Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie, gaśnie, wariuje


grahoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem posiadaczem mojej Meganki od ponad 3 lat, ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Zaczęło się od tego, że przy odpalaniu lub gaszeniu (już nie pamiętam) silnika zamki w drzwiach od razu się przełączały, inaczej niż zwykle, nie wiem czy to ma jakiś związek.

Samochód po tym zaczął dziwnie jeździć, potrafi w czasie jazdy czy to na LPG czy to na benzynie tracić moc podczas jednostajnej jazdy, przykładowo jadę 70km/h i trzymam pedał gazu w jednostajnej pozycji a samochód potrafi zachowywać się tak jak bym go puścił i dopiero jak docisnę pedał to szarpnie i jedzie normalnie.

Szarpie podczas puszczania i wciskania gazu.

Przy dojeżdżaniu do świateł i wyhamowywaniu do zera potrafi zgasnąć. Potrafi też zgasnąć jak stoję na światłach.

Mam wrażenie, że jak się rozgrzeje to są lekkie drgania.

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie ale gdy wyłączyłem automatyczne zamykanie drzwi to samochód zaczął jeździć normalnie ale tylko przez kilka dni.

Jak opowiedziałem o tym mechanikowi i podłączyliśmy Megi pod komputer to nie pokazał błędów silnika tylko błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji czy jakoś tak, klima nie działała odkąd kupiłem samochód. Powiedzieli, że ten czujnik jest podłączony pod 5V i zwarcia na nim potrafią powodować wariowanie różnych systemów w samochodzie. Wymienili czujnik, nabili klimę, klima działa, fajnie ale samochód dalej wariuje jak wariował.

 

Miałem nieraz tak, że Megi szarpała i dziwnie pracowała, pomagało osuszenie cewek, bo dostawała się do nich woda

Czytałem, że mogły się przestawić plany spalania czy jakoś tak to się nazywało, chodzi mi o to co gazownicy ustawiają na komputerze LPG, na jakich biegach jakie dawki gazu. Ale samochód wariuje zarówno na LPG jak i na benzynie.

Czytałem, że mogą to być świece, przewody, przepustnica do czyszczenia, silnik krokowy, który odpowiada za pracę na wolnych obrotach, czujnik położenia wału, przestawiony rozrząd o jeden ząbek, sonda lambda, lewe powietrze.

Tylko komputer nie pokazuje żadnych błędów, co robić? Jak żyć?

Mechaników mam zaufanych ale jak już będę z nimi dalej gadał to chciałbym wiedzieć o czym mowa i poradzić się Was tutaj co to może być i co można posprawdzać. Poczytałem na forum ale, że znam się na mechanice pojazdowej jak na balecie to za dużo mi tu nic nie mówi.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, grahoo napisał:

Ale samochód wariuje zarówno na LPG jak i na benzynie.

Czytałem, że mogą to być świece, przewody, przepustnica do czyszczenia, silnik krokowy, który odpowiada za pracę na wolnych obrotach, czujnik położenia wału, przestawiony rozrząd o jeden ząbek, sonda lambda, lewe powietrze.

Silnik do generalnego przeglądu ;

 1/ kiedy wymieniany rozrząd?

 2/ kiedy wymieniane świece?

 3/ zapewnić czystość i suchość cewek i świec ;

      Silnik potrafi chodzić jak ; traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone,

4/ przeczyścić map sensor oraz przepustnicę;

     Map sensor zabrudzony, nie szczelnie zamontowany to;

          -  silnik będzie pracował nie równo na biegu jałowym,

          -  przy gwałtownym dodawaniu gazu będzie wolniej wchodził na obroty,

          -  podobne objawy daje uszkodzony przepływomierz,

5/ przeczyścić czujniki położenia; wału i wałka rozrządu,

6/ przeczyścić wszystkie możliwe zaśniedziałe styki, złączki, wtyczki ( Kontakt 60 ),

7/ szczególna kontrola instalacji LPG ;

     Jazda na LPG na ubogiej mieszance może się w krótkim czasie skończyć remontem silnika,

      Uboga mieszanka na LPG - to najczęściej ;       

               -  źle zestrojona instalacja gazowa, 

                -  brudne filtry fazy lotnej lub ciekłej,

                -  brudne lub wyeksploatowane wtryskiwacze LPG,

                -  brudny lub wyeksploatowany reduktor,

                -  kiepska jakość gazu itp, 

8/ wymienić filtr powietrza oraz filtr paliwa jak masz .

      Montowany na przewodzie paliwowym w okolicy lewego tylnego koła.

1 godzinę temu, grahoo napisał:

Tylko komputer nie pokazuje żadnych błędów, co robić? Jak żyć?

9/ Do czasu przeprowadzenia generalnego serwisu, jazda tylko na benzynie,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rozrząd wymieniany 3 lata temu przy kupnie, przebieg był 112 500, teraz ma około 172 500, przebiegł 60 000 km

2. Świece nie były wymieniane

3. Muszę zlecić mechanikom jakieś dodatkowe zabezpieczenie cewek jeśli to możliwe

4. Silnik pracuje równo ale mam wrażenie, że lekko nim trzęsie i od czasu do czasu obrotu potrafią spaść, z reguły kończy się to zgaśnięciem silnika ale zdarza się, że nie i wtedy czuć jak porządnie zatrzęsie samochodem. Co do wchodzenia na obroty to mam wrażenie, że jak nie dopadnie go jeszcze szarpanie i problemy z gaśnięciem i traceniem mocy to przyśpiesza żwawo ale jak już czuję, że zaczyna tracić moc od czasu do czasu to wtedy zaczyna szarpać i wolniej wchodzi na obroty.

5. Ok, zlecę to.

6. Ok

7. Ok, podjadę do gazownika i zlecę mu przegląd, tankuję gaz najczęściej na Orlenie, zdarza się na tańszej stacji tylko z gazem ale nikt na nią nie narzeka i dużo osób tam tankuje.

8. Ok, zlecę.

9. Ok.

 

Tylko jeszcze jedno pytanie, zlecić to wszystko na raz czy po kolei punktami aż do momentu aż będzie wszystko ok?

Bardzo dziękuję za profesjonalną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, grahoo napisał:

3. Muszę zlecić mechanikom jakieś dodatkowe zabezpieczenie cewek jeśli to możliwe

 

 

1 godzinę temu, grahoo napisał:

Miałem nieraz tak, że Megi szarpała i dziwnie pracowała, pomagało osuszenie cewek, bo dostawała się do nich woda

 

Woda dostaje się przez niedrożne rynienki podszybia lub brak osłony górnej na silniku,

 

16 minut temu, grahoo napisał:

Tylko jeszcze jedno pytanie, zlecić to wszystko na raz czy po kolei punktami aż do momentu aż będzie wszystko ok?

 

Zakręć gaz na butli,

Umów się z mechanikiem niech wszystko ogarnie - nie jest to pracochłonne,

Proponuje ;

  - zmianę oleju na Valvoline Syn Power 5W40,

  -  oraz filtr oleju markowy ; mann, knecht, purflux,

Jak będziesz po serwisie u mechanika, to  konieczna wizyta u kumatego gazownika, 

Powinno być OK

Tankuj na sprawdzonych stacjach

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc, jutro jeszcze jadę podłączyć Megi pod komputer na rozgrzanym silniku, zlecę wszystko o ile dam radę finansowo ale jeśli nie jest to pracochłonne to chyba nie powinno być źle, potem gazownik i dam znać na forum co i jak dlatego chyba nie ma co jeszcze zamykać tematu.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, grahoo napisał:

silnik krokowy, który odpowiada za pracę na wolnych obrotach,

Nie masz silnika krokowego. Za wolne obroty jest odpowiedzialna przepustnica i dwa czujniki (wału i wałka)

 

11 godzin temu, grahoo napisał:

Tylko komputer nie pokazuje żadnych błędów, co robić?

Skoro przepustnica i czujniki pracują prawidłowo błędów nie będzie.

 

11 godzin temu, grahoo napisał:

rozrząd o jeden ząbek, sonda lambda, lewe powietrze

Z opisu wynika, że nie jest to lewe powietrze. Rozrząd i jego analiza jest mierzalna w ecu silnika, tylko trzeba umieć interpretować odczyty.

 

11 godzin temu, grahoo napisał:

zamki w drzwiach od razu się przełączały,

To jest związane z zanikiem ładowania alternatorem, który naturalnie ginie przy za niskich obrotach silnika przed wyłączeniem zapłonu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po kilku dniach od naprawy, wymieniono mi sondę lambda i samochód zaczął pracować normalnie. Dziękuję wszystkim za pomoc zarówno tutaj jak i we wiadomościach prywatnych. Temat można zamknąć. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!