Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda podczas wiatru


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem Was zapytać, czy w trakcie jazdy przy silnym wietrze macie problemy z utrzymaniem toru jazdy? Cały czas muszę wtedy korygować jazdę i trzymać mocno kierownicę. 

Dodam,  że miałem tak też w Insigni, ale za to jadąc Clio IV lub Kadjarem nie miałem takich  problemów. 

Nie wiem od czego to zależy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, seimi napisał:

ale za to jadąc Clio IV lub Kadjarem nie miałem takich  problemów

Może za słabo wiało :D

15 minut temu, seimi napisał:

Nie wiem od czego to zależy. 

Od matki natury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już różnymi samochodami w różnych warunkach i takiej tragedii podczas wiatru jak jest w megane i właśnie wspomnianej  insigni nie miałem w innych modelach,  dlatego potem czy u Was też tak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma subiektywne odczucia. Ciężko powiedzieć i Ci pomóc ale jak auto jedzie prosto gdy jest bezwietrznie, a ściąga jak wieje to jest to normalne zjawisko. Duże znaczenie ma też pochylenie drogi po której się jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ma podobne negatywne odczucia i nie trzeba do tego specjalnie silnego wiatru, na autostradzie albo po prostu jadąc ponad 100km/h autko tańczy na drodze.Cóż moge powiedzieć, aerodynamicznie auto kiepskie..Mam take przemyślenia że częściowo odpowiadać moze za to budowa zderzaka.Sporo otwartych powierzchni, spory gril, duzo powietrza wpada do komory silnika i widocznie nie ma mozliwosci swobodnego jej opuszczenia.Maska samochodu działa wtedy jak skrzydło i przednia oś jest odciążona co przy bocznych podmuchach powoduje problemy z utrzymaniem prostej lini jazdy.

Edytowane przez pawelbass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak latałem Megane 2 która była leciutka to szarpało nią dosyć sporo. Aktualnie jeżdżę Peugeotem 407 SW i że jest to auto trochę cięższe i masywniejsze to na wietrze miota nim dużo mniej i łatwiej utrzymać tor jazdy. No, ale na silne podmuchy nic nie poradzisz, będzie to odczuwalne w każdej osobówce i jest to zupełnie naturalne.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,  że choć jedna osoba ma podobne spostrzeżenia do moich. 

Powtórzę raz jeszcze. Jeździłem różnymi autami w życiu i taka niestabilność na wietrze zdarzyła mi się tylko w insigni sedan. Pomimo tego,  że auto było twarde i ciężkie,  latało po drodze jak oszalałe. I nie był to niemiecki rozbitek, ale 3-latek z polskiego salonu. Megane podobnie. Nie miałem takich problemów w clio IV, Kadjarze (wysoki!), astrze H, golfie IV czy maździe 3.

Może rzeczywiście winić należy aerodynamikę.

Jeszcze można zauważyć dużą niestabilność megane na postoju na skrzyżowaniu,  gdzie jest się omijanym przez inne auta. Cała buda lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak ma w dolnej części żaluzję która ogranicza ilość powietrza do komory silnika.  Uruchomia się to przy wiekszej prędkości . 

U siebie założyłem dystanse 15mm na koło. Do felg 17x7j ET 43.  Opona 205/50/17 . Bardzo poprawiło to stabilność,  bez zwiekszania szerokości opony . W Scenicu 2 miałem tak samo przy 17. Różnica w stabilności kolosalna, nawet na autostradzie z boxem 600l na dachu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!