Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem


Zajaczek87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem mam od ok. 3-4 tygodni. Objaw to problem z odpaleniem. Odpala gaśnie wydaje dziwne dźwięki, w końcu odpali i jest ok.

Auto może stać trzy dni pod domem i rano o 5:30 gdy jest 7 stopni pali od strzała ale gdybym spróbował odpalić go koło 14 gdy na dworze będzie ok 20 stopni to zacznie się problem. Rano odpala od strzała jadę do pracy i o 14 nie mogę go odpalić bo jest za ciepło na dworze. Jak jest pochmurno to pali o każdej porze. Może to zbieg okoliczności ale dzieje się tak od samego początku. Jak jest ciepło to nie pali.Jak już odpali to mogę go gasić odpalać nic się nie dzieje. W linkach są trzy filmiki które obrazują cały problem z odpaleniem. Do tego filmik KZFR wydaje mi się że dziwnie pracuje. Mechanik za pierwszym razem powiedział że to KZFR ale gdy puściłem mu film to pytał czy nie ma takiego grzechotania mówię że nie.. To mówi że może pompa w sumie to on sam nie wie. 

https://www.youtube.com/watch?v=ukOgfiuCyr0
https://www.youtube.com/watch?v=00E3k_wjeQQ
https://www.youtube.com/watch?v=mYHet046bu4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, wymieniłem czujnik położenia wału dwa tygodnie temu. Roboty na 10 minut. Nie trzeba wyciągać aku. poluzowałem tylko tą rurę dolotu powietrza. Nie pisałem wcześniej bo nie było pogody dzisiaj 23 stopnie słońce cały dzień świeciło na aucie wchodzę odpala od strzała. Andrzej-2010 Dziękuję za pomoc. Mechanik chciał wymieniać KZFR 700zł poszło by w błoto. tz. pewnie i tak KZFR padnie prędzej czy później. Brak sugestii ze strony mechanika że może być to czujnik wału dyskwalifikuje go u mnie, szokujące jest to że mechanik ten cieszy się bardzo dużą sławą we Wrocławiu i oddawałem mu zawsze auto z pełnym zaufaniem. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. 

 

Witam ponownie, niestety problem pozostał :( wczoraj rano odpalił od strzała po 2 godzinach to samo co na filmach w załączniku. Było 27 stropni. Ręce opadają. Nie mam pomysłu oddać do mechanika i płacić ok tysiaka to trochę przesada. Zauważyłem jeszcze jedno jak zaczyna tak świstać to trzeba go trochę wkręcić na obroty i wtedy nie zgaśnie ale to tylko w początkowym stadium, jak postoi dłużej to będzie kręcić kręcić kręcić później za 4-5 razem zacznie odpalać i za 8 odpali. 

Edytowane przez Zajaczek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 23.04.2019 o 10:23, Zajaczek87 napisał:

Mechanik za pierwszym razem powiedział że to KZFR, ale gdy puściłem mu film to pytał czy nie ma takiego grzechotania mówię że nie..

1/ Drugim czynnikiem mającym b. duży wpływ na rozruch silnika to czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

      a/ czujnik ten optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

2/ Wymień filtr powietrza,

3/ Przy dużym udziale jazdy miejskiej, zalecam dać mocno po garach na wysokich obrotach, aby przeczyścić

      katalizator - czynność należy powtarzać wielokrotnie,

4/ Wszelkie zaśniedziałe łącza, złącza, kostki ( czujników ), łącza w UPC – przeczyścić " Kontakt 60",

5/ Masz już przebieg 161.000 km ;

     a/ czy zmieniałeś już rozrząd?

     b/ czy czujniki ; wału i wałka zamontowałeś oryginały ?

     c/ wymień świece, polecane to ; Eyquyem lub Beru i szczelina między elektrodami rzędu 0,7 mm,

     d/ świece i cewki muszą być suche i czyste, a cewki bez żadnych uszkodzeń i przebić elektrycznych,

6/ Objawy uszkodzonej cewki to ;

     a/ nie równa praca silnika, brak mocy, zapach benzyny, wypadanie zapłonów, szarpanie, strzelanie, gaśnięcie,

     b/ skontrolować izolacje znajdującą się na cewkach, bo delikatnie pęknięta może powodować przebicie iskry

          na silnik oraz szarpanie, trudności w rozruchu,

     c/ czasami mało widoczna wilgoć na cewce i pojawiają się problemy. Silnik chodzi jak traktor, szarpie, muli,

          nierówno pracuje, jeżeli cewki są zawilgocone. Najbardziej zawodne są cewki Sagem, polecane to Beru.

d/ każdą cewkę, mimo wszystko wypiąć i kolejno zastępować nową ( polecane to Beru ) – obserwować,

      Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Oddałem auto na warsztat . Po 2 dniach dzwoni mechanik i mówi że wszystko jest ok i nie ma co szukać usterki. Pytał czy często było jeżdżone na rezerwie. Bo według niego to pompa tz. jak było za mało paliwa a bardzo gorąco to paliwo bardzo paruje co powodowało zapowietrzanie/cofanie dlatego miałem problem z odpaleniem bo w przewodach nie było paliwa. A w pompie jest jakiś odpowietrznik zawór czy coś takiego i on może być uszkodzony. Ale jeśli zatankowałem pod korek i jest spokój to on by to  obserwował dalej. Mam mieć zawsze przynajmniej 1/4 baku. Sprawdził wszystko co mógł. Przetrzepał kompem całe auto i nic KZFR cacy 162tyś przebiegu(warto było od nowości wymieniać olej max co 1 rok lub 15tyś). Poprosiłem w takim razie o zrobienie klimy(zapchany odpływ) oleje filtry.  I to tyle mówiłem że wymieniłem czujnik wału od razu powiedział że czujnik jest ok. Bo jeśli czujnik bym miał uszkodzony to by odpalał i gasł od razu. To tyle dalej jestem szczęśliwym posiadaczem meganki na którą poleciało tyle mięsa w ostatnim czasie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zajaczek87 napisał:

jeśli zatankowałem pod korek i jest spokój to on by to  obserwował dalej.

Mam mieć zawsze przynajmniej 1/4 baku.

O niskim poziomie paliwa w baku nic nie pisałeś,

Przeważnie użytkownicy z instalacją LPG jeżdżą z małą ilością benzyny w baku i zacierają pompy paliwa,

Tankuj na sprawdzonych stacjach,

Przeganiaj auto na wysokich obrotach, celem przedmuchania katalizatora,

Stosuj markowy ;

  -  olej, np; VALVOLINE SynPower 5W40,

  -  markowe filtry; mann, knecht, purflux,

  -  kontroluj stan koła pasowego wału korbowego z amortyzatorem drgań skrętnych,

  -  pamiętaj o pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej trzymać połowę baku, całego nie ma po co zalewać pod korek, po co chcesz wozić zbędną wagę. Na rezerwie nie ma co jeździć szkoda pompy, a czasami jak się gaz skończy a do stacji kawałek to dobrze jest mieć trochę wachy w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

O niskim poziomie paliwa w baku nic nie pisałeś,

Nie wiedziałem że ma to znaczenie. Zazwyczaj tankuje pod korek raz w miesiącu. Czasami zdarzyło się przejechać na rezerwie 30 kilometrów. 

 

10 godzin temu, czik3n napisał:

Na rezerwie nie ma co jeździć szkoda pompy, a czasami jak się gaz skończy a do stacji kawałek to dobrze jest mieć trochę wachy w zbiorniku.

 

Nie mam gazu, chciałem założyć ale sprzedający(brat) powiedział że urwie mi głowę jak wsadzę gaz i mi go nie sprzeda... (złe doświadczenie z mondeo st wsadził gaz i padł silnik) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2019 o 22:25, Zajaczek87 napisał:

 

 

Nie mam gazu, chciałem założyć ale sprzedający(brat) powiedział że urwie mi głowę jak wsadzę gaz i mi go nie sprzeda... (złe doświadczenie z mondeo st wsadził gaz i padł silnik) 

Nie w tym 1.6 k4m :D, Ja mam i osobiście w rok zrobiłem grubo ponad 30tyś na gazie ( wcześniej pół roku dycha na benzynie) i wszystko śmiga, a gaz tanieje gdzieniegdzie już 1.95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!