Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w silniku 2.0t 225km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam małe pytanie dotyczące Megane II 2.0t 225 km. Przymierzam się do zakupu takiego auta. Mam na oku jeden egzemplarz. Chodzi o to ze mogę go kupić w dobrej cenie ale ma chyba uszkodzony silnik ponieważ dochodzą z niego stuki przy dodawaniu gazu. Czy ktoś z Was wie gdzie może tkwić przyczyna tych stuków? Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać? Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu. Dziekuje za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty mechanik i dokładna analiza hałasu stetoskopem, celem identyfikacji miejsca pochodzenia hałasu,

Hałas może pochodzić z okolic ;

   a/ koła pasowego wału korbowego,

   b/ koła napędowego alternatora,

   c/ koła napędowego kompresora klimatyzacji,

   d/ panewek czy sworzni tłokowych,

   e/ z okolic sprzęgła,

W większości przypadków hałas pochodzi ze sparciałego/zużytego koła pasowego z amortyzatorem drgań skrętnych;

  - Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań wytrzymuje praktycznie ok.150 -200 kkm,

  - Powinno być zmienione po 120 kkm, wg. producenta plus nowa śruba mocująca,

     OZNAKI USTERKI KOŁA PASOWEGO Z TŁUMIKIEM DRGAŃ SKRĘTNYCH

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.06.2019 o 18:28, Szymo12 napisał:

Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać?

Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu.

Silnik auta to udana jednostka 2.0 /16V/ F4RT774/ 224 KM RS (przedlift) i 200.000 km - to dopiero ok, 33% przebiegu,

- wtrysk pośredni, b.dobry do instalacji gazowej,

- z rozrządem, opartym na pasku,

- przepustnica - elektroniczna,

- zawory - z hydrauliczną regulacja, wymagają markowego oleju,

- koło dwumasowe, b, trwałe i nie stwarza praktycznie żadnych problemów,

- KZFR - nie posiada, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji,

Słabe punkty;

- bolączką są cewki Sagem, które jednocześnie są fajkami,

- potrafią się zepsuć, co powoduje przerywaną pracy któregoś z cylindrów i bardzo mocne wibracje, trzeba je

  wymienić i nie warto zwlekać, bo trzęsący się  nie lekki silnik, potrafi nawet oberwać poduszki silnika,

- wymianę paska wraz napinaczem, zalecana już po 80 tysiącach kilometrów,

Dnia 27.06.2019 o 20:37, Szymo12 napisał:

Czyli niekoniecznie te stuki mogą świadczyć o tym ze silnik wymaga generalnego remontu

Tak jak napisałem, wymaga to wiedzy i doświadczenia aby to racjonalnie ocenić. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 27.06.2019 o 18:28, Szymo12 napisał:

Witam. Mam małe pytanie dotyczące Megane II 2.0t 225 km. Przymierzam się do zakupu takiego auta. Mam na oku jeden egzemplarz. Chodzi o to ze mogę go kupić w dobrej cenie ale ma chyba uszkodzony silnik ponieważ dochodzą z niego stuki przy dodawaniu gazu. Czy ktoś z Was wie gdzie może tkwić przyczyna tych stuków? Te silniki miały jakieś wady z powodu których stuki mogą się pojawiać? Auto ma 205 000 kilometrów przebiegu. Dziekuje za wszelkie informacje.

 

Czyli planujesz kupić tą po Policyjną megankę z Olsztyna? Ja bym uważał, bo może to być kończąca się panewka która stuka.

 

https://www.autouncle.pl/pl/d/3636952-renault-megane-ii-uzywany

 

Ona już długo wisi, jakby to była drobnostka to już by się sprzedała.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ogłoszenie jest przykładowe, widziałem ją na OLX raptem ze 2 tygodnie temu.

Albo tu następne:

https://gratka.pl/motoryzacja/renault-megane-ii-policyjne-megane-na-sprzedaz-2008-rok-2-0t-225ps/ob/399926

 

Słupek, tylko czy słupek do 225 KM jest taki sam jak do 163 KM bo raczej ten pierwszy nie rzucił mi się w oczy.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!