Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

demontaż i czyszczenie kolektora w 1,6 16v - pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z silnika. Leci gdzieś chyba z góry, potem w okolicach filtra oleju (myślałem nawet początkowo, że może uszczelka filtra oleju jest uszkodzona), po silniku i później skapuje z miski. Przeszukując zasoby internetu zauważałem wpisy o uszczelnieniu odmy, uszczelnieniach kolektora, oleju w kolektorze itp. W związku z tym zastanawiam się czy nie zdemontować kolektora w celu dokładniejszego sprawdzenia źródla wycieku/awarii, może wyczyszczenia, uszczelnienia. Ale czy ta operacja mnie nie pokona? W związku z tym miałbym pytania:

1) Demontaż kolektora polega odkręceniu około 10 śrub i odłączeniu od niego przepustnicy? Nie ma tam żadnych dodatkowych mocowań?

2) Czy do ponownego demontażu będę potrzebował uszczelek, czy te zamontowane nadadzą się? Ewentualnie jakie są potrzebne?

3) Jak skutecznie wyczyścić kolektor i odmę ? Można je np. przepłukać benzyną ekstrakcyjną? Jeżeli chodzi o odmę to jest to "coś" metalowe na przykręcone na górze? jak tam jest uszczelka?

4) Czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba robić jakąś adaptację?

 

Może macie jakiś maunal, żeby sobie podejrzeć czego się spodziewać? Jakieś dodatkowe wskazówki, żeby niczego nie zepsućJ

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Śrub jest chyba 8 jeśli dobrze pamiętam, 5 z przodu i 3 z tyłu. Do tego odkręcasz przepustnicę i jeszcze wężyk będzie do wyjęcia z tyłu, od strony grodzi silnika. Oczywiście cewki musisz przynajmniej odłączyć. Wyciągaj kolektor tak, jak jest zamontowany w aucie. W tylnej, tej prostokątnej części zbiera się olej, możesz sobie zalać nim cały silnik, jak przechylisz.

2. To zależy w jakim są stanie. Kosztują jednak naprawdę grosze i według mnie bez sensu ich nie wymienić przy okazji. Potrzebujesz 4 uszczelki kolektora i oring dla tej odmy.

uszczelka-kolektora-ssacego-renault-8200052311-moto-dynamic.thumb.jpg.fbb810d32c08ed84cc93a58fad78a9d4.jpg

3. Olej zbiera się w tej prostokątnej, tylnej części. Zdjęcie łączenia odmy z pokrywą zaworów, gdzie często sączy się olej, masz tutaj 

 

4. Jeśli nie będziesz ruszał klapką przepustnicy to żadnej adaptacji nie trzeba robić.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję szczegółowy opis. Będę atakował temat jak tylko kupię uszczelki.

Cześć, 

Miałem dzisiaj zająć się kosmetyką auta ale nie wytrzymałem z ciekawości i zrzucilem kolektor. Dzięki wskazówkom kolegi droopy poszlo naprawdę sprawnie bez żadnych niespodzianek. na górze w okolicach cewek i otworu od odmy było wilgotno i brudno od oleju ale jakby starego nagromadzonego od dawna (olej plus zabrudzenia typu kurz, piasek) podobnie w okolicach tych czterech owalnych uszczelek. Ale nie widać żeby coś sciekalo po silniku na dół. Z kolektora zlalem może z 200 ml starego ciemnego oleju. 

Pisałem o ciemnym, starym oleju bo na spodzie miski gromadzi mi się jasny żółtawy olej. Spływa z okolic jakby filtra oleju, złącza plastikowego, którym wchodzą węże od plynu chłodzącego do silnika, potem po łączeniu miski na dół. Czy spotkaliscie się z tym aby cieklo z filtra oleju? Bo jest to dla mnie najbardziej logiczne po tym co zobaczyłem. Jest tam tak ciasno, że ciężko wyczuć ale nad filtrem jest sucho, na górze też świeżego oleju brak. Po tygodniu od wytarcia dół miski cały w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Powiem Ci, że mam ten sam problem, góra silnika lekko zapocona, pod spodem filtra również mokro, miska cała w oleju, ścieka na osłonę silnika i jak stoi auto to potrafi kropić na asfalt. Wycieki są takie, że w miesiąc mogę dolać nawet 400ml oleju. Myślałem, że to wina obudowy rozrządu. Dzisiaj jak będzie pogoda to ściągnę ten nieszczęsny kolektor i wymienię uszczelkę odmy, Uszczelki kolektora zostawię. najwyżej będę mieć 2x robotę. OD razu kupie chemię do czyszczenia silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pokrywy odmy to klej Loctite nr ? kolor czerwony. Po tych kilkunastu latach lubi stracić szczelność i leje się wtedy po silniku. Można przykleić na silikon lub kupić masę poliuretanową niebieską Reintz.

W silnikach 1.6 ze zmiennymi fazami rozrządu jest pierścień uszczelniający z pokrywy odmy a bez zmiennych faz (w starszych autach) była uszczelka w kształcie jajka jak na rysunku od Droopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko boska ile ja się namęczyłem, żeby to wszystko rozebrać. Założyłem tą nową uszczelkę, z kolektora wylało się z 200ml czarnego jak smoła oleju, nie czysciłem go w środku bo nie wiedziałem jak i w sumie po co. Wytarłem miejsce wejścia przepustnicy i wyjścia na dolot. Całą pokrywę miałem oleju, i piachu, jak również okolice listwy wtryskowej paliwa. Masakra robota, ale 300-400zł w kieszeni zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak muszę ponownie ściągać cały kolektor i przepustnice i wymienić uszczelki. Po czyszczeniu i wymianie samej uszczelki odmy, obroty szaleją jak powalone od 1200 do 2000tyś obrotów i ani śnią się ustabilizować, a zrobiłem już pare km. 

Dla potomnych. Właśnie odebrałem zamienniki uszczelek kolektora ssącego. Przrcierałem oczy, patrzę a te uszczelki idą również do BMW 1

 

 

15898018669943227342778949612588.jpg

15898019282206988732427859679786.jpg

15898019867205858577841478618437.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!