Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bład 5D i 2G


dameldor1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni nie mogę odpalić megany. Nie ma iskry na świecach i nie działa pompa paliwa. Czytałem już wiele artykułów na ten temat, ale żaden nie okazał się pomocny .

Na komputerze pokazało mi dwa stałe błędy 5D (brak sygnału obrotów silnika ) i 2G (sterownik lub jego zasilanie). Wszystko co mogłem to powymieniałem i posprawdzałem. Wymianiałem cewki na inne ale to nie w nich tkwi problem. Czujnik pzycji wałka rozrzadu wymieniałem na trzy inne w tym jeden nowy.... podmienialem tez na dwa inne komputery i komputer dalej pokzaywał te same błedy. podejrzewam ze cos jest nie tak z zasilaniem komputera. Czy ktoś moze mi pomóc i oopisac z kad moga sie brac te dwa błedy??

lapka2.gif

Ludzie czytajcie co piszecie. Trochę szacunku dla czytających.

REGULAMIN

5.6 literki PL

5.1 Użytkownicy zobowiązani są do umieszczania swoich tematów w odpowiednich działach... - przeniosłem - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, dameldor1985 napisał:

Nie ma iskry na świecach i nie działa pompa paliwa.

Należy zainteresować się tzw skrzynką '' UPC „ czyli skrzynką bezpieczników, przekaźników,

Usterka UPC w większości przypadków jest na skutek zawilgocenia, zalania ( patrz  rynienki  podszybia odprowadzające wodę )

W UPC znajduje się  przekaźnik, który podaje jednocześnie napięcie na cewki i na pompę paliwa,

Konieczne diagnoza stanu skrzynki i jego elementów, czyszczenie styków, połączeń, wyprowadzeń , usunięcie  zaśniedziałych

połączeń ( sprey Kontakt 60 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

x

A gdzie znajduje sie ta skrzynka Upc? to jest ta skrzynka  od strony kierowcy?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Nie papuguj.

Tak wszystko posprawdzałem. w skrzynce upc powymieniałem przekaźniki na inne i tez nic to nie dało. Cała skrzynka nie wygląda na zawilgoconą ani mokrą. Juz nie mam pomysłow :(

A potrzebuje auta bo to jest auto dziewczyny a ona moim jeździ juz od tygodnia :(

 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczne diagnoza stanu skrzynki i jego elementów ; 

  - czyszczenie styków, połączeń, wyprowadzeń , usunięcie  zaśniedziałych połączeń ( sprey Kontakt 60 ), 

Indywidualne zasilenie pompy paliwa - kontrola działania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby pomóc musisz podać z którego roku jest auto i dobrze by było wiedzieć jaki ma system sterowania silnika. Czy to jest Feniks 3 z 35 stykami. Sytem sterowania odczytasz z naklejki na sterowniku silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za cytowanie , ale nie wiedziałem jak odpisywać innym :(

 

Jeśli chodzi o komputer to nie wiem jaką ma nazwe.....pisze tylko simens i jego numery . Megana jest z roku 97 , 1,6 8V 90KM

IMG_20181228_133851.jpg

Jesli chodzi o skrzynke UPC to u mnie wyglada tak ... od czego są te przekażniki? Mam w niej jeszcze dwie puste wtyczki( co mozna do nich podłączyc?)

IMG_20181228_144715.jpg

Jedna jest koloru białego a druga szara .

biała.jpg

szara.jpg

Jeśli chodzi o czujnik uderzeniowy to mam pytanie...zdjąłem z niego gume osłaniajacą i pokazał mi jakby biały przycisk tylko ten plastik nie ma zadnego styku i swobodnie lata góra dół... czy to prawidłowe jego funkcjonowanie?

czujnik uderzeniowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało mi się naprawić Megane. Nie była to ani awaria czujnika koła zamachowego, ani czujnika uderzeniowego, ani przekaźników a tym bardziej komputera.....jak czytałem na większość forach. W moim przypadku problemem okazała się listwa z bezpiecznikami znajdująca się od strony pasażera przy akumulatorze . W miejscu gdzie znajdował się bezpiecznik od  zasilania  prawdopodobnie pompy paliwa i cewek ( a możne szedł do jakiegoś przekaźnika, którego mi się nie udało zaleźć bo w skrzynce wszystkie posprawdzałem) Listwa zawierała na sobie 5 bezpieczników które zasilanie brały z jednej blaszki podłączonej do + akumulatora, akurat na tym pinie co był wsadzony bezpiecznik nie było prądu. Musiałem przeskoczyć z przewodem na następny pin gdzie był prąd i gotowe. Auto odpala :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!