Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kluczyk zapasowy wbudowany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy ktoś miał problem natury takiej: po włożeniu kluczyka zapasowego do zamka i przekręceniu w lewo w celu otwarcia i w prawo w celu zamknięcia awaryjnego drzwi mechanizm otwarcia zamka nie zadziałał.

 

Zastanawiam się czy?

- we wnętrzu drzwi jakiś skobelek z bębenka/zamka wyskoczył i nie ciągnie czy może cały wkład do wymiany...

 

Serdeczne dzięki za opinie ws. tematu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przykładu.

Akurat wczoraj mój znajomy kupił Megi II ph 2 gdzieś miesiąc temu ale nie miał okazji żeby się u mnie na podwórku zaprezentować....aż do wczoraj....

On ma rocznik 2005, z salonu Zodiak Gut Rz-ów, egzemplarz jeżdzony przez prezesa czy cuś...20 tyskm...

 

I pierwsze co to sprawdziłem jak u niego to otwieranie awaryjne. I po włożeniu kluczyka i przekręceni w kierunku przeciwnym do zegarka "czuć" lekki opór ale do przekręcenia ...i drzwi się otwierają...

U mnie ten przekręt odbywa się bez żadnego oporu, owszem da się przekręcić ale drzwi się nie otwierają ...niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 6 lat później...

Wkładka zamka w klamce ma plastikowy wypust, który wchodzi do zamka. Zakończony jest poprzecznym drążkiem, który zwalnia lub zamyka blokadę zamka.

Niestety nie mam zdjęcia, które to pokazuje.

Istnieje możliwość złego złożenia zamka, jak również nietrafieniem wypustu do wnętrza zamka przy składaniu. Co prawda jest tam plastikowa biała prowadnica ale wiele samochodów już jej nie ma (tulejka nakładana na zamek).

Jeśli zamek elektrycznie działa prawidłowo, to wystarczy odblokować wkładkę klamki i ją wysunąć na zewnątrz, żeby sprawdzić, czy ten poprzeczny drążek do blokady jeszcze istnieje.

Naturalnie po zwolnieniu blokady trzeba otworzyć klamką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się!

Z pomocą znalezionej serwisówki (dołączam pliki) wyjąłem wkładkę. Nie rozbierałem jej! Włożyłem z powrotem i zamek zaczął działać. U mnie wyglądało to jakby ta klameczka blokująca wkładkę (ang. lock barrel catch) nie była dociśnięta i przez to wkładka było nieco luźna.

Natomiast prawdopodobną przyczyną braku przełożenia ruchu kluczyka na pracę modułu otwierającego/zamykającego było to, że ten wihajster wkładki (zaznaczony na czerwono na 3 zdjęciu) nie był włożony tam gdzie trzeba.

wyjmowanie wkładki_1.png

wyjmowanie wkładki_2.png

wkładka.png

Edytowane przez dariooshek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć, dzisiaj przy okazji wymieniania switchy sprawdziłem czy awaryjne otwieranie drzwi działa i tu się zdziwiłem. Kluczykiem mogę drzwi zamknąć, ale nie mogę ich otworzyć, testowałem kilka razy, sprawdzałem ułożenie wkładki i wszystko wydaje się być ok. Dodam też, że czasami pociągnięcie za klamkę (po tych 72 godzinach przy hands free trzeba pociągnąć) nie otwiera mi tego zamka. Wystarczy, że zamknę i ponownie otworze z przycisku na karcie i jest ok.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!