Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Rozbierał ktoś silnik dmuchawy? jest tam dziwna blaszka wewnątrz która co jakiś czas wypada i tym samym nie działa nawiew... ktoś wie jak to się nazywa i czy można ew jakoś to zlutować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić jakieś zdjęcie. Poza szczotko trzymaczami, komutatorem, stojanem i wirnikiem nie ma żadnych blaszek.

Chyba że masz na myśli łożysko ślizgowe które pod wpływem wilgoci się zaciera i powoduje uszkodzenie rezystora (opornicy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie... jutro się wezmę za naprawę to porobie zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to dotyczy blaszki sprężynującej od śmigła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakby Ci to nazwać... taka blaszka w kształcie litery E na środkowym wypuście ma zgrubienie wchodzi w okolice szczotek tylko trochę wyżej... jak dla mnie to jakieś termiczne zabezpieczenie silniczka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze taką dmuchawę w garażu do wersji z climatronikiem więc zobaczę sobie to dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20190207_144432.thumb.jpeg.58636649c2aa5c4dc838b1c7e67d01ff.jpeg20190207_144356.thumb.jpeg.de50de46dad34d105e4d94ca0058a419.jpeg20190207_155222.thumb.jpeg.623c0ff9fe4e3d0a6b4bc9b5e80915b6.jpeg20190207_150545.thumb.jpeg.39b2d04c414b6cae02b88d4dfec0359d.jpeg20190207_145314.thumb.jpeg.dc6acb8027e15fbce8c8f1b379688883.jpeg20190207_144512.thumb.jpeg.d1f4517035d8a8eaa1a64544c45f0f26.jpeg

Jak widać próbowałem ją przylutować ;lecz nie chciała się trzymać więc brutalnie przymocowałem ją za pomocy tytyrytki... ta blaszka spina bowód pomiędzy szczotkami jak zmostkuje się kabelki od szczotek dmuchawa chodzi bardzo wolno więc wydaje mi się, że ta blaszka wchodzi w jakiś rezystor (taka szara kostka pod złączami w które wchodzi blaszka) i on dopiero napędza cały układ... wydaje mi się też, że ta blaszka w chwili przegrzania silniczka ma za zadanie wyskoczyć i przerwać obwód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ciekawe w mojej dmuchawie nie ma żadnej blaszki. 

Pewnie są jakieś różnice w wersji z climatronikiem i bez.

Z tego co pamiętam to wersja bez climatronica ma zabezpieczenie termiczne w rezystorze dmuchawy jak na zdjęciu poniżej.

Moja teoria jest taka że blaszka pełni rolę czujnika. Jeżeli napięcie jest podawane na komutator a on się nie obraca to układ poprzez tą blaszkę grzeje rezystor

i bezpiecznik termiczny zaznaczony poniżej na czerwono przepala się i wyłącza cały układ.

image.thumb.png.521757a05cb882c3395dc9e851587b53.png

IMG_20190207_182840.thumb.jpg.d959adbcf16e33a68ef4451d3ee515b3.jpg   IMG_20190207_182829.thumb.jpg.0784c248f58b1723e7d3ef7522464143.jpg IMG_20190207_182820.thumb.jpg.aa581f00ff3cd339ee051c3a1c1fe872.jpg

IMG_20190207_182811.thumb.jpg.314d51b2532f331f22ff36c9c5bc770f.jpgIMG_20190207_182738.thumb.jpg.b097d9a3fa86f2cffa75ab05bd6a07e1.jpgIMG_20190207_182755.thumb.jpg.d856ee98140c09749915816fdd424ceb.jpg

Edytowano przez Lionel2000
aktualizacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie no rezystor termiczny dmuchawy u mnie również występuje on odpowiada za biegi silniczka ta blaszka to jeszcze dodatkowe zabezpieczenie jakby ktoś zamiast tego bezpiecznika termicznego dał np kawał drutu :) takie jest moje zdanie ale mogę się mylić...

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podwójne zabezpieczenie? Nie sądzę. Jak zdrutujesz termika to wypali cały układ i już.

Zauważ że wersja z climatronikiem nie ma tej blaszki. Tam układ oparty jest na tranzystorze a i tak bardzo często ulega on uszkodzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten dodatkowy wyłącznik bimetaliczny był zgrzany i odpadał. Można go przylutować po rozebraniu obejmy, ale nie jest to łatwe. Kwas do wyczyszczenia, pasta lutownicza i lutowie twarde ( do rynien). Sprawdza się palnik gazowy. Nie wolno kształtować języczka ze szczotką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Lionel2000 napisał:

X

nie no jak? mój ma klimę i blaszkę na silniczku też...

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, xamer napisał:

X

To brak tej blaszki przegrzewa tranzystor sterujący obrotami. Jej zadaniem jest obniżyć moc strat i wydzielane ciepło  przy problemach z samym wentylatorem.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jabrze napisał:

To brak tej blaszki przegrzewa tranzystor sterujący obrotami. Jej zadaniem jest obniżyć moc strat i wydzielane ciepło  przy problemach z samym wentylatorem.

nie mam tranzystora... mam zabezpieczenie termiczne i manualną klimę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej opornica nie jest grzałką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...