Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Smród spalenizny z okolic tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy ktoś w jakimkolwiek (nie musi być Reno) samochodzie spotkał się z czymś podobnym? Mianowice od jakiegoś miesiąca po zakończonej jeździe oprócz smrodu spalenizny z okolic tarcz hamulcowych (jedynie przód pasażer) przez około minutę słychać dwa wyraźne stuknięcia z okolic koła. Pierwsze po około 15s od wyłączenia zapłonu, drugie po około 30s. Pierwsze co pomyślałem to sprawdzić temperaturę felgi, ale jest tak samo ciepła jak każda inna, nie parzy, jest lekko ciepła. Nie widać żadnego nacieku z amora, nie mam zielonego pojęcia co to może być. Ten smród raz jest, raz go nie ma, w zależności czy często i mocno hamuję podczas jazdy. Stukanie po wyłączeniu zapłonu jest zawsze. Jestem umówiony w środę do ASO, ale wolę zasięgnąć porad żeby nie szukali niepotrzebnie i wymieniali czegoś co w ogóle nie ma na to wpływu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak nie puszczający zacisk hamulca. Nie musi mocno trzymać ale wystarczy mocniej nic przeciwny i taki będzie efekt. A ten stuk jak opisujesz to właśnie jest odpuszczenie klocka od tarczy. Możliwe, że klocki jakieś wadliwe. Jak jesteś umówiony to jedź i niech sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja dla potomnych. Wczoraj podstawiłem samochód do ASO, zaczęło się standardowo, przejażdżka z "mistrzem" warsztatu. Mówię no uj, dobra. Jechaliśmy jakieś 3-4 minuty, bo byłem pewny że tak jak przez ostatnie 2-3 miesiące zawsze po zgaszeniu silnika słychać te "strzały" z okolic tarcz w prawym przednim kole. Podjeżdżamy, gasimy, słuchamy - oczywiście nic, cisza. Myślę sobie, że ktoś sobie ze mnie jaja robi, wyjdę na idiotę. Tak nie będzie, jadę już sam dłuższą trasą i co chwilę hamuję dość intensywnie, po około 10 minutach takiej jazdy czuć już intensywny smród spalenizny w kabinie. Dojeżdżam pod serwis, wjeżdżam do hali i czuć smród już wszędzie. Gaszę zapłon, stoimy przy kole i słychać dwa wystrzały, eureka. Samochód wędruje dalej, ja dostaję zastępczy i jadę do domu. Wieczorem kontakt, że klocki są zaszklone i je zeszlifują. Oczywiście tego nie obejmuje gwarancja i muszę za to zapłacić. Nie wiem czy to jest ten powód. Wydawało mi się zawsze, że jedynym objawem zeszklonych klocków jest popiskiwanie przy delikatnym hamowaniu, a nie smród i trzask po gaszeniu silnika. Do dalszej obserwacji według mnie. Dzisiaj będę jechał po pracy to sprawdzę. 

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!