Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie się obrotów silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Potrzebuję pomocy / podpowiedzi.

Pacjent: Renault Megane Iph2 2001 rok 1.6 16V Kombi LPG.

Objawy: W trakcie jazdy potrafi dość szybko zgasnąć i problemy z uruchomieniem (zarówno na paliwie i na gazie). W trakcie jazdy potrafi łapać wyższe obroty tak do około 2500, ale przy próbie ruszenia z tych obrotów traci moc obroty spadają i silnik gaśnie następnie problem z uruchomieniem.

Próbowałem właśnie sprawdzić szczelność przy przepustnicy psikając lakierem do włosów (nic innego nie miałem w domu). Obroty nie wzrosły. Czujnik podciśnienia wlepiłem na nowo na sylikon (poprzedni właściciel robił to samo bo był stary sylikon). Silniczek krokowy wyjęty wyczyszczony, uszczelnienie dobre. Czujnik położenia przepustnicy sprawdzany omomierzem i nie odbiega zbytnio od normy. Cewki zdejmowałem, wszystko wygląda dość normalnie i czysto. Czujnik  położenia wału korbowego wyjęty wyczyszczony na wygląd wszystko z nim OK.

Co jeszcze sprawdzić i gdzie szukać. Nie mam interfejsu, aby móc coś sprawdzić, ani nie znam nikogo z Bełchatowa kto by w tym pomógł. Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić i jakimi metodami. z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, _SiDoR_ napisał:

W trakcie jazdy potrafi dość szybko zgasnąć i problemy z uruchomieniem (zarówno na paliwie i na gazie).

Zamawiając części trzeba znać moc silnika,

Zalecam;

 -  wymianę świec na zalecane oraz zmiana odległości elektrod do 0,7 mm,

-   cewki i świece muszą być suche i czyste,

-   cewki ; nie powinny być marki sagem, muszą być bez rys, uszkodzeń, nadpaleń,

-   do przeczyszczenia przepustnica i wymiana oringów,

-   do wymiany przy tym przebiegu ;

     -   kpl  uszczelek kolektora dolotowego, 

     -   silniczek krokowy - tylko oryginał,

     -   czujnik położenia wału korbowego -  tylko oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika to 110 KM.

Kolektor dolotowy, widzę że jest złożony na sylikon, nie zdejmowałem go.

Czujnik położenia wału korbowego jest SIEMENSA z tego co pamiętam jak go czyściłem.

Na silniczek krokowy nie spojrzałem jakie ma napisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megan, to auto naszpikowane elektroniką,

Jeden element oddziałuje na drugi,

Warto świece wymieniać częściej niż nakazuje producent, polecam beru,

Jeżeli cewki są od nowości, to mogą raz działać dobrze a raz gorzej, polecam beru,

Poczytaj mój temat; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ale może jest to związane z oringami  przepustnicy,

znajomy z pracy miał opisywany wyżej problem w 1.4 16V,

z tego co mi powiedział, po spryskaniu przepustnicy WD40 problem ustąpił i póki co nie wrócił

był też taki temat na forum:

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak udało mi się znaleźć nieszczelność przed przepustnicą, ale złośliwość rzeczy martwych działa, brak torxa E8 odłożył naprawę do poniedziałku :(

 

EDIT

Witajcie.

Takie jeszcze pytanie, czy istnieje jakiś program (najlepiej bezpłatny), który przy użyciu interfejsu OP-COM (od OPLA) pozwoli i przetestować renault megane 1ph2 ??

Jeśli ktoś zna taki program proszę o nazwę lub najlepiej bezpośredni link.

Z góry dziękuję.

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, pisze tutaj, aby niepotrzebnie nie robić zdublowanego tematu. Mianowicie megane 1 1.6 16v 1999r. Benz+lpg. Podczas 12km powrotu poczułem brak hamowania silnikiem. Potem troszkę pozmieniało się i na dzień dzisiejszy obroty jałowe na lpg, tak kolo 850-900 jak zawsze powodują mocne drgania całego auta, podczas hamowania silnikiem też chaotycznie się odzywa, na obr 2tys,słychać jakby małe przerwy w wydechu. Na benzynie wygląda to tak, ze czeto trzyma lekko powyżej 1tys obr i reszta jest ok, czasem spadnie i tez, przy hamowaniu silnikiem cisza, więc jedynie troszkę wyższe obroty jałowe, niezależnie od temp silnika. Na lpg również spadek mocy czuję.Dolot jest na silikon, lambda odpięta od zawsze, map sensor szczelny. Czy słyszycie tu wypadanie zapłonu? Ogólnie na pb jest dużo lepiej, gdyby obroty szybciej spadały. Mam nagrania z pracy silnika, załączę je, chciałbym podziękować koledze Jabrze, bo bardzo jak zawsze mi pomógł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. 

Plik "praca silnika to jałowe na lpg, nagrywane przy dziurawym ostatnim tłumiku. 

Drugi to samo, ale spod maski. 

Pod linkiem filmik z obrotomierza na benzynie z zakręconym lpg. Jednak tu przy schodzeniu z obrotów tez jest coś nie tak. 

https://drive.google.com/file/d/1l72fXgNHTaSHxSSyyodbS8MfEe8hJJpF/view?usp=drivesdk

praca silnika pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!