Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE 2015 - P0300 P0302 P0303


AndaluzExpat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W poniedziałek wybieram się do ASO, ale najpierw chciałem zrobić temat żeby się dowiedzieć czego się spodziewać :)

 

Kody po ODB2: P0300, P0302, P0303


Objawy:

Trzęsienie silnika na jałowym biegu.

Trzęsienie silnika w okolicach 2000 obrotów.

Brak mocy.

Po paru minutach jazdy przechodzi do innego trybu gdzie nie trzęsie silnikiem, ale strasznie wolno jeździ, powiedział bym że moc spadła o 50% lub więcej.

Czyszczenie kodów nic nie daje.
Komunikaty na desce rozdzielczej:
Skontroluj układ wydechowy oraz żółty migający engine check.

Po paru minutach jazdy i zmianie trybu, skontroluj ESP, skontroluj pomoc startu pod górkę.

 

Niestety nie mam narzędzi, tak to bym popatrzył na cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są typowe błędy wypadania zapłonów,czyli cewki,świece zapłonowe,lub co gorsze wtryski.Dziwne,że aż 3 cylindry na raz.

Zaglądałeś pod maskę czy czasem jakiś gryzoń nie dobrał się do przewodów?

Jaki masz przebieg?może świeczki czas zmienić...

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem pod maskę i wszystko wyglądało ok. Odnośnie komunikatów, to dwa cylindry, 2gi i 3ci. P03000 mówi o tym, że więcej niż jeden nie odpalił. 

Przebieg prawie 97k i już raz świece były zmieniane.

Edytowane przez AndaluzExpat
dodanie informacji o przebiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jabrze napisał:

Oby to nie było między cylindrami. Warto sprawdzić na nich kompresję.


W poniedziałek autko będzie w ASO i zobaczymy co tam znajdą, niestety nie mam narzędzi żeby samemu posprawdzać, również nie jestem w PL, a w Hiszpanii nie ufam małym warsztatom :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AndaluzExpat napisał:

x

Z Twojego opisu wynika podejrzenie uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Obym się w tym mylił, ale również dobrze może to być uszkodzona cewka.

 

10 godzin temu, AndaluzExpat napisał:

Skontroluj układ wydechowy oraz żółty migający engine check.

Po paru minutach jazdy i zmianie trybu, skontroluj ESP, skontroluj pomoc startu pod górkę.

Wyraźnie karze Ci przerwać jazdę, żeby zaoszczędzić katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jabrze napisał:

Z Twojego opisu wynika podejrzenie uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Obym się w tym mylił, ale również dobrze może to być uszkodzona cewka.


Orientujesz się może ile taki pesymistyczny scenariusz by mnie kosztował w Polskim ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AndaluzExpat napisał:


Orientujesz się może ile taki pesymistyczny scenariusz by mnie kosztował w Polskim ASO ?

W salonie  to dużo, ale w dobrym warsztacie od 1200 z planowaniem głowicy.

Warto przedtem sprawdzać samemu przez wyłączenie cewek. Masz już podpowiedź, gdzie to występuje. Wystarczy, że odłączysz właściwą (uszkodzoną) i jeśli nie będzie problemów ze sprężaniem powinno się minimalnie poprawić. Wtyczki wyciągamy na  zapalonym silniku w rękawiczkach i tylko pojedynczo. Jeśli się tak stanie potrafisz sam wymienić cewkę i sporo zaoszczędzisz. Jak długo nim jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 4y lata. 

Niestety jestem tutaj bez narzędzi, więc sam nie popracuję. Już raz próbowałem sam wymieniać w nim świece, ale bez specjalistycznego długiego klucza nie da rady :)
Dam znać po odbiorze co mu dolegało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AndaluzExpat napisał:

Prawie 4y lata.

Czyli wiesz jak go eksploatowałeś. Do opisanych czynności nie potrzeba żadnych narzędzi. Cewki są na wierzchu. Wystarczy zdjąć osłonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja, głównie autostrady i miasto, samochód był używany w PL niecałe pół roku, więc mrozów nigdy nie doświadczył.

Wymiana oleju co 30k KM lub co roku, częste dolewki bo od 50k+ zaczął więcej zjadać.


Co do cewek, to sprawdzać mniejwięcej tak jak w tym filmiku ?:
https://www.youtube.com/watch?v=vax8rFvb-0I
 

ASO wymieniło świece i wszystko śmiga jak należy. Już zaczynałem się martwić, że faktycznie zaniedbałem to 1.2 TCE, i po prawie 100k silnik będzie do remontu ;)

Edytowane przez AndaluzExpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!