Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa


Michal860111

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem identyczny problem, mechanicy przewidywali najgorsze scenariusze z wymiana wtrysków włącznie.

podczas gdy grzebaliśmy przy niej z kumplem zauważyłem bardzo dużo powietrza w rurce za filtrem paliwa.

Wymieniłem filtr i było po kłopocie. Koszt 15£. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

u mnie wystąpił błąd "skontroluj układ wtrysku paliwa" na zmianę z "skontroluj układ wydechowy".

Dziś mam odbierać auto - przez telefon mechnik wspomniał o przerwanych jakichś przewodach - dopytam dokładnie jakie przewody/gdzie na miejscu.

Natomiast, trapi mnie jedna rzecz - zanim ten błąd wystąpił, byłem na przeglądzie i zszedłem pod auto, ponieważ widziałem, że od katalizatora odstaje/zwisa rurka/przewod gumowy (pewnie gdzies zachaczyłem podwoziem). Zobaczyłem , że w tymże przewodzie/rurce jest niewielka dziura. Nie wiem na ile trafnie nazywam ten element, ale wyczytałem, że to prawdopodobnie czujnik temperatury lub ciśnienia spalin i jak najbardziej jego uszkodzenie może powodować te dwa błędy.

Dopytałem o to przed momentem mechnika przez tel - powiedział, że to inny wężyk (nie czujnik) i że w nim musi być dziura (sugerując, że fabrycznie była) w celu odprowadzania... no właśnie. tu nie zrozumiałem. Z tego co wiem to JEDYNE co powinno/może kapać spod auta to woda ze skraplacza klimatyzacji.
Będę wdzięczny za w miarę szybką podpowiedź, gdyż obawiam się nietrafnej diagnozy.

Pozdrawiam

EDIT: wysyłam fote - zrobioną dopiero po przeglądzie na parkingu..stąd słaby kąt.

wezyk.png

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jedyny wężyk z którego może coś kapać to wężyk od skroplin klimatyzacji. Pozostałe wężyki pod podwoziem mają być szczelne. Jakiej mocy silnik i z którego roku auto. Warto uzupełnić profil wówczas łatwiej o udzielenie pomocy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się, że jest jeszcze jedna otwarta rurka plastykowa pod osłoną silnika. Jeżeli chodziło o tę rurkę  to faktycznie tu mechanik miał rację bo to jest rurka do odprowadzenia ewentualnych wycieków paliwa z układu comman rail. Na rysunku zaznaczyłem jej położenie. 

1512279458_odpyw.thumb.jpg.6f800193a507dfe51536046f124ff726.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fatygę i sprawdzenie.

Auto odebrane. Przyspiesza normalnie (bo zamulało). Błędy się nie pojawiają (przejechane ledwie 10km - będę obserwował).

Przyczyna: uszkodzony (b. małą dziurka) wężyk od turbiny + uszkodzona wiązka przewodów elektrycznych.

Przemaglowałem go o ten wężyk od katalizatora - potwierdził, że to czujnik spalin. Wg niego on jest cały i sprawny.

Nie zgodziłem się, bo przecież sam widziałem w nim dziurę.
Już nie miałem sił się z nim, za przeproszeniem pałować i kazać mu wymieniać pomimo innej diagnozy - oby trafnej!

Pozostaje mi obserwacja i jego fachowa opinia, że przyczyna błędów leżała gdzie indziej, a sam czujnik działa ok.

 

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam pomóżcie mam problem z megane 4 1.6 dci 130 km.

Odpaliłem rano auto i niespodzianka auto zachowuje się jak by przeszło w tryb awaryjny

Odpala bez problemu dziwnie pracuje jak by mu brakowało paliwa , przymulony

Wyświetlają się komunikaty skontroluj wtryski paliwa , skontroluj układ wydechowy , skontroluj system start stop , skontroluj ESC dodatkowo świeci się kontrolka kluczyk i kontrolka poślizgu auta.

Stawiam na potencjometr czujnik położenia pedału gazu jakie są wasze opinie co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 30.05.2019 o 11:39, Michal860111 napisał(a):

Witam man problem z megane3 1.5 dci 110KM mianowicie wywala mi komunikat na desce Skontroluj układ wtrysku paliwa + klucz serwisowy po diagnostyce komputerowej błąd zapisany zła jakość oleju. Olej wymieniony na nowy zgodnie ze specyfikacją błąd nadal wywala nie ma reguły raz jest raz go nie ma raz się zapali i pali się np. 2 dni a raz gaśnie po przejechaniu 5 km później robię następne 20-30 i znowu wywala nie ma reguły wtryski wymienione na nowe i zero efektu jak było tak jest pomocy 

Mam ten sam problem ale czy przyczyną może być (wymieniłem olej filtry wszystko jak zawsze co 10 tysięcy kilometrów ale zapomniałem zrobić w Polsce w systemie zaplanowanego nowego przeglądu i od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka o wymianie oleju. Ten komunikat od wtrysków może się załączyć po jakimś czasie czy coś się mogło strać ? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana oleju niewiele zmienia, bo nie ma czujnika, który by mierzył jego jakość. Dużo ważniejsze jest wykasowanie przeglądu olejowego, ponieważ ta czynność wysyła informację do sterownika silnika o zalaniu świeżego oleju. Każde wypalanie filtra dpf może spowodować rozrzedzenie oleju i kilkadziesiąt takich cykli powoduje, że sterownik w ciemo uznaje, że w oleju jest za dużo paliwa. Wielkość rozrzedzenia oleju można podejrzeć w komputerze wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!