Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence montaż haka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Montował ktoś może hak do Fluence ?

Zastanawiam się nad samodzielnym montażem. Może być problem z doprowadzeniem kabli z klapy, ale... Pytanie czy auto ma nominalne dziury na hak oraz czy muszę kroić zderzak bym mógł hak założyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce ci się w to bawić ? Ja zakładałem hak bo latam z rowerami to zapłaciłem 300 pln za montaż już z elektryka, modułem (bo jest w tych autach potrzebny) i wszystkimi papierami łącznie z przeglądem. 

Zostawiłem auto rano i na 13 było gotowe. 

Zderzaka nie kroili, hak z wyjmowana kulą bo często jestem za granica a tutaj jak nie używasz haka to musi być zdemontowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, musi być moduł. 

 

Tutaj masz taki najprostszy hak który będzie pasować. 

 

Zobacz ofertę: Hak Holowniczy Renault Fluence 4D + 7PIN z modułem https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-renault-fluence-4d-7pin-z-modulem-7662734887

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 26.06.2019 o 11:14, Sarna1 napisał:

Ja zakładałem hak bo latam z rowerami to zapłaciłem 300 pln za montaż już z elektryka, modułem (bo jest w tych autach potrzebny) i wszystkimi papierami łącznie z przeglądem. 

 

Jaki hak i na ile rowerów platforma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podnoszę temat bo jakoś nie ma tu rzeczowych informacji a nie sądzę żeby montaż haka we Fluence był jakimś wielce nietypowym problemem więc...

Mam pytania: w jaki najprostszy sposób podpiąć + do modułu, jak zdeaktywować czujniki cofania oraz może ktoś ma pomysł gdzie i jak porobić podłączenia i pochować kable, którędy przebić się z bagażnika na zewnątrz i jak wygląda robota z hakiem oprócz elektryki ??

Dobra sam zacznę..

Zabrałem się od sprawdzenia fabrycznych otworów w podłużnicach - jest ich więcej niż 4 ale dla ramy mojego haka używa się właśnie 4. Otwory są na przestrzał podłużnic zaklejone od zewnętrznej strony fabrycznie taśmą klejącą i ogumowane jak.cała.ppdłużnica dlatego.są niewidoczne tylko wyczuwalne pod cierpliwym palcem (od strony tłumika wewnetrzne otwory nie są zaklejone/ogumowane).

Z prawej strony jest łatwy dostęp do podłużnic ale z lewej trzeba odkręcić dwa ostatnie wieszaki tłumika (są mocowane każdy na 1 śrubie do klucz 17 do auta proste do odkręcenia i po dwie śrubki klucz 10) i trzeba lekko odgiąć cienką blaszana osłonę termoizolacyjną tłumika.

Mając dostęp.do.wszystkich otworów, po wycięciu dziur w ogumowaniu można zamontować 4 śruby z tulejami na których zostanie powieszona rama haka.

Następnym krokiem będzie demontaż zdeżaka bo bez tego się nie obędzie. Wygląda też że będzie trzeba wyciąć kawałek nielakierowanej części zdeżaka zachodzącej pod auto ..

Demontaż zderzaka poszedł w miarę gładko.

Żeby zamontować ramę haka przyda się kanał ale bez niego też dałoby radę. Ramę haka trzeba wsunąć od tyłu w ten sposób żeby weszła ponad tłumikiem (podłożyć coś na czym można tą ramę położyć i spokojnie przykręcać śruby. Podkładki z zestawu haka były trochę za małe - przekosily się w dużych otworach w podłużnicy więc zastąpiłem je większymi kawałkami płaskownika. Dopiero po dokręceniu ramy (odpowiednią siłą) można przykręcić wieszaki tłumika (ostatni wieszak haczył o ramę - powinno się go teochę zgiąć przed montażem (przy wkręcaniu poddał się i zgiął samoczynnie).

Rama zamontowana. Został zderzak do zamontowania i elektryka...

Czujki cofania - teraz są odłączone i mam komunikat żeby skontrolować ale mam zamiar je podłączyć i wyłączyć w menu ustawień jeśli będą pikały przez hak.

20200715_202206.jpg

20200715_202220.jpg

20200715_202245.jpg

20200715_202252.jpg

20200715_232438.jpg

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!