Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem, że pomoc może tu uzyskam... Otóż posiadam Megane II 1.6 16V, 2004 rok, i od 3dni auto stoi mi unieruchomione. Silnik pięknie zapala... Na wolnych obrotach chodzi 5-7sek i tak jakby ktoś mu wyłączył zapłon, gaśnie samoczynnie. Żaden check, żaden Service nie świeci. Jak zapale dam mu 2.5tys obrotów i trzymie na tych obrotach to tak samo gaśnie...nie wiem czy to zbieg okoliczności usterek czy związane to z tym gaśnie iem ale po jednej nocy aku wyladowany do zera...pobiera ok 0.27-0.28mA, a powinien ok 0.03mA. Czy ktoś może miał podobne problemy? Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączenie wtyczki od czujnika pobór prądu się nie zmienia... Dalej pokazuje 0.27-0.30mA. 

Te gaśniecie od czujnika? Ale żeby żaden check ani servis się nie zapalił? 

10 minut temu, jabrze napisał:

Sprawdziłeś czujnik położenia wału? 

A jeszcze doprecyzuje...masz na myśli czujnik wału korbowego czy czujnik położenia wałka rozrzadu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału, który jest nad skrzynią. Niedziałanie drugiego czyli czujnika wałka nie powoduje gaśnięcia.

Ta usterka jest spójną z niskim poziomem paliwa. 

Błędy już są ale ukryte dla serwisantów.

Czujnik wału jest nad skrzynią biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast filtru paliwa jest filtr węglowy, którego należy wymienić w skrajnych przypadkach tzn. po bardzo dużym przebiegu.

Czujnik wału należałoby podmienić. Możesz spróbować wyczyścić mu szczelinę magnetyczną.

Powinieneś sprawdzić jakie ciśnienie - jaki słup ma pompa paliwa. To już robimy w dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaciekSJZ napisał:

A filt paliwa może miec też coś z tym wspólnego?

W niektórych megan II, filtr paliwa znajduje się pod podłogą, na wysokości tylnych lewych drzwi,

 Auto z 2004 r , która wersja?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MaciekSJZ napisał:

Andrzej wydaje mi się że jest pod podwoziem..

Należy wymienić,

2 godziny temu, MaciekSJZ napisał:

po jednej nocy aku wyladowany do zera...pobiera ok 0.27-0.28 mA, a powinien ok 0.03 mA.

Ile lat ma akumulator?

Może mieć zwarcie wewnętrzne lub np; oświetlenie schowka nie wyłaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma z 4lata...hmm sprawdzę oświetlenie schowka czy gaśnie... Dziś na noc wyciaglem mu bezpiecznik 20A od Coupe Conso bo jak sprawdzałem wczoraj to po jego wyciągnięciu pobór spadł z 0.27 do 0.03mA i rano normalnie się otworzył... Bo tak to nawet z karty nie dało się go otworzyć. 

Edytowane przez MaciekSJZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaciekSJZ napisał:

 po jego wyciągnięciu pobór spadł z 0.27 do 0.03mA

Tak się dzieje po uśpieniu BSI, ale to następuje po znacznym czasie.

 

27 minut temu, MaciekSJZ napisał:

wydaje mi się że jest pod podwoziem.

To jest filtr węglowy.

Prędzej skłonny byłbym do pomiaru napięcia na zaciskach pompy pod tylnym siedzeniem. Po zmierzonym prądzie możemy wnioskować o zapchanym filtrze - poniżej 4A takie zjawisko nie następuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując bo kurcze jakiś misz masz już mam w głowie... zacznę od zmierzenia prądu na pompie paliwa... Jezeli będzie poniżej 4A tzn ze filtr jest ok. 

Gdzieś tez wyczytałem, że przy niskim poziomie paliwa w zbiorniku może coś wariować...paliwa jest ok 1/4 zbiornika (tak pokazuje wskaźnik na desce). 

No a potem chyba podmiana czujnika wału... 

Ale dzięki Panowie za jakiekolwiek podpowiedzi bo zaś mam gdzie kopać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Zamiast filtru paliwa jest filtr węglowy, którego należy wymienić w skrajnych przypadkach tzn. po bardzo dużym przebiegu.

To nie jest filtr paliwa tylko pochłaniacz par paliwa umieszczony przy zbiorniku. Normalnie filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwową chociaż były też wersje z dodatkowym filtrem umieszczonym pod podłogą. Nieprawidłowa praca pochłaniacza oparów może powodować gaśnięcie silnika zwłaszcza na biegu jałowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aniewa napisał:

Nieprawidłowa praca pochłaniacza oparów może powodować gaśnięcie silnika zwłaszcza na biegu jałowym. 

To daje dużo do myślenia ponieważ gdy zapale i jest na niskich obrotach bez dotykania gazu gaśnie po 5-7sek. Bywa tak, że jak go "dosicne" dam mu 2,5-3tys obrotów to w pewnym momencie zająknie się troszkę obroty spadają np do 2tys ale silnik chodzi do momentu aż puszczę gaz włączę jedynkę i pyk gaśnie jak chce ruszyć... Może ten pochłaniacz wariuje przy niskiej ilości paliwa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aniewa napisał:

Normalnie filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwową chociaż były też wersje z dodatkowym filtrem umieszczonym

W pompie jest sito  a dodatkowo był stosowany filtr paliwa w niektórych samochodach, ale spotkałem się od 2005 roku. Ja go  dokładałem do 2004 roku między pompą, a filterm węglowym. Nawet nowy na wymianę mam w garażu.

 

18 minut temu, aniewa napisał:

Nieprawidłowa praca pochłaniacza oparów może powodować gaśnięcie silnika zwłaszcza na biegu jałowym. 

Oczywiście, że się z tym zgadzam. Dodatkowo utrudnia rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!