Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zestaw Sprzęgła - wysprzęglik czy łożysko oporowe?


eustachy87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, sprzęgło w moim aucie jest już na wykończeniu (ślizga się) i lada dzień będę je wymieniał, szukam na razie części i chciałem kupić taki zestaw:

LUK 620 3119 33  - link

Pan w sklepie po sprawdzeniu VIN zasugerował że to może nie pasować bo w tym silniku według nich jest łożysko oporowe ale bywały i z wysprzęglikiem. Z drugiej strony jest lista kompatybilnych aut i widnieje tam wersja którą posiadam.

 

Moje auto to Megane II phI 2003r. 1.6  83kW (113KM) KM0C

Moje pytanie to czy faktycznie występowały te auta z wyprzęgnikiem oraz łożyskiem oporowym? Jeżeli tak jak to sprawdzić nie rozbierając skrzyni?

Nie chciał bym się tego dowiedzieć jak mechanik zacznie wymieniać bo części w sklepach stacjonarnych są dużo droższe za te same zestawy i pomijając ceny to się może zrobić dziwna sytuacja i naprawa się przedłuży.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe jest częścią wysprzęglika. Jak masz sterowanie sprzęgłem hydrauliczne to masz też wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem. Łożysko oporowe sterowane linką i łapą było w megane I. Jeżeli ten sam silnik występował w megane I to miał zwykłe łożysko oporowe i w katalogu do tego silnika może występować zwykłe łożysko. Zobacz czy przy pedale sprzęgła masz pompkę i czy do skrzyni biegów wchodzi cienka czarna rurka plastykowa. Jeżeli tak to kupuj zestaw z aukcji którą podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój zestaw zawiera wysprzęglik :)

 

13 godzin temu, aniewa napisał:

Łożysko oporowe jest częścią wysprzęglika. Jak masz sterowanie sprzęgłem hydrauliczne to masz też wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem. Łożysko oporowe sterowane linką i łapą było w megane I. Jeżeli ten sam silnik występował w megane I to miał zwykłe łożysko oporowe i w katalogu do tego silnika może występować zwykłe łożysko. Zobacz czy przy pedale sprzęgła masz pompkę i czy do skrzyni biegów wchodzi cienka czarna rurka plastykowa. Jeżeli tak to kupuj zestaw z aukcji którą podałeś.

 

Dzięki za konkretną odpowiedź, dziś sprawdzę pedał sprzęgła i będzie wszystko jasne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

 

21 godzin temu, aniewa napisał:

Łożysko oporowe jest częścią wysprzęglika. Jak masz sterowanie sprzęgłem hydrauliczne to masz też wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem. Łożysko oporowe sterowane linką i łapą było w megane I. Jeżeli ten sam silnik występował w megane I to miał zwykłe łożysko oporowe i w katalogu do tego silnika może występować zwykłe łożysko. Zobacz czy przy pedale sprzęgła masz pompkę i czy do skrzyni biegów wchodzi cienka czarna rurka plastykowa. Jeżeli tak to kupuj zestaw z aukcji którą podałeś.

 

Spojrzałem dziś na pedał sprzęgła i nie widzę linki(tak mi się wydaje), jest tam jakiegoś rodzaju pompka/tłoczek - obstawiam że tego miałem szukać?

Zrobiłem zdjęcie żebyście spojrzeli dla pewności, chociaż nie widać tutaj za wiele bo dziwnie miejsce do robienia zdjęć.

 

2019-01-25 16.14.26.jpg

2019-01-25 16.21.31.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie M2 mają napęd hydrauliczny za pomocą pompy sprzęgła i wszystkie mają odwzorcowanie położenia za pomocą płynu hamulcowego. Na początku w M2 , łożysko oporowe i jego sterowanie centralne to były dwa elementy (pamiętam dla silnika 1,4). Wymieniało się tylko łożysko, bo się rozsypywało. Takie rozwiązanie było we wskazanym linku. Twój mechanik również coś kojarzył. W 2003 to się zmieniło tak jak napisał  aniewa. Zastosowano wysprzęglik i to jest standardem do dzisiaj. Twój samochód jeśli jest wyprodukowany po sierpniu 2003 to na 100% ma wysprzęglik. Można to odróżnić po wyprowadzeniu płynu z zespołu sprzęgła. U Ciebie w samochodzie będzie to druga wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam aktualnie właśnie dylemat i już sam nie wiem co mam kupić: wg. tego katalogu http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUkiLCIzMCI6IktNMEMiLCI0MCI6Ik1hbnVhbCIsIjUwIjoiMjAgQ2x1dGNoIFwvIENsdXRjaCJ9fHxub3Bycz09MTMzNHx8YnJhbmQ9PVJlbmF1bHR8fG5vcHI9PTEzMzR8fHR5cGU9PUtNMEN8fGNhdF9pZD09TXx8aW1nPT18fGdycF9pZD09MjB8fHN1YkdycF9pZD09MjBBfHxOT01fTU9UMz09SzRNfHxOT01fTU9UM19TSUdOPT0gPSB8fE5PTV9NT1RJPT03NjB8fE5PTV9NT1RJX1NJR049PSA9IA%3D%3D
chyba nie ma wysprzęglika bo jest linią przerywaną i nie ma oznaczeń. A wg. tego co tutaj piszecie musi być skoro samochód jest po sierpniu 2003

MEGANE 2 KOMBI

Data produkcji 11 2003

1.6 16V 83KW K4M760
KM0C
Skrzynia JH3 142

Edytowane przez izidev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś maskę i zobacz czy ze skrzyni biegów wystaje w kierunku zderzaka metalowa duża łapa a do niej przymocowana linka z metalową "bambułą" na końcu. Jak tego nie masz to masz wysprzęglik hydrauliczny. Albo wrzuć zdjęcie skrzyni z widokiem od strony zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!