Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 1 , 1.4 16V 95 KM, zła praca silnika na ciepłym.


mariusz01041975

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renault Megane 1 , 2002 r. 
1.4 16V 95 KM Benzyna + LPG
Na zimnym silnik ładnie pracuje , obroty na biegu jałowym ok w granicach 750-1000, normalnie przyspiesza.
A gdy silnik się nagrzeje to nie ma mocy , nie chce przyspieszać, a obroty na biegu jałowym spadają do 500 lub i niżej , a silnik pracuje bardzo nierówno i nim szarpie. 
( silnik pracuje jak traktor na wolnych obrotach)
Sprawdzałem cewki odłączając na zimnym silniku, to przy odpinaniu było słychać różnicę pracy silnika.
Świece też ładne , końcówki popielate nie obkopcona.
Na desce zapaliła sie kontrolka CHECK
Prosze o pomoc, co to może byc , czy poważna usterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mariusz01041975 napisał:

A gdy silnik się nagrzeje to;

   - nie ma mocy ,

   - nie chce przyspieszać,

   - a obroty na biegu jałowym spadają do 500 lub i niżej ,

   - a silnik pracuje bardzo nierówno i nim szarpie. ( silnik pracuje jak traktor na wolnych obrotach)
Sprawdzałem cewki odłączając na zimnym silniku, to przy odpinaniu było słychać różnicę pracy silnika.
Świece też ładne , końcówki popielate nie obkopcona.
Na desce zapaliła sie kontrolka CHECK

Zalecam zakręcić gaz na butli i pojeździć i obserwować;

  1/ prawdopodobnie należy zregenerować reduktor ( parownika,) bo membrana twardnieje a w konsekwencji

        od reduktora idzie zły sygnał na komputer  i ten zaczyna wariować ;

          - brak mocy,

          - spadek obrotów,

          - gaśnie, 

  2/ leją wtryski gazowe - jakiej marki i ile mają przejechane?

  3/ warto zmniejszyć szczelinę na świecach do 0,7 mm,

  4/ cewki i świece muszą być czyste i suche.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zrobię tak jak mówisz , zakręcę gaz na butli i przejadę się . Będzie wiadomo czy to LPG czy coś innego .

Na gazie już jest zrobione około 150000 , sprawdzałem świece , ładne są końcówki , taki popielaty kolor .

Edytowane przez mariusz01041975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mariusz01041975 napisał:

A gdy silnik się nagrzeje to nie ma mocy , nie chce przyspieszać, a obroty na biegu jałowym spadają do 500 lub i niżej , a silnik pracuje bardzo nierówno i nim szarpie. 
Na desce zapaliła sie kontrolka CHECK

Sprawdzałeś pracę sondy regulacyjnej?

To ona wyrzuca błąd. Możliwe, że jest zapowietrzony układ chłodzenia lub zapchany katalizator.

Błąd wynika z niewłaściwej temperatury spalin. Naprawisz wyłącznie na benzynie, bo LPG jest sterowane współczynnikiem z tej samej mapy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!