Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana przedniego zawieszenia- komplet


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jako, że moja Reni ma wartość sentymentalną, postanowiłem zabrać się za wymianę kompletu przedniego zawieszenia.

Czy możecie mi pomóc i doradzić co mogę wymienić? Niestety poprzedni właściciel mimo małego przebiegu auta (obecnie 120 tys.km) nie wymieniał właściwie nic z elemntów gumowych i ogólnie zawieszenia. Na stacji diagnostycznej niby wychodzi wszytko ok, ale podczas jazdy  na mokrym zdarza się skrzypnięcie, nie wiem czy to z amoryzatorów (jeszcze oryginalne od nowości) czy elementów gumowych. Zamierzam wymienić:

 

1. Amortyzatory przód (rozumiem, że oprócz nich potrzebuję dokupić osobno łożyska oraz mocowania?)

2. Wahacze całe ( czy jeśli kupię całe, to rozumiem, że nie muszę wymieniać osobno sworzni wahacza i elementów gumowych, czy dokupuje się je oddzielnie?)

3. Co jeszcze z części przedniego zawieszenia i elementów gumowych warto wymienić aby nie było żadnych trzeszczeń i większy komfort jazdy?

Końcówki drążkó kierowniczych były wymieniane rok temu.

 

Jeszcze jedna sprawa, w kwietniu 2018 wymieniałem tarcze i klocki (tarcze Febi+ klocki Bosch). Niestety tez zimy pojawiły się dziwne objawy, a mianowicie jak ruszam autem i hamuję to słychać odgłos tarcia, taki jakby klocki były zużyte, albo jakby weszedł tam jakiś zmrożony śnieg czy lód. Dodam, że wraz z jazdą i kolejnymi hamowaniami, to tarcie- odgłos przy hamowaniu się zmniejsza (tak jakby coś się ścierało co weszło i już nie przeszkadzało?). Wydaje mi się, że to odgłos z tyłu, ale mechanik sprawdzał końcem roku szczęki z tyłu i mówił, że jeszcze ok, więc raczej będzie to przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, onifer napisał:

podczas jazdy  na mokrym zdarza się skrzypnięcie

Często jest to w podporach drążka stabilizatora przechyłu.

Wiadomo, że amortyzatory są równe i mają ponad 50%. Mało jeździsz samochodem i ze względu na jego wartość nie inwestowałbym w pełną wymianę przedniego zawieszenia. Zwróciłbym uwagę na stan sinderbloków wahacza, bo to jest Twoje bezpieczeństwo. Po tylu latach należałoby również wymieniać sprężyny. Wszelkie nieprawidłowości w zawieszeniu, właściciel samochodu wyczuwa przed poważną awarią. Ważne, żeby ich nie lekceważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojna polonistów :D

Ja dodam od siebie, że przy okazji warto zająć się łącznikami stabilizatora. One może nie skrzypią, ale mają wpływ na bezpieczeństwo i komfort, a kosztują grosze. Przy okazji poduchy samego stabilizatora, szczególnie te wewnętrzne warto obejrzeć, bo często są olewane (trudniej je wymienić) :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!