Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyren- pomoc w interpretacji wyników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was wszystkich!
Od krótkiego czasu jestem właścicielem Renault Megane III ph1 z 2009 (1.6 16v 110 koni, 106 000 km przebiegu). Do mojej Reni niedawno dołączyłem ELM327 i przez Pyrena sprawdziłem parę parametrów. Nie jestem mechanikiem (bardziej informatykiem :) ) i dlatego mam do Was parę pytań.

Po pierwsze- wypadanie zapłonu i wartość spalania stukowego. O ile wypadanie zapłonu mnie nie dziwi (świece wymienione 3 000km temu, cewki fabryczne) to czy wartości przy spalaniu stukowym są w porządku?

738362252_wypadaniezaplonu.thumb.PNG.4f2e0e22a03da723c61628fafcdf191e.PNG

 

Pytanie numer  dwa- sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu Pyren wskazuje jako nieaktywne. Wzrost obrotów nie ma wpływu na to wskazanie, choć przy dodawaniu gazu zmieniają się napięcia podane pod tym parametrem.  Dobrze rozumiem, że chodzi tutaj o KZFR? Koło na 100% fabryczne, elektrozawór sterowania wymieniony niedawno.

przestawiacz.thumb.PNG.bcaebc84f1c141c8761688daa6ef4d85.PNG

 

Rzecz ostatnia. Pedał gazu, który według Pyrena jest wciśnięty, choć go nie dotykam. Może ktoś sprawdzić u siebie, czy to normalne?

777208845_pedalgazu.thumb.PNG.779e5fd919565b5e822e9441c7758f1d.PNG

 

Pozdrawiam!

Ps. Żadnych błędów ani Pyren ani Torque nie wyświetlają.

Edytowane przez trzecia_bateria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie pedału gazu to normalne. Parametry wypadania zapłonu w tym silniku zawsze mają jakieś wartości, ten typ tak ma. Jak u mnie rzeczywiście zaczęły wypadać zapłony to w tym parametrze były wartości trzyliczbowe :) Spalanie stukowe to u mnie jest na każdym cylindrze o połowę mniejsze (102000 km mam przebieg). Dla świętego spokoju skontrolowanym świece na 3 i 4 cylindrze i pozmieniał miejscami cewki żeby sprawdzić czy więcej spalań stykowych dalej będzie na 3 i 4 cylindrze się pojawiać. Co do sterowania wałkiem rozrządu to sprawdzę jutro i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.08.2019 o 19:02, trzecia_bateria napisał:

O ile wypadanie zapłonu mnie nie dziwi (świece wymienione 3 000km temu, cewki fabryczne)

to czy wartości przy spalaniu stukowym są w porządku?

1/ Liczba wypadań zapłonu na 1 i 2 cylindrze jest 0,

2/ Liczba spalań stukowych na 3 i 4 cylindrze jest > 2 krotnie większa niż na ! i 2 cylindrze,

      a/ świece i cewki muszą być suche i czyste,

      b/ odległość elektrod na świecach zmniejszyć do 0,7 mm,

      c/ mimo wszystko wymienić świece na markę beru,

      d/ pozmieniać miejscami cewki a najkorzystniej to ;

             - kupić dwie cewki marki beru i założyć na 3 i 4 cylinder,

Dnia 15.08.2019 o 19:02, trzecia_bateria napisał:

sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu Pyren wskazuje jako nieaktywne

3/ Sprawdzić stan czujnika położenia wałka rozrządu. Są to czujniki chimeryczne,

     Uszkodzony /niesprawny czujnik to; 

       -  zmienna faza nie działa,

      -   ok. 20 % mocy w dół,

     -    brak zrywności / przyspieszeń.

     -    zwiększone zużycie paliwa ,

     -    kłopoty z uruchomieniem silnika,

     -    lub w ogóle nie możliwe uruchomienie silnika ( w zależności od stanu czujnika ).

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie @szmydu i @Andrzej-2010 dziękuje za odzew :) No więc trochę z tym wypadaniem zapłonu zostałem uspokojony. Cewki zamieniłem parami, poprawa była raczej marna, bo pojedyncze wypadnięte zapłony pojawiły się na każdym z cylindrów.  Autko na dniach jedzie do ASO na serwis klimatyzacji, w sumie niegłupim pomysłem byłoby wymienić jeszcze przy okazji świece na zalecane. 
Byłbym jeszcze wdzięczny za sprawdzenie tego sterowania przesuwnikiem wałka rozrządu. Niestety z listy Andrzeja-2010 parę objawów brzmi znajomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!