Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mechanizm ciegienka zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym bardzo prosić o pomoc.

Wczoraj zabrałem się za naprawę zacinających się klamek w mojej megane II. Udało sie w każdej przywrócić działanie jednakże w drzwiach kierowcy jest do wyciągnięcia zamek który jest połączony cięgienkiem.

Problem polega na tym że po jego montażu nie potrafię otworzyć drzwi od zewnątrz. Wymontowałem cały mechanizm i sprawdziłem działanie linek. Patrząc na wprost do otworu gdzie wchodzi cięgienko jedyny możlwy montaż to gdzie wkładka zamka jest poziomo a ciegienko pionowo (jeżeli jest pionowo to ciągnąc za linkę od otwierania klamką nie działa - jeżeli obrucę cięgienkiem w lewo to działa otwieranie z klamki zew. Tak też zmontowałem (ale wtedy wkładka zamka jest pionowo wiec nie wprowadzałem do gniazda tego cięgna) Po zmontowaniu całości auto sie otwierało ale nie zamykało drzwi z pilota.

Zauwazyłem że są 3 pozycje w gnieździe (obrócone w lewo - działa otwieranie poprzez ciągniecie linki ale wkładka jest pionowo, na wprost - nie działa otwieranie a wkładka zamka jest poziomo, oraz obrócone w prawo - nie działa otwieranie i wkładka jest pionowo) dodatkowo w każdych tych kombinacjach działa otwieranie od wewnątrz.

Proszę o waszą pomoc jak to zmontować aby mogło to działać

s.jpg

12.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowa pozycja to zamknięte - możliwość włożenia i wyciągnięcia klucza. Dolna, albo górna pozycja to otwieranie, a przeciwna niby pusta jest potrzebna do zamknięcia ( przeskok w zamku ). Przy zamknięciu z zewnątrz - od środka otwiera się klamką - jest to prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 15.04.2019 o 07:56, jonny1000 napisał(a):

X

Rozwiń  

Po wyjęciu kluczyka nie może być w nim blokady. Po włożeniu wkładki zamka (robisz to z kluczykiem) trzeba wyjąć kluczyk, żeby drzwi z zewnątrz pozostały otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka linka zamka idzie do klamki zewnętrzne. Cięgno masz zahaczone o mechanizm obrotowy, a pancerz włożony w widełki. Może tego nie zrobiłeś? Jestem wzrokowcem i z pamięci ciężko to opisać.

Jeśli to tu jest problem, to wieczorem zrobię zdjęcie mechanizmu klamki z widocznymi widełkami od pancerza. To cięgno podchodzi z dołu blisko wkładu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zaznaczony mechanizm z tym nie mam problemu. Nie wiem jak ustawić cięgienko i jak wkładkę żeby po włożeniu pasowało i oczywiście można byłoby otworzyć jak i zamknąć auto. Proszę jeżeli ktoś może opisać jak wygląda montaz samej wkładki do drzwi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 15.04.2019 o 16:14, jonny1000 napisał(a):

Nie wiem jak ustawić cięgienko i jak wkładkę żeby po włożeniu pasowało

Rozwiń  

 

  W dniu 15.04.2019 o 13:18, jabrze napisał(a):

Po włożeniu wkładki zamka (robisz to z kluczykiem) trzeba wyjąć kluczyk, żeby drzwi z zewnątrz pozostały otwarte.

Rozwiń  

Dokładniej - żeby można podnieść klamkę i otworzyć drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale jestem laikiem i czy mógłbyś proszę opisać krok po kroku jak wkłada się tę wkładkę?

W jakiej pozycji ma być cięgienko i jak ustawione gniazdo. Czy drzwi mają być zaryglowane? czy kluczyk ma być w wkładce podczas wkładania kiedy go wyciągnąć, czy mam go przekręcić w jakiś sposób?

Przepraszam za tyle pytań ale chciałbym to sam naprawić

 

  W dniu 15.04.2019 o 19:49, jabrze napisał(a):

 

Dokładniej - żeby można podnieść klamkę i otworzyć drzwi.

Rozwiń  

 

Czy mógłbym Cie prosić o określenie krok po kroku jak włożyć tę wkładkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.04.2019 o 08:24, jonny1000 napisał(a):

X

Rozwiń  

Jest film na YT.

Wkładkę masz ustawioną tak, żeby jej bagnet wszedł do gniazda zamka. Następnie manipulując kluczykiem zostawiasz w pozycji, żeby dała się podnieść klamką zewnętrzną i wyciągasz kluczyk. Następnie blokujesz wkładkę za pomocą dźwigni w otworze czoła drzwi.

Jeśli tego nie można zrobić - trzeba wyjąć zamek, rozebrać i go rozlokować lub wymienić na sprawny.

Miałem podobny przypadek zablokowania i po zdjęciu obudowy od razu widać przyczynę. Wystarczy posymulować dźwigniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.04.2019 o 10:45, jabrze napisał(a):

Jest film na YT.

Wkładkę masz ustawioną tak, żeby jej bagnet wszedł do gniazda zamka. Następnie manipulując kluczykiem zostawiasz w pozycji, żeby dała się podnieść klamką zewnętrzną i wyciągasz kluczyk. Następnie blokujesz wkładkę za pomocą dźwigni w otworze czoła drzwi.

Jeśli tego nie można zrobić - trzeba wyjąć zamek, rozebrać i go rozlokować lub wymienić na sprawny.

Miałem podobny przypadek zablokowania i po zdjęciu obudowy od razu widać przyczynę. Wystarczy posymulować dźwigniami.

Rozwiń  

 

Próbowałem wiele możliwości i ciągle to samo - zamek zamknięty od zewnątrz.

 

Otwór wygląda tak (cięgienko może wejść tylko w pozycji pionowej):

20190419_183853.thumb.jpg.40f219b6eb8d36c94cd47e7723729897.jpg20190419_183904.thumb.jpg.81e46d140a7859bdcb343d52db1b61b5.jpg

 

Wkładam mechanizm z cięgienkiem (kluczyk włożony):

20190419_183930.thumb.jpg.a518bd5399bfc52bddfb782242d1c53e.jpg 20190419_183944.thumb.jpg.5b2161465b4ab5f2ab73c82571b68814.jpg

 

Następnie

20190419_183951.thumb.jpg.897e52621a3f0a5986134591b38e8eef.jpg 20190419_184007.thumb.jpg.e18389b8559c4ef67703f39d27e5015f.jpg

 

Próbowałem trzymać za klamkę ale to nic nie dało (w tej pozycji nie można otworzyć od zewnątrz)

 

Jedyna możliwość otwarcia drzwi po włożeniu wkładki jest w tej pozycji:

20190419_184028.thumb.jpg.1464ee8d5842cdcdf92ceecc0c2126a6.jpg

Ale wtedy nie da sie wyciągnąć kluczyka (cięgienko wewnątrz mechanizmu jest w pozycji poziomej)

 

Proszę, musi istnieć jakiś sposób, to nie może być aż tak skomplikowane.

 

Na YT jest film gdzie jest to wkładane jak wyciągane i to bez kluczyka.

Edytowane przez jonny1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 19.04.2019 o 17:03, jonny1000 napisał(a):

 

Ale wtedy nie da sie wyciągnąć kluczyka (cięgienko wewnątrz mechanizmu jest w pozycji poziomej)

Rozwiń  

Skoro wracając kluczyk do wyciągnięcia klamka się blokuje, tzn, że mechanizm blokady w zamku nie pracuje prawidłowo. Ruchy kluczykiem góra-dół to wyraźnie słyszalne przeskoki blokady.

Oznacza jedno - bez zdjęcia obudowy zamka i stwierdzeniu przyczyny uszkodzenia (jest przy zębniku napędowym)się nie nie obędzie. Ty robisz wszystko prawidłowo. Śmiało rozbieraj - nic się w nim nie rozsypie. Przed przesunięciem obudowy trzeba odgiąć jej blokady. Po rozebraniu zwróć uwagę na pracę sprężyn. Jedna jest napędowa od przylegania zębnika przenoszącego napęd z silnika, a drugą kojarzę z suwakiem przełączającym i samą blokadą. Praca tego zamka też jest na YT (strona obcojęzyczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!