Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek spod kolektora


Kszywy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pod kolektorem, w tych prześwitach oraz z lewej jego strony ( zaznaczone kolorem czerwonym ) pojawiły mi się zapocenia. Zakładam, że może to być uszczelka odmy, bądź spod kolektora. Wyczytałem, że umiejscowiona jest tam również uszczelka KZFR, która też potrafi zawieźć. Wątek zakładam, może ktoś już miał podobne problemy w tym silniku i wie co poradzić. W przypadku gdyby olej wyciekał spod pokrywy zaworów, uszczelnienie wiązało by się z demontażem rozrządu?

IMG_20190513_155633.jpg

IMG_20190513_155640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kszywy napisał:

umiejscowiona jest tam również uszczelka KZFR

Nie bardzo wiem jaką uszczelkę masz na myśli, ale tam na górze to co najwyżej może lecieć przy zaworze KZFR. Jednak Ty w swoim silniku nie masz koła zmiennych faz rozrządu, a więc i nie masz zaworu (byłby zaraz za korkiem wlewu oleju). O wycieku z odmy jest mnóstwo informacji na forum, usterka typowa w tym silniku.

Istotnie, ewentualna wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wiąże się z dłubaniem przy rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączając kolektor zawsze wiąże się to z wymianą uszczelek? Czy zwyczajnie można to zrobić profilaktycznie? 

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale jak na moje to:

8200236726 - uszczelka odmy

8200275057 - uszczelka kolektora ssącego, ale tu chyba konieczność zakupu 4x

Edytowane przez LesterFyssas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdjęcie kolektora nie musi od razu wiązać się z wymianą uszczelek. Co do numerów to nie wiem niestety czy na pewno te są odpowiednie dla Twojego silnika. Może ktoś mający go się wypowie albo możesz poszukać sobie numerów tutaj https://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTIwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUlJIn18fG5vcHJzPT0xNDk1fHxicmFuZD09UmVuYXVsdA%3D%3D

Ten 4-znakowy kod bierzesz ze swojego numeru VIN, znaki od 4 do 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zakupie używanej M3 z tym silnikiem i też zauważyłem tam wyciek. Problemem okazała się uszczelka pomiędzy kolektorem ssacym a odmą. Dodatkowo przy wymianie uszczelek wymyłem cały kolektor w środku z osadów oleju. Wymiana uszczelek to raczej nie opcja a konieczność przy tej operacji szczególnie że to one są powodem tej usterki. Na allegro kupiłem wszystkie za mniej niż 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@tex00 ma rację, wymień uszczelkę odmy. U mnie było to samo. Ja też wyczyściłem całą górę i od razu przepustnicę. Teraz jest jakieś 2 tys km po wymianie i suchutko a miałem też przez to zapocony dół silnika na łączeniu skrzyni z silnikiem (też ciekło z odmy).

Ja wszystko ogarnąłem w 1,5 godzinki z czyszczeniem przepustnicy pod blokiem.

Edytowane przez pawelek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!