Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaba siła nadmuchu z kratek oraz strumyk wody kapiący z odpływu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mimo, że na forum jest już kilka wątków na temat problemów z klimatyzacją to postanowiłem założyć nowy ponieważ mój przypadek jest zdecydowanie inny. Przejdźmy do sedna.

Wczoraj, gdy wracałem z pracy wszystko było ok, klima chłodziło aż miło. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu zaczęły się moje problemy. Mimo ustawienia maksymalnej siły nawiewu z kratek praktycznie nic nie dmuchało bez względu na ustawienie kierunku nawiewu. We wnętrzu było słychać jak wszystko chodzi jednak powietrze nie trafiało do kratek. Przejechałem tak około 20km z nadzieją, że coś się poprawi jednak nic z tego. Zajrzałem pod maskę - wentylator chodził, a rurki od klimy były mroźne co by wskazywało na obecność czynnika. Postanowiłem również zajrzeć pod auto, a tam dosłownie po minucie postoju powstał strumyk kapiący z odpływu:

 

776200930_Klimatyzacjastrumyk.thumb.jpg.d4c89212c4dfb7e6360b386cc8153720.jpg

 

Dziś, po całonocnym postoju prędkość nadmuchu się unormowała i moc nawiewu jest taka jak powinna jednak z jednej strony leci odczuwalnie cieplejsze powietrze jak z drugiej.

Czy miał ktoś taki przypadek? Co to może być?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Udało  Ci się rozwiązać  porblem?

Ja od nie dawna mam podobnie. Po włączeniu klimy na poczatku chłodzi dobrze. Lecz z po kilkunastu minutach jest juz gozej. Powietrze jest cieplejesze, no i dmucha powietrzem bardzo slabo... choc silnik dmuchawy pracuje dobrze. Po wyłączeniu klimy, sila dmuchawy zaczyna wracac.

Dodatkowo słychać szum z kratek oraz oszroniene przewody klimy w komorze silnika. Co moze świadczyć o ubytku czynika. I od tego zaczne diagnozę.

Daj znac jak u Ciebie.

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikus_89 zacząłem od sprawdzenia ilości czynnika. Było tylko 40 gramów, dobiłem do 510 i jak do tej pory jest OK. Auto mam od roku i szczerze mówiąc do tej pory nie zaglądałem do klimy. Dobrze działała, szybko schładzała auto. Czynnik nabiłem wraz z kontrastem więc w razie ewentualnych wycieków będzie łatwiej je zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikus_89, parownik zamarza. Miałem w tym roku dokładnie to samo, ale bez paniki. Już się szykowałem na drogą naprawę, ale okazało się, że przyczyną był znaczny brak czynnika - miałem 100 g zamiast 480. Jedź najpierw nabić klimę, prawdopodobnie to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo, jak fachowiec od klimy nabił mi instalację niewłaściwym czynnikiem. Nie wiem, czy przez przypadek, z oszczędności, czy co... Dosyć powiedzieć, że przez kilkanaście minut od włączenia klimy ta chłodziła jak głupia, a później zamarzał parownik. Polecany, inny fachman wykrył problem, podmienił czynnik i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój fachowiec od klimy niech zacznie pierogi kleić a nie się klimami zajmuje :D Co on napełnia klimy przemysłowe w warsztacie że ci inny czynnik niż R134A nabił. Albo nabił po taniości nowym czynnikiem chłodniczym o tajemniczym skrócie LPG :>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!