Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection fault i szarpanie


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego już czasu w 1.5 dci (74 kW/101 KM), szczególnie podczas długich tras, czasami pojawia się błąd "Check injection", a teraz zwykle "Injection fault" i do tego samochodem szarpie, a ostatnio zgasł silnik i nie chciał odpalić i dopiero po jakiś 5 minutach odpalił. Czasami pojawia się wtedy nawet hałas, coś jakby chrobotanie.

Wydaje się nawet, że jest także bardzo często lekkie szarpanie, szczególnie wyczuwalne przy wyższych prędkościach.

Błąd "check injection" wyskoczył z 2 razy już parę lat temu, potem był spokój. Szarpanie i błędy zaczęły się podczas wycieczki do Europy Północnej i za kołem polarnym zaczął szarpać, wcześniej paliwo było tankowane w Finlandii. 

Co to może być? Czy tylko wtryskiwacze czy jakieś tańsze rzeczy? Co zrobić w tej sytuacji? Czy w ogóle warto inwestować czy lepiej pomyśleć o nowym aucie? 

Jest też taka sprawa, że samochód, chociaż na bieżąco serwisowany, nie miał wymienianego filtra paliwa (błąd osoby, która się nim wtedy zajmowała), został wymieniony dopiero po tej sytuacji. Czy możliwe, że paliwo (szczególnie z innego kraju, może o innym składzie) wypłukało jakieś brudy ze starego filtra i one to powodują? Co radzicie zrobić w tej sytuacji?

 

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/"Opiłki metalowe są Non Stop Produkowane przez łuszczącą się pompę wtryskową " w tych modelach,

2/Bardzo szybko objawem tego stanu będą;

     a/trudności w uruchomieniu silnika oraz aktywne kontrolki ; " injection fault oraz kontrolka stop, "

     b nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,

3/Filtr paliwa nie wychwytuje opiłków metalowych z łuszczącej się pompy wtryskowej,

    "Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!! ",

4/Magnes, również nie wychwytuje tych opiłków,

5/Dodatkowo filtr paliwa był dawno nie zmieniany,

6/Trzeba szkło powiększające i szukać opiłków w;

     a/ filtrze paliwa,

     b/ wewnątrz filtra paliwa,

     c/ czujniku ciśnienia paliwa,

    d/ na zaworkach przelewowych,

7/ Zapoznaj się z tematem;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!