Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Licznik - dodatkowy przebieg


Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam ale nie miałem możliwości sprawdzenia informacji na forum.

Niestety auto jest sprowadzone. W takim razie widzę, że w tym roku pobiję swoje rekordy przejechanych kilometrów (wg. licznika oczywiście) ;)

Czy może znacie kogoś kto jest w stanie chociaż zmniejszyć szybkość dopisywania dodatkowych kilometrów? Jest na to jakaś rada? Masakrycznie to leci.

 

Edytowane przez piroksen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 85% zrobił to ktoś po kosztach, więc pewnie jest wygrany wsad do eepromu autorstwa niedoszłego specjalisty, więc wystarczy że kupisz licznik na allegro z przebiegiem np do 100k i po wpieciu go ujrzysz prawdziwy przebieg. No i wtedy licznik zacznie liczyć dobrze. A jak tylko ciekawi Cię jego wartość to podepnij clipa i zobacz ile w abs jest km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 25.01.2019 o 20:00, MarcinDe napisał:

Standard w cofniętych Renówkach - identycznie ma kolega na forum Laguny - jest to skutkiem niefachowego cofnięcia licznika.

Licznik cofnięty - dogoni stan który był przez zmianą i się uspokoi.

@piroksen - tak że będziesz wiedział jaki twoja Meganka ma prawdziwy przebieg (byleby nie ponad 500tyś).

 

Czemu 500 ?

Odswieżam temat bo mam podobną sytuacje w Lagunie 3. Ale troche inaczej to wygląda.

 

Auto kupiłem w 2016 roku (LIII, 2.0 150KM, 2010r przejechane 475kkm) i szybko okazało sie że był przekręcony (nieudolnie) o 100 000. miał 260k a powinien mieć 360k.

Mój elektronik (najlepszy w okolicy Krakowa) jakoś ustawił właściwy przebieg i częste dziwne błędy zniknęły. Licznik wskazywał dokładnie to co było przejechane. 

Ale po pewnym czasie zauważyłem że zaczyna świrować. I to w dwie strony. Czasem pokazywał mniej (wolniej przeskakiwały 0.1 km) dzięki czemu złudnie cieszyłem się niższym przebiegiem. A później zaczął przekłamywać do przodu. I to różnie. czasem o 0,4km czasem o 0,2km ostatnio nawet o 1km !!!. Cóż tu cieszyłem się tylko "niskim średnim spalaniem" i teraz jest podobnie przeskakuje z 0,2 na 0,8. 

 

W między czasie oczywiście nic nie było robione (oprócz zwykłej diagnostyki CLIPem którego posiadam i juz dużo 100zł mi zaoszczędził)

Ale ostatnio zauważyłem że w diagnostyce że kilometrów (nie pamiętam czy od wymiany czy od ostatniej regeneracji - nie ważne) jest parę milionów. - Jutro zrobie zdjęcie.

 

Myślę że było tak:

Poprzedni właściciel przekręcił licznik (popychając go do przodu do wartości tuż przed wyzerowaniem - nie wiem ile to jest) po przekroczeniu zera znów kopneli do przodu do 260 000. I o ile licznik tyle pokazywał to w pompie czy ECU mogła by sie zapisac wartość po przekręceniu do przodu. 

Jesli jest jakies inne wytłumaczenie to bedę wdzęczny za wszelkie podpowiedzi.

 

I tez jak się pozbyc tego problemu. mam CLIPa i Galletto - czy tymi urządzeniami da sie jakoś wyrównać te parametry na stałe? Nie zalezy mi na niskim przepiego bo w tym wieku (prawie 0,5mln) to juz im więcej tym lepiej :P i autko pewnie zostanie zemną do końca życia. 

ABS jest ustawiony odpowiednio do średnicy kół

 

Ewentualnie jak odczytać aktualny przebieg z ECU lub ABS. Ale nie od jakieś usterki czy wymiany tylko aktualny?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!