Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Puszka przy baku, co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ktoś się orientuje co to jest i do czego służy czarna puszka zaraz przy baku paliwa w która wchodzą dwa wężyki,  jeden jest na pewno powrotny paliwowy. Do czego to ustrojstwo ma służyć?

 

Samochód to Scenic II 2006, 1.6 benzyna 16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dumalem co to to jest bo i mechanik nie wiedzial jeszcze. 

 

Bo mam problem taki ze pompka paliwa buczy swiszczy a gdy zdejme przewod paliwa przy silniku to pompuje i nie piszczy nie buczy. A silnik dlawi sie dusi, nie wkreca w obroty. Sadzilem ze mozna to ta puszka ma wplyw na to. Bo co innego jeszcze moze byc? Dlaczego pompka tak zaczela pracowac?

 

Proponuje przypomnieć sobie regulamin forum. Aston76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, sygnal.500 napisał:

Bo mam problem taki ze pompka paliwa buczy swiszczy a gdy zdejme przewod paliwa przy silniku to pompuje i nie piszczy nie buczy. A silnik dlawi sie dusi, nie wkreca w obroty. Sadzilem ze mozna to ta puszka ma wplyw na to. Bo co innego jeszcze moze byc? Dlaczego pompka tak zaczela pracowac?

Ten filtr to również hydrauliczny regulator ciśnienia paliwa. Otwarcie elektrozaworu pochłaniania oparów zwiększa przepływ paliwa zasilającego listwę wtryskową. Jak widać; zmienia się obciążenia samej pompy, ale zmiana głośności jej pracy powinna być niewielka. Natomiast jest duża zmiana prądu ją zasilającego. Jeśli nie zapewnimy właściwej czystości ich połączeń nastąpi za duży spadek ciśnienia paliwa, a co za tym idzie za małą dawkę wtrysku i duszenie się silnika.

Nie wiem na ile to zrozumiałe napisałem, ale należałoby sprawdzić rzeczywiste napięcie zasilające pompę paliwową na jałowych obrotach silnika. 

Wtedy jest największe obciążenie pompy, bo elektrozawór pochłaniacza oparów jest jeszcze zamknięty.

Odpinałeś przewód zasilający listwę.

Jakiej wysokości miałeś wtedy słup paliwa?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma robić około 3 bary, najlepiej podłączyć manometr do odpiętego króćca i zasilić pompę. Jak zasilisz pompę z odpiętym króćcem to ona pracuje pracuje bez obciążenia i ma cichszą pracę. W pompie jest mechaniczny regulator ciśnienia paliwa i pewnie tam masz usterkę. Albo pompa nie ma wydajności albo regulator w pompie nie utrzymuje wymaganego ciśnienia. 20 cm to stanowczo za mało, powinno porządnie siknąć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sika min. na metr.

Miałem ten sam problem. Kupiłem nową pompę, ale u mnie przyczyną był spadek napięcia na pierwszej złączce za tą na baku paliwa. Przy tym hałasie było ok. 7V.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!