Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Rozbierał ktoś silnik dmuchawy? jest tam dziwna blaszka wewnątrz która co jakiś czas wypada i tym samym nie działa nawiew... ktoś wie jak to się nazywa i czy można ew jakoś to zlutować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić jakieś zdjęcie. Poza szczotko trzymaczami, komutatorem, stojanem i wirnikiem nie ma żadnych blaszek.

Chyba że masz na myśli łożysko ślizgowe które pod wpływem wilgoci się zaciera i powoduje uszkodzenie rezystora (opornicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby Ci to nazwać... taka blaszka w kształcie litery E na środkowym wypuście ma zgrubienie wchodzi w okolice szczotek tylko trochę wyżej... jak dla mnie to jakieś termiczne zabezpieczenie silniczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20190207_144432.thumb.jpeg.58636649c2aa5c4dc838b1c7e67d01ff.jpeg20190207_144356.thumb.jpeg.de50de46dad34d105e4d94ca0058a419.jpeg20190207_155222.thumb.jpeg.623c0ff9fe4e3d0a6b4bc9b5e80915b6.jpeg20190207_150545.thumb.jpeg.39b2d04c414b6cae02b88d4dfec0359d.jpeg20190207_145314.thumb.jpeg.dc6acb8027e15fbce8c8f1b379688883.jpeg20190207_144512.thumb.jpeg.d1f4517035d8a8eaa1a64544c45f0f26.jpeg

Jak widać próbowałem ją przylutować ;lecz nie chciała się trzymać więc brutalnie przymocowałem ją za pomocy tytyrytki... ta blaszka spina bowód pomiędzy szczotkami jak zmostkuje się kabelki od szczotek dmuchawa chodzi bardzo wolno więc wydaje mi się, że ta blaszka wchodzi w jakiś rezystor (taka szara kostka pod złączami w które wchodzi blaszka) i on dopiero napędza cały układ... wydaje mi się też, że ta blaszka w chwili przegrzania silniczka ma za zadanie wyskoczyć i przerwać obwód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w mojej dmuchawie nie ma żadnej blaszki. 

Pewnie są jakieś różnice w wersji z climatronikiem i bez.

Z tego co pamiętam to wersja bez climatronica ma zabezpieczenie termiczne w rezystorze dmuchawy jak na zdjęciu poniżej.

Moja teoria jest taka że blaszka pełni rolę czujnika. Jeżeli napięcie jest podawane na komutator a on się nie obraca to układ poprzez tą blaszkę grzeje rezystor

i bezpiecznik termiczny zaznaczony poniżej na czerwono przepala się i wyłącza cały układ.

image.thumb.png.521757a05cb882c3395dc9e851587b53.png

IMG_20190207_182840.thumb.jpg.d959adbcf16e33a68ef4451d3ee515b3.jpg   IMG_20190207_182829.thumb.jpg.0784c248f58b1723e7d3ef7522464143.jpg IMG_20190207_182820.thumb.jpg.aa581f00ff3cd339ee051c3a1c1fe872.jpg

IMG_20190207_182811.thumb.jpg.314d51b2532f331f22ff36c9c5bc770f.jpgIMG_20190207_182738.thumb.jpg.b097d9a3fa86f2cffa75ab05bd6a07e1.jpgIMG_20190207_182755.thumb.jpg.d856ee98140c09749915816fdd424ceb.jpg

Edytowane przez Lionel2000
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no rezystor termiczny dmuchawy u mnie również występuje on odpowiada za biegi silniczka ta blaszka to jeszcze dodatkowe zabezpieczenie jakby ktoś zamiast tego bezpiecznika termicznego dał np kawał drutu :) takie jest moje zdanie ale mogę się mylić...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwójne zabezpieczenie? Nie sądzę. Jak zdrutujesz termika to wypali cały układ i już.

Zauważ że wersja z climatronikiem nie ma tej blaszki. Tam układ oparty jest na tranzystorze a i tak bardzo często ulega on uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dodatkowy wyłącznik bimetaliczny był zgrzany i odpadał. Można go przylutować po rozebraniu obejmy, ale nie jest to łatwe. Kwas do wyczyszczenia, pasta lutownicza i lutowie twarde ( do rynien). Sprawdza się palnik gazowy. Nie wolno kształtować języczka ze szczotką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lionel2000 napisał:

X

nie no jak? mój ma klimę i blaszkę na silniczku też...

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, xamer napisał:

X

To brak tej blaszki przegrzewa tranzystor sterujący obrotami. Jej zadaniem jest obniżyć moc strat i wydzielane ciepło  przy problemach z samym wentylatorem.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

To brak tej blaszki przegrzewa tranzystor sterujący obrotami. Jej zadaniem jest obniżyć moc strat i wydzielane ciepło  przy problemach z samym wentylatorem.

nie mam tranzystora... mam zabezpieczenie termiczne i manualną klimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!