Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak reakcji na Start/Stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie wiem czy temat był już wałkowany ale proszę o pomoc.

Moje Megane III 1.6 benz/gas zostało dziś na parkingu pod Supermarketem. Od kilku tygodni samochód po nocy miał problemy z  zapalaniem, przycisk nie reagował, dopiero po kilku naciśnięciach zaskakiwał. Podobno w Reni jak jest słaby aku to nie odpali, faktycznie u mnie był stary aku więc wymieniłem, bo myślałem że francuska elektronika faktycznie tak reaguje, niestety nic to nie dało, wymieniłem też czujnik pedału sprzęgła, też nic. Problem cały czas był. Teraz auto w ogóle nie odpala. Po podpięciu kompa pokazywało dużo błędów z UCH i błąd karty, słyszałem że wilgoć może tak działać na francuską elektronikę lecz nie jestem przekonany czy tylko wilgoć jest za to odpowiedzialna. Na obu kartach nie ma reakcji. Po włożeniu karty kontrolki się normalnie zapalają, systemy pokazują komendę OK a po wciśnięciu guzika nic się nie dzieje, żadnej reakcji, kliknięć z rozrusznika itp., kompletna cisza. Elektryka działa tj. dmuchawy, szyby, blokada kierownicy. Chciałbym się poradzić czy ktoś już miał tego typu problemy i jak się z nimi uporał. Czy komputer pokazałby wadę rozrusznika, brak napięcia czy też inne możliwe uszkodzenia? Dzwoniłem do specjalistów od francuzów i oni póki co nie będą wróżyć z fusów póki nie podepną auta pod swój klip.  Być może będzie potrzeba wymiany UCH, a to koszt ok 2tyś PLN równie dobrze mógłby to być sam przycisk, nie chcę żeby mnie warsztat naciągnął na niepotrzebne koszta przez moją nie wiedzę. Każda rada się przyda, dzięki.

Edytowane przez teanshin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sarna1 napisał:

Dostałeś już najlepsza radę. 

 

 

Dzwoniłem do specjalistów od francuzów i oni póki co nie będą wróżyć z fusów póki nie podepną auta pod swój klip.

No właśnie tego się obawiam że oni wywróżą jakąś katastrofę, nigdy nic u nich nie naprawiałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pbet napisał:

A odpalić próbujesz na biegu czy na luzie? Sprzęgło wciśnięte? Hamulec wciśnięty? Jak nie próbowałeś to sprawdź sprzęgło+hamulec+start.

Wszystkiego próbowałem, na biegu na luzie, ze sprzęgłem, z hamulcem. Niestety póki co nic nie zadziałało. Niestety wróżbici dopiero auto mogą wziąć w piątek, a parking przy Supermarkecie to nie najlepsze miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem, ale nie chcą wziąć auta żeby u nich stało do póki nie będą mieli czasu nad nim popracować. Zabukowana na piątek.

Wszystko ok, nie o logistykę tu chodzi tylko o to co zawiodło w aucie, nie chcę zostać naciągnięty na niepotrzebne naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przejrzałem, tam Panowie skupiają się na czujnikach sprzęgła, u mnie już wymieniłem na nowy więc raczej to odpada. Chyba że jest źle zamontowany i coś nie styka. Jutro podjadę do auta i spróbuję coś poruszać. Nie jestem specjalistą ale może to być coś tak błahego jak sam guzik start/stop albo poważnego jak UCH. 

1 minutę temu, pbet napisał:

Odłącz aku na 30 minut. Nikła szansa ale może pomoże. Kto wie.

Raczej nie, dzisiaj był wymieniony aku. Poza tym to spowoduje rozkodowanie radia. Jeszcze mi się przypomniało że kolega który podpiął kompa stwierdził że tych błędów które pokazywał nie można skasować. Trochę mnie też dziwi że na starym aku samochód byle jak ale odpalał, na nowym też odpalił ale tylko raz, potem podjechał kolega na diagnozę i kaplica, auto już nie odpaliło. Być może to zwykły zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj uruchomić coś, co nazywają tutaj trybem serwisowym. Chodzi o wymuszenie utrzymywania stale plusa po zapłonie właśnie do diagnostyki komputerowej. Według informacji z forum karta do czytnika, wrzucasz bieg i nie naciskając żadnego pedału trzymasz START aż dostaniesz komunikat "wyjmij kartę". Jeśli to zadziała to znaczy, że przycisk jako taki działa. Uprzedzam, kopiuję informacje z forum, nie wiem czy to na pewno odpowiednia procedura ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kody błędów się bardzo przydadzą. Tego UCH to bym nie ruszał na razie. Można rozebrać deskę i sprawdzić przycisk, jak wszystko działa tylko nie on. Tak samo rozrusznik tak jak podano w innych postach. Wszystko można sprawdzić I myślę, ze koszta nie będą duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, droopy napisał:

Spróbuj uruchomić coś, co nazywają tutaj trybem serwisowym. Chodzi o wymuszenie utrzymywania stale plusa po zapłonie właśnie do diagnostyki komputerowej. Według informacji z forum karta do czytnika, wrzucasz bieg i nie naciskając żadnego pedału trzymasz START aż dostaniesz komunikat "wyjmij kartę". Jeśli to zadziała to znaczy, że przycisk jako taki działa. Uprzedzam, kopiuję informacje z forum, nie wiem czy to na pewno odpowiednia procedura ;)

Robiłem tak ale z wciśniętym sprzęgłem, po jakimś czasie pokazał się komunikat "wyjmij kartę"

5 minut temu, Renia08 napisał:

No kody błędów się bardzo przydadzą. Tego UCH to bym nie ruszał na razie. Można rozebrać deskę i sprawdzić przycisk, jak wszystko działa tylko nie on. Tak samo rozrusznik tak jak podano w innych postach. Wszystko można sprawdzić I myślę, ze koszta nie będą duże.

A orientujesz się czy klip pokaże uszkodzenie rozrusznika albo uszkodzenia guzika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!