia wału i z tego co się doszukałem to jego awaria raczej powoduje problemy z rozruchem na ciepło, albo zarówno na ciepło jak i na zimno. Nie jest tak?

 

A co myślicie o czujniku temperatury powietrza dolotowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  2.0  KZFR  jest  mniej  problemowe  aniżeli  w  1,6.

Raczej skupić się na filtrze powietrza, świecach  i  cewkach.

Muszą być czyste i suche. Szczelinę na świecach zmniejszyć  do  0,7 mm.

Gazu nie ma??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

OK, pójdziemy w tę stronę. Czujnik powietrza dolotowego też na razie zostawić?

Gazu nie ma.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy użyciu Kontakt 60 przeczyścić wszystkie dostępne styki w szczególności;

- czujnika temperatury płynu chłodzącego,

- map sensora oraz zapewnić szczelność jego montażu,

- czujnika położenia wału korbowego,

- klem akumulatora i połączeń masowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem styki czujnika temperatury płynu chłodniczego.

Przeczyściłem styki czujnika położenia wałka rozrządu.

Przeczyściłem klemy aku i połączenia mas.

 

Nie mogę jednak doszukać się:

-czujnika położenia wału korbowego (zdjęcie z serwisówki w załączniku, ale niestety nie wiele mi pomaga)

-czujnika temperatury powietrza dolotowego (brak danych w serwisówce)

-map sensora (brak danych w serwisówce)

 

Dwie prośby:

1) Mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie tego mniej więcej szukać?

2) Czy ten silnik (2.0 benzyna, CVT) ma w ogóle KZFR?

 

megane3.png

wal_korbowy.png

 

 

//aktualizacja

 

Wszystkie czujniki już namierzyłem i sprawdziłem. Byłem też dzisiaj odczytać błędy z komputera i okazuje się, że jest czysto! Profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza. Jak na razie bez poprawy :/

 

Na przyszły tydzień jestem umówiony u mechanika na zdjęcie kolektora i weryfikację świec/cewek.

 

Ma ktoś wiedzę jak to jest z tym KZFR w tym silniku?

 

 

// aktualizacja

Problem rozwiązany. Przyczyną były mocno wyeksploatowane świece zapłonowe. Po wymianie odpala na dotyk w każdych warunkach!

 

 

Edytowane przez jinx_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!