Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z cewkami, dławienie


Dawid2017

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam taką przypadłość w Megane III 1.6 110km z 2010, że przy ryszaniu po nocy auto zamula jakby coś go trzymało i puszczało i tak co chwile aż przejadę około 300 metrów. Była nieszczelność w kolektorze i wymieniłem wszystkie uszczelki plus uszczelkę przepustnicy i była ona także czyszczona. Umyty został map sensor środkiem właśnie do map sensorów. Wymienione są świece z mniejszym skokiem bo mam LPG.

Po wymianie uszczelnień kolektora jest lepiej ale nie do końca... dodatkowo przy dodawaniu gazu słychać syk powietrza takie PSSSST i sprawdziłem, że dochodzi on z okolic 2 cewki (liczona od strony kierowcy). Wyciągnałem cewkę i zobaczyłem że jest chyba w mocno niepewnym stanie.

Pomóżcie proszę z diagnozą ... czy według Was taka cewka jest oki czy lepiej ją wymienić, dodam, że po ściśnięciu gumy nachodzącej na świece widać, że ma pęknięcia ale nie na wylot.

BE43AB58-F45D-497E-863E-BBA40B4E067F.jpeg

4A3F3669-E5F3-4681-B5F5-C6D44BE9AB93.jpeg

D78B3E74-EBFE-48E3-8072-27885878922B.jpeg

E963273E-5330-49C8-992B-C5655DD0128F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic z tych rzeczy, zapala na dotyk, czy -20 czy dodatnie temperatury.

po odpaleniu silnika obroty są poziomie 1100-1200 rpm później bo chwili schodzą do 900rpm i raczej tak zostają. Wydaje mi się, że rok temu były na poziomie około 750 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie obniżają się obroty do właściwych:

- Nieszczelność od wejścia przepustnicy do komór spalania ( kruszejące oringi czujnika mapa i czujnika temperatury powietrza - muszą być mocno wciśnięte, oraz uszczelka pod przepustnicą.

- uszkodzony elektrozawór sterujący kzfr

Obie przyczyny mają związek z podwyższonymi obrotami i dławieniem silnika.

Odrzucam podejrzenie uszkodzonej cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli:

wymieniłem wszystkie oringi pod kolektorem na oryginały oraz oring przepustnicy oczywiście też oryginał to być może to elektrozawór kzfr bo map sensor ma dobre uszczelki, do sprawdzenia czujnik temperatury, w tym silniku to ten z przodu kolektora ?

Pytanie 1 czy da się jakoś zdiagnozować elektrozawór kzfr po zdemontowaniu ?

Pytanie 2 czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ? Tak samo jest przed i po wymianie świec więc zbyt słabe dokręcenie raczej odpada...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid2017, ta przypadłość jak nazwałeś, pojawia się w mniejszym lub większym stopniu w prawie w każdym Megane 3 z tym silnikiem. Nic z tym nie zrobisz.

Poszukaj, było kilka wątków na forum, które poruszały ten problem.  Nie jest to jakaś wielka niedogodność przy codziennej eksploatacji auta.

Widzę wodę na cewce, sprawdź i osusz wszystkie cewki.

Edytowane przez Lelupi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dawid2017 napisał:

czujnik temperatury, w tym silniku to ten z przodu kolektora ?

Tak

 

3 minuty temu, Dawid2017 napisał:

czy da się jakoś zdiagnozować elektrozawór kzfr po zdemontowaniu ?

Tak, ale trzeba mieć doświadczenie  - Podmienić na sprawny z innego samochodu.

 

5 minut temu, Dawid2017 napisał:

czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ?

Nie - to jest do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewki muszą być suche i czyste, bez żadnych uszkodzeń, pęknięć izolacji,

12 minut temu, Dawid2017 napisał:

Pytanie 2 czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ?

Sprawdzić szczelność montażu wtrysków LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy cewki mogły zostać uszkodzone w jakimś stopniu po dostaniu się oleju który wyciekał spod kolektora ?

 

Natomiast woda która jest skroplona na cewce nie mam pojecia skąd się wzieła... zrobie tak jeszcze, że zamienie cewki miejscami i zobaczymy czy syk zasysanego powietrza jest w tym samym miejscu czyli przy 2 cewce.

 

Pomyślałem jeszcze, że uciążliwy syk powietrza może jest z połączenia odmy z pokrywą silnika (zdjęcie) ale w sumie tam oring też był wymieniony.... czy coś w tym miejscu jeszcze może być ? Czy wql powietrze ma prawo wydostawać się przez świece czyli wprost z bloku silnika ? 

 

4039C9C4-5491-4F16-8E2C-C94C245D06A6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dawid2017 napisał:

Czy wql powietrze ma prawo wydostawać się przez świece czyli wprost z bloku silnika ? 

Musisz sprawdzić, czy nie jest tam wypalone gniazdo świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Dawid2017 napisał:

Problem z obrotami już mamy a co jeszcze ?

Zaniżona moc i wyższe spalanie.

Elektrozawór to szybkie wyeksploatowanie koła, ponieważ jest ciągle przeciążone - nawet jak jedziemy jednostajnie po równej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy po odpuszczeniu gazu słychać jakiś jednostajny dźwięk którego natężenie maleje aż do zatrzymania to może to być spowodowane wadliwym elektrozaworem kzfr ?

To samo było przed jak i po wymianie kompletu rozrządu z oryginalnym kołem który zrobiłem 2 miesiące temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!