Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PROBLEM PO REMONCIE SILNIKA - POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Samochód który użytkuje od ponad 200 000 km zaczął się sypać. Zaczęło się od pobierania oleju litr na 2000 km. Po ostatecznie stuki w silniku. Stwierdziłem, że czas na remont tej słynnej jednostki 1.9 120 KM F9A. Zakupiłem wszystkie pierścienie, panewki główne, korbowodowe, nowy wał korbowy, pompę oleju, uszczelniacze zaworowe oraz reszte uszczelek potrzebnych do złożenia silnika. Nie chciałem się bawić w zmianę pompy od 130 km, jakoś wolałem dołożyć trochę i kupić OEM do wersji 120 km i trzymać się wymian. Cylindry zostały profilaktycznie przehonowane ( 0 jakichkolwiek rys wzdłuż ) - stare pierścienie prawdopodobnie były jeszcze dobre lecz gniazda w których siedzą były z taką ilością nagaru, że miały problem z rozprężaniem. Wszystko oczywiście wyczyszczone. Głowica oddana do wyrównania powierzchni oraz czyszczenia. Po odebraniu powiedzieli, że głowica została tylko miminalnie zebrana ( podali mi wartość lecz nei pamiętam ) ze względu, że była prosta, tylko by pozbyć się reszte starej uszczelki. Każda śrubka składana była na klucz dynamometryczny wdg. serwisówki do tego silnika. Korbowody 48, panewki główne - 65. Każda z osobna smarowana przed skręcaniem. Po całym "przedsięwzięciu" samochód odpalił, pracował cicho równo zrobił się elastyczny przestał kopcić zyskał na mocy, przestał pobierać olej. Ogólnie remont uważałem za udany. Wiadomo jak to przy takich remontach trzeba na początku go trochę dotrzeć. Zrobiłem nim 1000 km kontrolując co chwile olej płyn chłodniczy. Po przekroczeniu tej liczby samochód zaczął ponownie wydawać dziwne dźwięki ( jakby znowu panewka ). Stukanie dochodziło tylko od strony rozrządu jakby 1 cylinder. reszta cicho, po zamknięciu maski jedyne co słychać to stukanie. Dzisiaj zdjąłem miskę olejową sprawdzić panewki. Są one lekko odbarwione ( pierwsza srebrna warstwa ) zaczęła się przecierać, lecz mniej więcej wszędzie równomiernie. Panewki nie mają rys jakby zostały obrócone. Wał również w porządku. Luz korbowód - sworzeń tłoka również nie występuje. Ma ktoś jakieś koncepcje co może być powodem stukania ? Jest takie samo jak przed remontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam koniecznie po remoncie ( po wymianie turbiny )

  1/ Pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku ;

      a/ na wolnych obrotach ;  min.1,5 bar,

      b/ na wyższych obrotach ; ok. 4 –5 bar,

  2/ Dokładnie przeczyścić odmę ( zbiornik ) i udrożnić jej odpływy,

  3/ Bardzo ważne, to stan zaworu odmy, a w szczególności jej membrany.Tylko oryginał.

        Zawór ten dba o prawidłowe ciśnienie w skrzyni korbowej oraz zapewnia prawidłowe odzyskiwanie oleju z oparów,

  4/ Warto stosować ;

      a/ markowy filtr oleju i paliwa; mann, knecht, purflux,

      b/ oraz markowy olej np; Valvoline Synpower 5W40 lub lepszy; wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km ,

1 godzinę temu, Narky napisał:

Stukanie dochodziło tylko od strony rozrządu jakby 1 cylinder, reszta cicho,

Po zamknięciu maski jedyne co słychać to stukanie.

  5/ Cylinder od strony rozrządu to cylinder nr 4 wg, reno,

  6/ Stukanie to prawdopodobnie ( wg, kolejności ) ;

      a/ koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym ;

           -  po ok.120 kkm lubi się rozlecieć, gdyż jest to guma zwulkanizowana z metalem, 

           -   stosować tylko oryginał lub markowe np; Corteco, Sasic, Satis plus nowa śruba mocująca;

               Gdy się psuje może doprowadzić do przecięcia paska rozrządu,

      b/  koło napędowe alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym oraz łożyska alternatora, 

      c/  napinacz paska wielo-rowkowego,

      d/  koło napędowe kompresora klimatyzacji i łożyska kompresora, 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!