Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda podczas wiatru


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem Was zapytać, czy w trakcie jazdy przy silnym wietrze macie problemy z utrzymaniem toru jazdy? Cały czas muszę wtedy korygować jazdę i trzymać mocno kierownicę. 

Dodam,  że miałem tak też w Insigni, ale za to jadąc Clio IV lub Kadjarem nie miałem takich  problemów. 

Nie wiem od czego to zależy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, seimi napisał:

ale za to jadąc Clio IV lub Kadjarem nie miałem takich  problemów

Może za słabo wiało :D

15 minut temu, seimi napisał:

Nie wiem od czego to zależy. 

Od matki natury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już różnymi samochodami w różnych warunkach i takiej tragedii podczas wiatru jak jest w megane i właśnie wspomnianej  insigni nie miałem w innych modelach,  dlatego potem czy u Was też tak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma subiektywne odczucia. Ciężko powiedzieć i Ci pomóc ale jak auto jedzie prosto gdy jest bezwietrznie, a ściąga jak wieje to jest to normalne zjawisko. Duże znaczenie ma też pochylenie drogi po której się jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ma podobne negatywne odczucia i nie trzeba do tego specjalnie silnego wiatru, na autostradzie albo po prostu jadąc ponad 100km/h autko tańczy na drodze.Cóż moge powiedzieć, aerodynamicznie auto kiepskie..Mam take przemyślenia że częściowo odpowiadać moze za to budowa zderzaka.Sporo otwartych powierzchni, spory gril, duzo powietrza wpada do komory silnika i widocznie nie ma mozliwosci swobodnego jej opuszczenia.Maska samochodu działa wtedy jak skrzydło i przednia oś jest odciążona co przy bocznych podmuchach powoduje problemy z utrzymaniem prostej lini jazdy.

Edytowane przez pawelbass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak latałem Megane 2 która była leciutka to szarpało nią dosyć sporo. Aktualnie jeżdżę Peugeotem 407 SW i że jest to auto trochę cięższe i masywniejsze to na wietrze miota nim dużo mniej i łatwiej utrzymać tor jazdy. No, ale na silne podmuchy nic nie poradzisz, będzie to odczuwalne w każdej osobówce i jest to zupełnie naturalne.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,  że choć jedna osoba ma podobne spostrzeżenia do moich. 

Powtórzę raz jeszcze. Jeździłem różnymi autami w życiu i taka niestabilność na wietrze zdarzyła mi się tylko w insigni sedan. Pomimo tego,  że auto było twarde i ciężkie,  latało po drodze jak oszalałe. I nie był to niemiecki rozbitek, ale 3-latek z polskiego salonu. Megane podobnie. Nie miałem takich problemów w clio IV, Kadjarze (wysoki!), astrze H, golfie IV czy maździe 3.

Może rzeczywiście winić należy aerodynamikę.

Jeszcze można zauważyć dużą niestabilność megane na postoju na skrzyżowaniu,  gdzie jest się omijanym przez inne auta. Cała buda lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak ma w dolnej części żaluzję która ogranicza ilość powietrza do komory silnika.  Uruchomia się to przy wiekszej prędkości . 

U siebie założyłem dystanse 15mm na koło. Do felg 17x7j ET 43.  Opona 205/50/17 . Bardzo poprawiło to stabilność,  bez zwiekszania szerokości opony . W Scenicu 2 miałem tak samo przy 17. Różnica w stabilności kolosalna, nawet na autostradzie z boxem 600l na dachu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!