Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mechanizm ciegienka zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym bardzo prosić o pomoc.

Wczoraj zabrałem się za naprawę zacinających się klamek w mojej megane II. Udało sie w każdej przywrócić działanie jednakże w drzwiach kierowcy jest do wyciągnięcia zamek który jest połączony cięgienkiem.

Problem polega na tym że po jego montażu nie potrafię otworzyć drzwi od zewnątrz. Wymontowałem cały mechanizm i sprawdziłem działanie linek. Patrząc na wprost do otworu gdzie wchodzi cięgienko jedyny możlwy montaż to gdzie wkładka zamka jest poziomo a ciegienko pionowo (jeżeli jest pionowo to ciągnąc za linkę od otwierania klamką nie działa - jeżeli obrucę cięgienkiem w lewo to działa otwieranie z klamki zew. Tak też zmontowałem (ale wtedy wkładka zamka jest pionowo wiec nie wprowadzałem do gniazda tego cięgna) Po zmontowaniu całości auto sie otwierało ale nie zamykało drzwi z pilota.

Zauwazyłem że są 3 pozycje w gnieździe (obrócone w lewo - działa otwieranie poprzez ciągniecie linki ale wkładka jest pionowo, na wprost - nie działa otwieranie a wkładka zamka jest poziomo, oraz obrócone w prawo - nie działa otwieranie i wkładka jest pionowo) dodatkowo w każdych tych kombinacjach działa otwieranie od wewnątrz.

Proszę o waszą pomoc jak to zmontować aby mogło to działać

s.jpg

12.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowa pozycja to zamknięte - możliwość włożenia i wyciągnięcia klucza. Dolna, albo górna pozycja to otwieranie, a przeciwna niby pusta jest potrzebna do zamknięcia ( przeskok w zamku ). Przy zamknięciu z zewnątrz - od środka otwiera się klamką - jest to prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jonny1000 napisał:

X

Po wyjęciu kluczyka nie może być w nim blokady. Po włożeniu wkładki zamka (robisz to z kluczykiem) trzeba wyjąć kluczyk, żeby drzwi z zewnątrz pozostały otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka linka zamka idzie do klamki zewnętrzne. Cięgno masz zahaczone o mechanizm obrotowy, a pancerz włożony w widełki. Może tego nie zrobiłeś? Jestem wzrokowcem i z pamięci ciężko to opisać.

Jeśli to tu jest problem, to wieczorem zrobię zdjęcie mechanizmu klamki z widocznymi widełkami od pancerza. To cięgno podchodzi z dołu blisko wkładu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zaznaczony mechanizm z tym nie mam problemu. Nie wiem jak ustawić cięgienko i jak wkładkę żeby po włożeniu pasowało i oczywiście można byłoby otworzyć jak i zamknąć auto. Proszę jeżeli ktoś może opisać jak wygląda montaz samej wkładki do drzwi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jonny1000 napisał:

Nie wiem jak ustawić cięgienko i jak wkładkę żeby po włożeniu pasowało

 

6 godzin temu, jabrze napisał:

Po włożeniu wkładki zamka (robisz to z kluczykiem) trzeba wyjąć kluczyk, żeby drzwi z zewnątrz pozostały otwarte.

Dokładniej - żeby można podnieść klamkę i otworzyć drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale jestem laikiem i czy mógłbyś proszę opisać krok po kroku jak wkłada się tę wkładkę?

W jakiej pozycji ma być cięgienko i jak ustawione gniazdo. Czy drzwi mają być zaryglowane? czy kluczyk ma być w wkładce podczas wkładania kiedy go wyciągnąć, czy mam go przekręcić w jakiś sposób?

Przepraszam za tyle pytań ale chciałbym to sam naprawić

 

Dnia 15.04.2019 o 21:49, jabrze napisał:

 

Dokładniej - żeby można podnieść klamkę i otworzyć drzwi.

 

Czy mógłbym Cie prosić o określenie krok po kroku jak włożyć tę wkładkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Tue Apr 16 2019 o 10:24, jonny1000 napisał:

X

Jest film na YT.

Wkładkę masz ustawioną tak, żeby jej bagnet wszedł do gniazda zamka. Następnie manipulując kluczykiem zostawiasz w pozycji, żeby dała się podnieść klamką zewnętrzną i wyciągasz kluczyk. Następnie blokujesz wkładkę za pomocą dźwigni w otworze czoła drzwi.

Jeśli tego nie można zrobić - trzeba wyjąć zamek, rozebrać i go rozlokować lub wymienić na sprawny.

Miałem podobny przypadek zablokowania i po zdjęciu obudowy od razu widać przyczynę. Wystarczy posymulować dźwigniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.04.2019 o 12:45, jabrze napisał:

Jest film na YT.

Wkładkę masz ustawioną tak, żeby jej bagnet wszedł do gniazda zamka. Następnie manipulując kluczykiem zostawiasz w pozycji, żeby dała się podnieść klamką zewnętrzną i wyciągasz kluczyk. Następnie blokujesz wkładkę za pomocą dźwigni w otworze czoła drzwi.

Jeśli tego nie można zrobić - trzeba wyjąć zamek, rozebrać i go rozlokować lub wymienić na sprawny.

Miałem podobny przypadek zablokowania i po zdjęciu obudowy od razu widać przyczynę. Wystarczy posymulować dźwigniami.

 

Próbowałem wiele możliwości i ciągle to samo - zamek zamknięty od zewnątrz.

 

Otwór wygląda tak (cięgienko może wejść tylko w pozycji pionowej):

20190419_183853.thumb.jpg.40f219b6eb8d36c94cd47e7723729897.jpg20190419_183904.thumb.jpg.81e46d140a7859bdcb343d52db1b61b5.jpg

 

Wkładam mechanizm z cięgienkiem (kluczyk włożony):

20190419_183930.thumb.jpg.a518bd5399bfc52bddfb782242d1c53e.jpg 20190419_183944.thumb.jpg.5b2161465b4ab5f2ab73c82571b68814.jpg

 

Następnie

20190419_183951.thumb.jpg.897e52621a3f0a5986134591b38e8eef.jpg 20190419_184007.thumb.jpg.e18389b8559c4ef67703f39d27e5015f.jpg

 

Próbowałem trzymać za klamkę ale to nic nie dało (w tej pozycji nie można otworzyć od zewnątrz)

 

Jedyna możliwość otwarcia drzwi po włożeniu wkładki jest w tej pozycji:

20190419_184028.thumb.jpg.1464ee8d5842cdcdf92ceecc0c2126a6.jpg

Ale wtedy nie da sie wyciągnąć kluczyka (cięgienko wewnątrz mechanizmu jest w pozycji poziomej)

 

Proszę, musi istnieć jakiś sposób, to nie może być aż tak skomplikowane.

 

Na YT jest film gdzie jest to wkładane jak wyciągane i to bez kluczyka.

Edytowane przez jonny1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, jonny1000 napisał:

 

Ale wtedy nie da sie wyciągnąć kluczyka (cięgienko wewnątrz mechanizmu jest w pozycji poziomej)

Skoro wracając kluczyk do wyciągnięcia klamka się blokuje, tzn, że mechanizm blokady w zamku nie pracuje prawidłowo. Ruchy kluczykiem góra-dół to wyraźnie słyszalne przeskoki blokady.

Oznacza jedno - bez zdjęcia obudowy zamka i stwierdzeniu przyczyny uszkodzenia (jest przy zębniku napędowym)się nie nie obędzie. Ty robisz wszystko prawidłowo. Śmiało rozbieraj - nic się w nim nie rozsypie. Przed przesunięciem obudowy trzeba odgiąć jej blokady. Po rozebraniu zwróć uwagę na pracę sprężyn. Jedna jest napędowa od przylegania zębnika przenoszącego napęd z silnika, a drugą kojarzę z suwakiem przełączającym i samą blokadą. Praca tego zamka też jest na YT (strona obcojęzyczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!