Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem


Zajaczek87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem mam od ok. 3-4 tygodni. Objaw to problem z odpaleniem. Odpala gaśnie wydaje dziwne dźwięki, w końcu odpali i jest ok.

Auto może stać trzy dni pod domem i rano o 5:30 gdy jest 7 stopni pali od strzała ale gdybym spróbował odpalić go koło 14 gdy na dworze będzie ok 20 stopni to zacznie się problem. Rano odpala od strzała jadę do pracy i o 14 nie mogę go odpalić bo jest za ciepło na dworze. Jak jest pochmurno to pali o każdej porze. Może to zbieg okoliczności ale dzieje się tak od samego początku. Jak jest ciepło to nie pali.Jak już odpali to mogę go gasić odpalać nic się nie dzieje. W linkach są trzy filmiki które obrazują cały problem z odpaleniem. Do tego filmik KZFR wydaje mi się że dziwnie pracuje. Mechanik za pierwszym razem powiedział że to KZFR ale gdy puściłem mu film to pytał czy nie ma takiego grzechotania mówię że nie.. To mówi że może pompa w sumie to on sam nie wie. 

https://www.youtube.com/watch?v=ukOgfiuCyr0
https://www.youtube.com/watch?v=00E3k_wjeQQ
https://www.youtube.com/watch?v=mYHet046bu4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, wymieniłem czujnik położenia wału dwa tygodnie temu. Roboty na 10 minut. Nie trzeba wyciągać aku. poluzowałem tylko tą rurę dolotu powietrza. Nie pisałem wcześniej bo nie było pogody dzisiaj 23 stopnie słońce cały dzień świeciło na aucie wchodzę odpala od strzała. Andrzej-2010 Dziękuję za pomoc. Mechanik chciał wymieniać KZFR 700zł poszło by w błoto. tz. pewnie i tak KZFR padnie prędzej czy później. Brak sugestii ze strony mechanika że może być to czujnik wału dyskwalifikuje go u mnie, szokujące jest to że mechanik ten cieszy się bardzo dużą sławą we Wrocławiu i oddawałem mu zawsze auto z pełnym zaufaniem. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. 

 

Witam ponownie, niestety problem pozostał :( wczoraj rano odpalił od strzała po 2 godzinach to samo co na filmach w załączniku. Było 27 stropni. Ręce opadają. Nie mam pomysłu oddać do mechanika i płacić ok tysiaka to trochę przesada. Zauważyłem jeszcze jedno jak zaczyna tak świstać to trzeba go trochę wkręcić na obroty i wtedy nie zgaśnie ale to tylko w początkowym stadium, jak postoi dłużej to będzie kręcić kręcić kręcić później za 4-5 razem zacznie odpalać i za 8 odpali. 

Edytowane przez Zajaczek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 23.04.2019 o 10:23, Zajaczek87 napisał:

Mechanik za pierwszym razem powiedział że to KZFR, ale gdy puściłem mu film to pytał czy nie ma takiego grzechotania mówię że nie..

1/ Drugim czynnikiem mającym b. duży wpływ na rozruch silnika to czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

      a/ czujnik ten optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

2/ Wymień filtr powietrza,

3/ Przy dużym udziale jazdy miejskiej, zalecam dać mocno po garach na wysokich obrotach, aby przeczyścić

      katalizator - czynność należy powtarzać wielokrotnie,

4/ Wszelkie zaśniedziałe łącza, złącza, kostki ( czujników ), łącza w UPC – przeczyścić " Kontakt 60",

5/ Masz już przebieg 161.000 km ;

     a/ czy zmieniałeś już rozrząd?

     b/ czy czujniki ; wału i wałka zamontowałeś oryginały ?

     c/ wymień świece, polecane to ; Eyquyem lub Beru i szczelina między elektrodami rzędu 0,7 mm,

     d/ świece i cewki muszą być suche i czyste, a cewki bez żadnych uszkodzeń i przebić elektrycznych,

6/ Objawy uszkodzonej cewki to ;

     a/ nie równa praca silnika, brak mocy, zapach benzyny, wypadanie zapłonów, szarpanie, strzelanie, gaśnięcie,

     b/ skontrolować izolacje znajdującą się na cewkach, bo delikatnie pęknięta może powodować przebicie iskry

          na silnik oraz szarpanie, trudności w rozruchu,

     c/ czasami mało widoczna wilgoć na cewce i pojawiają się problemy. Silnik chodzi jak traktor, szarpie, muli,

          nierówno pracuje, jeżeli cewki są zawilgocone. Najbardziej zawodne są cewki Sagem, polecane to Beru.

d/ każdą cewkę, mimo wszystko wypiąć i kolejno zastępować nową ( polecane to Beru ) – obserwować,

      Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Oddałem auto na warsztat . Po 2 dniach dzwoni mechanik i mówi że wszystko jest ok i nie ma co szukać usterki. Pytał czy często było jeżdżone na rezerwie. Bo według niego to pompa tz. jak było za mało paliwa a bardzo gorąco to paliwo bardzo paruje co powodowało zapowietrzanie/cofanie dlatego miałem problem z odpaleniem bo w przewodach nie było paliwa. A w pompie jest jakiś odpowietrznik zawór czy coś takiego i on może być uszkodzony. Ale jeśli zatankowałem pod korek i jest spokój to on by to  obserwował dalej. Mam mieć zawsze przynajmniej 1/4 baku. Sprawdził wszystko co mógł. Przetrzepał kompem całe auto i nic KZFR cacy 162tyś przebiegu(warto było od nowości wymieniać olej max co 1 rok lub 15tyś). Poprosiłem w takim razie o zrobienie klimy(zapchany odpływ) oleje filtry.  I to tyle mówiłem że wymieniłem czujnik wału od razu powiedział że czujnik jest ok. Bo jeśli czujnik bym miał uszkodzony to by odpalał i gasł od razu. To tyle dalej jestem szczęśliwym posiadaczem meganki na którą poleciało tyle mięsa w ostatnim czasie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zajaczek87 napisał:

jeśli zatankowałem pod korek i jest spokój to on by to  obserwował dalej.

Mam mieć zawsze przynajmniej 1/4 baku.

O niskim poziomie paliwa w baku nic nie pisałeś,

Przeważnie użytkownicy z instalacją LPG jeżdżą z małą ilością benzyny w baku i zacierają pompy paliwa,

Tankuj na sprawdzonych stacjach,

Przeganiaj auto na wysokich obrotach, celem przedmuchania katalizatora,

Stosuj markowy ;

  -  olej, np; VALVOLINE SynPower 5W40,

  -  markowe filtry; mann, knecht, purflux,

  -  kontroluj stan koła pasowego wału korbowego z amortyzatorem drgań skrętnych,

  -  pamiętaj o pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej trzymać połowę baku, całego nie ma po co zalewać pod korek, po co chcesz wozić zbędną wagę. Na rezerwie nie ma co jeździć szkoda pompy, a czasami jak się gaz skończy a do stacji kawałek to dobrze jest mieć trochę wachy w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

O niskim poziomie paliwa w baku nic nie pisałeś,

Nie wiedziałem że ma to znaczenie. Zazwyczaj tankuje pod korek raz w miesiącu. Czasami zdarzyło się przejechać na rezerwie 30 kilometrów. 

 

10 godzin temu, czik3n napisał:

Na rezerwie nie ma co jeździć szkoda pompy, a czasami jak się gaz skończy a do stacji kawałek to dobrze jest mieć trochę wachy w zbiorniku.

 

Nie mam gazu, chciałem założyć ale sprzedający(brat) powiedział że urwie mi głowę jak wsadzę gaz i mi go nie sprzeda... (złe doświadczenie z mondeo st wsadził gaz i padł silnik) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2019 o 22:25, Zajaczek87 napisał:

 

 

Nie mam gazu, chciałem założyć ale sprzedający(brat) powiedział że urwie mi głowę jak wsadzę gaz i mi go nie sprzeda... (złe doświadczenie z mondeo st wsadził gaz i padł silnik) 

Nie w tym 1.6 k4m :D, Ja mam i osobiście w rok zrobiłem grubo ponad 30tyś na gazie ( wcześniej pół roku dycha na benzynie) i wszystko śmiga, a gaz tanieje gdzieniegdzie już 1.95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!