Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

16v ciepły dławi się tylko po odpaleniu, szarpie


harry92

Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś pewien, że obwód chłodzenia silnika jest prawidłowo odpowietrzony?  Takie anomalia wskazują na złą pracę pompy płynu, lub czujnika temperatury płynu, który tnie podstawową dawkę paliwa. Zakładam, że krokowiec, czyli ilość powietrza jest prawidłowa o czym świadczy zakres obrotów. Nawet na zimnym przy starcie powinien być nieco wyższy. Obstawiam za niską dawkę paliwa.

Być może czujnik był kiedyś przegrzany, a to jest następstwo. Można łatwo to sprawdzić dokładając w szereg opornik 47-51 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2019 o 13:19, Andrzej-2010 napisał:

1/W  silnikach benzynowych 1.4/16V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach;

    a/  32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar), czyli w przedziale 28 do 36 kPa ,

    b/ korzystnie jest przeczyścić cały układ dolotowy,

Warto sprawdzić ustawienie rozrządu. Możliwe że jest przestawiony o 1 ząbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, harry92 napisał:

 Chodzi mi o to ze w sytuacji kiedy silnik jest cieply zgasze go, odepne czujnik temperatury to i tak dlawi go po odpaleniu

Tzn., że problemy z ciśnieniem paliwa, czyli pompa i jej zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie jutro zmierzyć cisnienie na listwie a jak bedzie niskie to bezposrednio przed filtrem przy zbiorniku. Moze to akurat bedzie to

 

 

edit:pompa sprawdzona i sprawna, po odłączeniu przewodu zasilającego z listwy wtryskowej i podłączeniu zegaru do 2.5 bara po przekręceniu zapłonu brakło skali także pompa jest ok

 

edit2: wygląda na to że wina leżała w rozrządzie, raz auto jeździło raz nie. Po wyjęciu zaślepek nie dało się włożyć blokad, ktoś wcześniej składał to na znaki malowane markerem. Po odkręceniu napinacza znaki namalowane się zgadzały po napięciu nie. Pasek zdjęty, wałki ustawione na blokady, wał zablokowany, poskładane wszystko zgodnie ze sztuką i silniczek chodzi jak marzenie :) pojeżdżę parę dni i zobaczę czy pomogło, póki co jest ok

Edytowane przez harry92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!