Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka błędów wywala - ktoś naprowadzi co to?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy forumowicze!

Jestem tu nowy więc może przedstawię Moją historię:))) : kupiłem zupełnie spontanicznie Megankę II ponieważ samochód żony wyzionął ducha a że dziecko małe itd - musi dziewczyna czymś się przemieszczać:) no a że po ostatnim zakupie francuza ok 5 lat temu (C5 X7) polubiłem tę Francuzką motoryzację no więc na jakiegoś peugeota, citroena czy właśnie renault paść musiało

 

Zakupiłem auto z podobno EGRem do wymiany (palił się check), auto jeździło i jeździ cały czas bdb - ma moc (jeżeli 82ps można nazwać mocą) - wiecie o czym mówię, przyspiesza jak trzeba, nie szarpie, nie kopci, odpala od razu itp

 

Egrek był w zestawie do auta, więc mimo wszystko postanowiłem się tym zająć, wymieniłem go, wyczyściłem rurę dolotową - w sumie śmiga jak śmigał (czyli dobrze) Natomiast check nie zniknął.
Mam ELM327 którym zbytnio nie potrafię się posługiwać, zainstalowałem ddt4all którego nie umiem odpalić (nie potrafi pobrać bazy), więc PyRenem po wymianie EGRka odczytałem błędy, skasowałem i ponownie odczytałem po przejażdżce.

 

Poniżej w załączniku lista błędów które zostały - czy ktoś może wytłumaczyć co one oznaczają?? (szukałem na forach ale nie wiem dlaczego niekiedy znajdę temat dotyczący takiego samego kodu błędu ale opis jest zupełnie inny). DF031 - podejrzewam że moduł komfortu albo mechanizm linek pada w prawej szybie i jest przeciążenie - bo na słuch chodzi gorzej i nie pamięta u mnie dolnego punktu (tzn po opuszczeniu szyby na maxa, resetuje się i trzeba od nowa programować położenie szyby). Co oznacza zapis "MEMORISED" przy kodach? (może to nie są aktualne błędy ale zostały w pamięci?) Pytanie więc dlaczego świeci się Check??? bo nie sądzę żeby z powodu np czujnika temp zewnętrznej...

Z góry dzięki

Marcin

megane ciągłe.jpg

megane ciągłe2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie błędy dotyczą modułu komfortu, nie mają wpływu na prace silnika.

Df 010 - sterowanie dźwignią pod kierownicą, sterowanie kierunkami, wycieraczkami.

DF 011- czujnik opadów, zmierzchu.

DF 014- obwód czytnika karty

DF 027- czujnik temperatury zewnętrznej

DF 031 - impulsowy podnośnik szyby

Te błędy mogły wyniknąć np. z rozładowanego akumulatora. Jeżeli po usunięciu nie powracają to zapomnij o błędach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź a czy właśnie zapis po prawej (memorised) oznacza właśnie że błąd nie jest już aktywny? Nie wygrzebałem nigdzie jak dokładnie to odczytywać.
Klikałem w PyRENIE 'CLEAR' ale ta lista kodów błędów nadal się po tym wyświetla

 

a czy błąd DF016 może powodować świecienie się CHECKa?
 

Chodzi o to że teraz nie mam pewności czy ten błąd jest powodem świecenia się CHECKa czy może siedzi w kompie inny błąd którego PyREN po prostu nie widzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DF016 to błąd obwodu zaworu egr i oczywiście check może świecić.

Memorised  to zdaje się błąd zapamiętany, jeżeli nie można usunąć to albo program tego nie potrafi albo ciągle jest usterka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje.
Twoje wypowiedzi są dla Mnie bardzo pomocne. Najwyraźniej nie udało mi się go w ogóle skasować tym programem - bo nawet gdy silnika nie odpalałem to błąd ciągle był (raczej komputer może zobaczyć błąd EGR po odpaleniu silnika...).

 

Jeszcze raz dzięki, będę więc w wolnej chwili walczył z uruchomieniem ddt4all :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!