Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE 2015 - P0300 P0302 P0303


AndaluzExpat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W poniedziałek wybieram się do ASO, ale najpierw chciałem zrobić temat żeby się dowiedzieć czego się spodziewać :)

 

Kody po ODB2: P0300, P0302, P0303


Objawy:

Trzęsienie silnika na jałowym biegu.

Trzęsienie silnika w okolicach 2000 obrotów.

Brak mocy.

Po paru minutach jazdy przechodzi do innego trybu gdzie nie trzęsie silnikiem, ale strasznie wolno jeździ, powiedział bym że moc spadła o 50% lub więcej.

Czyszczenie kodów nic nie daje.
Komunikaty na desce rozdzielczej:
Skontroluj układ wydechowy oraz żółty migający engine check.

Po paru minutach jazdy i zmianie trybu, skontroluj ESP, skontroluj pomoc startu pod górkę.

 

Niestety nie mam narzędzi, tak to bym popatrzył na cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są typowe błędy wypadania zapłonów,czyli cewki,świece zapłonowe,lub co gorsze wtryski.Dziwne,że aż 3 cylindry na raz.

Zaglądałeś pod maskę czy czasem jakiś gryzoń nie dobrał się do przewodów?

Jaki masz przebieg?może świeczki czas zmienić...

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem pod maskę i wszystko wyglądało ok. Odnośnie komunikatów, to dwa cylindry, 2gi i 3ci. P03000 mówi o tym, że więcej niż jeden nie odpalił. 

Przebieg prawie 97k i już raz świece były zmieniane.

Edytowane przez AndaluzExpat
dodanie informacji o przebiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jabrze napisał:

Oby to nie było między cylindrami. Warto sprawdzić na nich kompresję.


W poniedziałek autko będzie w ASO i zobaczymy co tam znajdą, niestety nie mam narzędzi żeby samemu posprawdzać, również nie jestem w PL, a w Hiszpanii nie ufam małym warsztatom :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AndaluzExpat napisał:

x

Z Twojego opisu wynika podejrzenie uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Obym się w tym mylił, ale również dobrze może to być uszkodzona cewka.

 

10 godzin temu, AndaluzExpat napisał:

Skontroluj układ wydechowy oraz żółty migający engine check.

Po paru minutach jazdy i zmianie trybu, skontroluj ESP, skontroluj pomoc startu pod górkę.

Wyraźnie karze Ci przerwać jazdę, żeby zaoszczędzić katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jabrze napisał:

Z Twojego opisu wynika podejrzenie uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Obym się w tym mylił, ale również dobrze może to być uszkodzona cewka.


Orientujesz się może ile taki pesymistyczny scenariusz by mnie kosztował w Polskim ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AndaluzExpat napisał:


Orientujesz się może ile taki pesymistyczny scenariusz by mnie kosztował w Polskim ASO ?

W salonie  to dużo, ale w dobrym warsztacie od 1200 z planowaniem głowicy.

Warto przedtem sprawdzać samemu przez wyłączenie cewek. Masz już podpowiedź, gdzie to występuje. Wystarczy, że odłączysz właściwą (uszkodzoną) i jeśli nie będzie problemów ze sprężaniem powinno się minimalnie poprawić. Wtyczki wyciągamy na  zapalonym silniku w rękawiczkach i tylko pojedynczo. Jeśli się tak stanie potrafisz sam wymienić cewkę i sporo zaoszczędzisz. Jak długo nim jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 4y lata. 

Niestety jestem tutaj bez narzędzi, więc sam nie popracuję. Już raz próbowałem sam wymieniać w nim świece, ale bez specjalistycznego długiego klucza nie da rady :)
Dam znać po odbiorze co mu dolegało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AndaluzExpat napisał:

Prawie 4y lata.

Czyli wiesz jak go eksploatowałeś. Do opisanych czynności nie potrzeba żadnych narzędzi. Cewki są na wierzchu. Wystarczy zdjąć osłonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja, głównie autostrady i miasto, samochód był używany w PL niecałe pół roku, więc mrozów nigdy nie doświadczył.

Wymiana oleju co 30k KM lub co roku, częste dolewki bo od 50k+ zaczął więcej zjadać.


Co do cewek, to sprawdzać mniejwięcej tak jak w tym filmiku ?:
https://www.youtube.com/watch?v=vax8rFvb-0I
 

ASO wymieniło świece i wszystko śmiga jak należy. Już zaczynałem się martwić, że faktycznie zaniedbałem to 1.2 TCE, i po prawie 100k silnik będzie do remontu ;)

Edytowane przez AndaluzExpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!