Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Malowanie felg aluminiowych


MarekGauza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio pokusiłem się o pomalowanie moich aluminiowych felg. Były srebrne, już dosyć mocno poobijane.

Zamówiłem 2 zestawy z Motipa farby w sprayu- kolor czarny mat, podkład czarny mat na allegro razem za 140 zł plus szpachlówka do aluminium za 14 zł. Do tego wiadomo potrzebne papiery ścierne od gradacji 80 do 2500, taśmy malarskie, gazety, przyda się również szczotka druciana do założenia na wkętarkę.

1.Zaczynamy od umycia felg ( jedną uparłem się, że pomaluje też od wewnątrz, roboty od groma. Od wewnątrz nie dało się żadną chemią wyczyscić, nawet kwas rozcieńczony nie dał rady, dopiero druciana szczotka pomogła, dlatego darowałem sobie 3 pozostałe).

2. Oklejamy oponę.

3. Szlifujemy otarcia, obicia, ubytki. Wiadomo od najmniejszej gradacji ( ja zaczynałem 80 ) do największej - u mnie 2500.

4. Odtłuszczamy ( benzyna ekstrakcyjna). Szpachlujemy. Trzeba szybko działać, najlepiej małe ilości rozrabiać bo bardzo szybko twardnieje.

5. Szlifujemy znów, do wygładzenia tego co nałożyliśmy. Później całą powierzchnię felgi matujemy- ja użyłem papieru 1500.

6. Dokładnie oczyszczamy felgę, i znów odtłuszczamy benzyną.

7. Zaczynamy malowanie- najpierw podkład, u mnie około 3-4 cienkich warstw w odstępach 5-10 minut. 

Czekamy ok 2 godzin do utwardzenia, matujemy drobnym papierem ( u mnie 1500). Czyścimy , odtłuszczamy, malujemy kolorem, podobnie jak podkład, u mnie 4 cienkie warstwy w odstępach ok 5-10 minut.

Czekamy ok 2 godzin do utwardzenia, matujemy drobnym papierem ( u mnie 1500). Czyścimy , odtłuszczamy, malujemy klarem, podobnie jak kolor, u mnie 4 cienkie warstwy w odstępach ok 5-10 minut.

Tu jedna uwaga, jeśli wyjdą wam jakieś pyłki czy drobne " farfocle ", wyszlifujecie 2500 i potem znów warstwę klaru dacie. Tylko delikatnie żeby nie dobrać się do koloru co był pod spodem. 

Ja dodatkowo musiałem malować dekielki zasłaniające śruby, ale praktycznie tak samo to robiłem tylko, że użyłem podkładu do tworzyw sztucznych.

Nie martwcie się pyłkami, kurzem Wszystko robiłem w piwnicy, a nic praktycznie przez to się nie stało, minimalnie na dekielkach co dało się szybciutko zeszlifować.

Resztę farb zużyłem na pomalowanie plastików na zderzakach i drzwiach.

https://photos.app.goo.gl/kfKokiwcvE6UoXei9

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jak się trzyma lakier po roku czasu? Sam planuję renowację domowymi sposobami. U mnie wewnątrz też wyglądają strasznie (felgi lat 16), czarne, mam wrażenie jak by były ledwie podkładem matowym pokryte. Chciałem umyć - szorowałem szczoteczką do zębów. Nadal dramat. Dopiero szczotka druciana na wiertarce dała radę, skrobanie itd...Teraz zastanawiam się dotykać od frontu, co prawda mają jakieś uszkodzenia, ale jak są czyste to nie wyglądają aż tak źle.

Czy te lakiery w spray są coś więcej warte czy jednak profesjonalna renowacja gwarantować będzie efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lakier całkiem dobrze się trzyma, nie ma żadnych odprysków czy zarysowań. Raz przytarłem krawęznik i nic się nie stało. W moich felgach jedynym mankamentem są plastikowe dekielki na których odpryski lakieru są widoczne.  Zrobię zdjęcie i wrzucę jutro, zobaczycie jak wygląda.
krzychu73 a co masz na myśli pisząc " opis kolegi MarekGauza nie jest zgodny z technologią renowacji" ? 
W moim przypadku jak na razie ten lakier się spisał. 

Zdjęcia z wczoraj, przed myciem auta i po. Widać odprysk na dekielku. Oceńcie sami.

20200707_192153.jpg

20200707_192149.jpg

20200707_150717.jpg

20200707_150347.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróbka zakończona  powyżej gradacji która gwarantuje przyczepność do poprzedniej warstwy, a różnica w lakierach profesionalnych do spraj jest taka że od szczotki do mycia się nie rysują.A jak masz rysę od np.krzaków to da się spolerować ,a spraje zetrze w chwilkę.Te dwa pierwsze zdjęcia mało ostre ,a na trzecim widać porażkę.Ciekawy jestem czy ten malunek wytrzymałby dobrą myjkę.Pewnie że lepiej jak są takie niż pordzewiałe, spęczniałe ale zamieszczanie takiej instrukcji na forum to lekkie przegięcie.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się mylisz. Parę dni temu polerowałem felgi ( pasta lekkościerna, filc) i wyszło wszystko pięknie, wrzucę zdjęcia jak pogoda sie poprawi .Nic się nie starło . Na trzecim zdjęciu nie widac żadnej porażki tylko własnie obtarcie od krzaka czy jakiegoś innego ustrojstwa które można było zetrzeć szmatką, jedyną porażką są dekielki o czym juz pisałem wcześniej i co widać dokładnie na fotkach. Widzę jednak że kolega wie lepiej i cokolwiek bym tu nie napisał będzie do tego negatywnie nastawiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!