Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem zimnego silnika


Lothar345

Rekomendowane odpowiedzi

Megane iiiphi, 1.5 dCi, 105km bez kata, 100k przebiegu (pewnego) , 2010r. Auto b słabo odpala przy dłuższym (8h plus) postoju w temperaturze poniżej 0. Nagrałem filmik:

https://we.tl/t-5XJeJPTXd5

9h na -5. Jeśli postoi dłużej niż 12h ew niższa temperatura odpalanie trwa 3-4 serie po 10-15s.

Co może być przyczyną? Aku nowe, sprawne, prąd z alternatora w porządku. W temperaturze dodatniej pali za pierwszym razem, po odpaleniu jeździ się sprawnie i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew. 

 

Czytałem, że zużyte świece powodują również nierówna pracę silnika co nie występuje bo jeśli już auto odpali jest poprawnie. Czy to prawda? Czy ew. na podstawie filmiku można wykluczyć rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Lothar345 napisał:

Czytałem, że zużyte świece powodują również nierówna pracę silnika

Świece żarowe grzeją przed, w trakcie i po samozapłonie. 

Najtrudniejsze warunki są do momentu samozapłonu.

Świece należy koniecznie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik K9K 832

Dokładnie taka sama sytuacja z odpalaniem rano... Z tym że wszystko co mogłem już wyeliminowałem. Zero błędów w Clipie, świece żarowe nowe, rozrusznik po regeneracji, akumulator ok, egr zaślepiony, przepływomierz podmieniany, wtryskiwacze wyciągane i sprawdzone na maszynie, kompresja sprawdzona, wszystkie istotne czujniki pokazują prawdziwe wartości - ręce już opadają.

 

Ostatnio uczepiłem się długości grzania świec, mam porównanie z drugą Meganą w rodzinie, tam siedzi K9K 636. Przy -5C tam świece grzeją niemalże dwukrotnie dłużej.

Co dziwne mam wrażenie, że niezależnie od temperatury (czy jest 10C czy -5C) świece w moim aucie grzeją przed uruchomieniem rozrusznika 1-2 sekundy, a to chyba nie jest wystarczające. Odpięcie czujnika temperatury też nie zmienia czasu grzania świec. Co decyduje o długości grzania świec? Sterownik wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje;

- wymiana filtra paliwa na markowy,

- kontrola ustawienia rozrządu oraz pompy wtryskowej,

- kontrola/wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego,

- wymiana na oryginał czujnika położenia wału korbowego,

wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

1 godzinę temu, barbara1992 napisał:

Odpięcie czujnika temperatury też nie zmienia czasu grzania świec

- kontrola/czyszczenie wszystkich styków elektrycznych,

- kontrola przekaźnika świec żarowych,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A jakie pokonujesz dystanse samochodem? Moja Megane też za każdym razem odpala inaczej. Tylko,  że ja jeżdżę po mieście i podejrzewam , że akumulator nie jest dobrze doładowany i stąd taka sytuacja.

Edytowane przez kowalikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kowalikd napisał:

ja jeżdżę po mieście i podejrzewam, że akumulator nie jest dobrze doładowany i stąd taka sytuacja.

Proponuje, częste wypady za miasto i jazdę z wysokimi obrotami silnika, jeżeli udział jazd w mieście jest znaczny.

Do jazdy po mieście zalecam benzynę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!