Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Stuka, Terkocze, Gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

Mam problem z Meganką, przeszukałem Internet i nie znalazłem nigdzie takiego przypadku jak mój

 

Ostatnio podczas jazdy nagle straciłem moc i pojawiło się głośne stukanie spod maski. Dojechałem kilkaset metrów do parkingu, po drodze kilkukrotnie gasł mi silnik. 

 

Możecie zobaczyć jak to wyglądało na filmie poniżej. 

Na początku filmu słychać pojedyncze stuki, po pierwszym przygaśnięciu silnika jest ich więcej, tak jak miałem podczas jazdy (np szybka seria stuknięć w 18 sekundzie)

W rzeczywistości są dosyć głośne, również w kabinie.

Bez dodawania gazu silnik dławił się i gasł.

 

Do mechanika pojechałem na lince. Po kilku dniach postoju, gdy mechanik miał zabrać się za naprawę, okazało się że silnik pracuje zupełnie prawidłowo. Sprawdził jedynie sprężanie - 13bar na każdym cylindrze i samochód odebrałem bez jakichkolwiek napraw. Silnik rzeczywiście pracował normalnie, nie brakowało mocy, dosłownie wszystko jak przed awarią.

 

Przejechałem bez problemu kilkadziesiąt kilometrów, ale kiedy w pewnym momencie przyspieszyłem nieco bardziej dynamicznie, stukanie znowu się pojawiło. Brak mocy był odczuwalny bardziej jak jakieś elektroniczne odcięcie. Nie było to żadne szarpanie jak np. w przypadku braku zapłonu na 1 cylindrze. Po prostu bardzo szybkie przerywanie. Jechałem na trasie i udało mi się utrzymać stałą prędkość. Przejechałem tak kilkaset metrów i znowu wszystko samoczynnie wróciło do normy.

 

Dodam, że kilka tysięcy kilometrów temu pękła mi elektroda świecy. Prawdopodobnie wypadła, słyszałem wtedy metaliczny dźwięk jakby z wydechu. Kamerką w cylindrze również nie udało się znaleźć żadnych kawałków tej świecy. Przejechałem bezproblemowo kilka tysięcy kilometrów po pęknięciu świecy, ale to właśnie to jest jedyna sytuacja którą mógłbym połączyć z obecnymi problemami. Gdyby jednak świeca uszkodziła zawór, to wtedy wydaję mi się że powinien być problem z kompresją, a ta jest wzorowa.

 

Jakieś pomysły co może być przyczyną, spotkaliście się z czymś podobnym? Czy jedyny sposób żeby się dowiedzieć, to rozebranie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, jabrze napisał:

Tylko przejrzenie rozrządu.

Dzięki za odpowiedź, na pewno to sprawdzę.

Masz jakieś podejrzenia który z elementów rozrządu może to powodować? I dlaczego tylko tymczasowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mielony napisał:

Masz jakieś podejrzenia który z elementów rozrządu może to powodować? I dlaczego tylko tymczasowo?

Możliwe, że zacina się koło zmniennych faz. Należałoby sprawdzić ciśnienie pompy smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 minuty temu, slawinci napisał:

Słychać jakiś przedmuch

 

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale ten dźwięk nasila się chwilę przed momentem gdy silnik zaczyna przygasać

 

Dodam że póki cały czas bezproblemowo jeżdżę, i silnik pracuje normalnie 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiem, może być jakiś przewód przetarty przy silniczku krokowym, lub jakaś nieszczelność tam właśnie tam szukaj ? filtr z tyłu z przepustnicy się nie zsunął na oringu jest?

 

Zawory stukają bo masz regulowane samoczynnie ciśnieniem oleju, jak ciśnienie słabnie to je słychać.

 

Przy odpalaniu nie masz problemu z obrotami? bo może silniczek krokowy pada i się zacina, a i sprawdź masę czy dobrze do silnika dokręcona czy się nie poluzowała :-)

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, slawinci napisał:

filtr z tyłu z przepustnicy się nie zsunął 

Masz na myśli filtr powietrza czy uszczelkę na przepustnicy? Uszczelki wymieniane były może z rok temu, więc powinno wszystko być ok. Filtr powietrza niedługo będę wymieniał także też zerkne czy tam nic się nie wydarzyło.

 

Stukanie występowało też na wyższych obrotach i podczas jazdy, a nie tylko przy gaśnięciu silnika, więc ciśnienie oleju powinno być w porządku, kontrolka ciśnienia też się nie paliła. Ale możliwe że rzeczywiście z tym jakiś problem mógł być. Pytanie tylko czy zawory mogłoby az tak głośno wtedy stukać? Na filmie może to nie jest słyszalne ale to był naprawdę głośny metaliczny dźwięk 

 

Przy odpalaniu żadnych problemów nie ma. Obroty też trzyma stabilne (jest lekkie falowanie ale tak miałem zawsze)

 

Edytowane przez mielony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

@pawel_713

Cześć, do dziś nie wiem. Od tamtej pory zdarzyło mi się to z 2-3 razy podczas jazdy, za każdym razem było to chwilę po osiągnięciu wysokich obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu. Po kilkuset metrach stukanie i brak mocy przechodziło. Do dziś jeżdżę Meganką bez żadnych niepokojących objawów. Może to popychacze zaworów się zacinają, nie wiem, mogę tylko się domyślać.

 

Jeden raz gdy mi się to przytrafiło, miałem akurat podłączony telefon do OBD z podglądem parametrów silnika. Gdy stuki się pojawiły, widziałem, że komputer ustawił baaardzo niską korektę wtrysku. Nie pamiętam dokładnie wartości, ale było to chyba blisko -100%. Potwierdza to jedynie, że moc odcinana jest elektronicznie. Ale co stuka? Nie wiem.

 

Mógłbyś opisać coś więcej jak to u ciebie wyglądało i w jakich okolicznościach się pojawiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!