Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w silniku 2.0t 225km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam małe pytanie dotyczące Megane II 2.0t 225 km. Przymierzam się do zakupu takiego auta. Mam na oku jeden egzemplarz. Chodzi o to ze mogę go kupić w dobrej cenie ale ma chyba uszkodzony silnik ponieważ dochodzą z niego stuki przy dodawaniu gazu. Czy ktoś z Was wie gdzie może tkwić przyczyna tych stuków? Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać? Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu. Dziekuje za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty mechanik i dokładna analiza hałasu stetoskopem, celem identyfikacji miejsca pochodzenia hałasu,

Hałas może pochodzić z okolic ;

   a/ koła pasowego wału korbowego,

   b/ koła napędowego alternatora,

   c/ koła napędowego kompresora klimatyzacji,

   d/ panewek czy sworzni tłokowych,

   e/ z okolic sprzęgła,

W większości przypadków hałas pochodzi ze sparciałego/zużytego koła pasowego z amortyzatorem drgań skrętnych;

  - Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań wytrzymuje praktycznie ok.150 -200 kkm,

  - Powinno być zmienione po 120 kkm, wg. producenta plus nowa śruba mocująca,

     OZNAKI USTERKI KOŁA PASOWEGO Z TŁUMIKIEM DRGAŃ SKRĘTNYCH

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2019 o 16:28, Szymo12 napisał(a):

Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać?

Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu.

Rozwiń  

Silnik auta to udana jednostka 2.0 /16V/ F4RT774/ 224 KM RS (przedlift) i 200.000 km - to dopiero ok, 33% przebiegu,

- wtrysk pośredni, b.dobry do instalacji gazowej,

- z rozrządem, opartym na pasku,

- przepustnica - elektroniczna,

- zawory - z hydrauliczną regulacja, wymagają markowego oleju,

- koło dwumasowe, b, trwałe i nie stwarza praktycznie żadnych problemów,

- KZFR - nie posiada, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji,

Słabe punkty;

- bolączką są cewki Sagem, które jednocześnie są fajkami,

- potrafią się zepsuć, co powoduje przerywaną pracy któregoś z cylindrów i bardzo mocne wibracje, trzeba je

  wymienić i nie warto zwlekać, bo trzęsący się  nie lekki silnik, potrafi nawet oberwać poduszki silnika,

- wymianę paska wraz napinaczem, zalecana już po 80 tysiącach kilometrów,

  W dniu 27.06.2019 o 18:37, Szymo12 napisał(a):

Czyli niekoniecznie te stuki mogą świadczyć o tym ze silnik wymaga generalnego remontu

Rozwiń  

Tak jak napisałem, wymaga to wiedzy i doświadczenia aby to racjonalnie ocenić. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  W dniu 27.06.2019 o 16:28, Szymo12 napisał(a):

Witam. Mam małe pytanie dotyczące Megane II 2.0t 225 km. Przymierzam się do zakupu takiego auta. Mam na oku jeden egzemplarz. Chodzi o to ze mogę go kupić w dobrej cenie ale ma chyba uszkodzony silnik ponieważ dochodzą z niego stuki przy dodawaniu gazu. Czy ktoś z Was wie gdzie może tkwić przyczyna tych stuków? Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać? Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu. Dziekuje za wszelkie informacje.

Rozwiń  

 

Czyli planujesz kupić tą po Policyjną megankę z Olsztyna? Ja bym uważał, bo może to być kończąca się panewka która stuka.

 

https://www.autouncle.pl/pl/d/3636952-renault-megane-ii-uzywany

 

Ona już długo wisi, jakby to była drobnostka to już by się sprzedała.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ogłoszenie jest przykładowe, widziałem ją na OLX raptem ze 2 tygodnie temu.

Albo tu następne:

https://gratka.pl/motoryzacja/renault-megane-ii-policyjne-megane-na-sprzedaz-2008-rok-2-0t-225ps/ob/399926

 

Słupek, tylko czy słupek do 225 KM jest taki sam jak do 163 KM bo raczej ten pierwszy nie rzucił mi się w oczy.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!